Multumim, doamna Otilia, pentru acest plan general de conturi util tuturor celor care planifica si raspund de organizarea contabilitatii in institutiile publice.
Poate ar fi bine sa se cunoasca si faptul ca fiecare ordonator principal de credite poate aproba un plan specific, pornind de la cel de fata, adaptat specificului activitatii din sectorul bugetar respectiv.
De aceea, este indicat ca persoanele care il folosesc sa apeleze inainte de toate la cel din urma.
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- → Vede profil: dan m.
Community Stats
- Grup: Nou venit
- Postari: 6 (0 pe zi)
- Cel mai activ in: CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE (5 postari)
- Vizualizari: 2157
- Titlu User Nou
- Varsta Varsta necunoscuta
- Data nasterii Data nasterii necunoscuta
-
Gender
Not Telling
Informatii de contact
0
Neutral
User Tools
Prieteni
dan m. nu a adaugat prieteni inca
Ultimii vizitatori
Postari ale mele
In topicul:plan de conturi institutii publice
09 August 2009 - 10:35 PM
In topicul:Reconstituirea platilor de casa
09 August 2009 - 09:33 PM
"trikule" a spus:
Eu sunt c.s. la o institutie publica ce plateste utilitati (cota parte conform unui protocol) altei institutii publice, aceasta foloseste banii pentru finantarea activitatii proprii pentru ca are venituri proprii aprobate.
Aceasta este un caz putin diferit de cel existent la mine desi, daca se doreste, il putem analiza si pe acesta.
"trikule" a spus:
De asemena, se subintelege ca daca recuperarea banilor are loc in acelasi exercitiu bugetar poti folosii banii, altfel nu.
Eu aici as fi dorit o baza legala, caci solutia aceasta am utilizat-o si eu, cum am descris in raspunsul anterior. Insa, se pare ca auditul public intern din institutia publica unde lucrez are o opinie diferita, ei preferand varianta varsarii integrale la bugetul de stat, indiferent de momentul recuperarii creditelor bugetare.
In topicul:Reconstituirea platilor de casa
09 August 2009 - 07:27 PM
Va multumesc pentru raspunsuri !
Desi institutia publica despre care discutam este finantata conform prevederilor art.62 alin. 1 lit. a) din legea 500/2002 privind finantele publice, ea are aprobat si un buget de venituri si cheltuieli pentru activitati finantate din venituri proprii, grupat conform clasificatiei bugetare aprobate de Ministerul Finantelor si aprobat de ordonatorul de credite superior.
De asemenea, conform prevederilor contractuale, chiriasului i se factureaza utilitatile. Si eu m-am gandit la respectarea principiului pe baza de angajamente, insa nu putem opune recunoasterea cheltuielii din prestarea serviciilor de utilitati, celei a veniturilor din inchirierea bunurilor apartinand domeniului public. Aceasta deoarece exista bugete diferite ca sursa : bugetul de stat, respectiv din venituri proprii, fiecare avand o executie separata. Mai mult, veniturile din chirii ale unei institutii publice finantate conform prev. art. 62 alin. 1 lit.a) din legea 500/2002 se varsa integral la bugetul din care provine finantarea, adica cel de stat.
Astfel, solutia propusa de "trikule" ar fi cea corecta, insa daca se refera la sumele provenite din inchirierea spatiului. Pe mine, insa, ma interesau sumele recuperate in contul utilitatilor, de la agentul economic cu care exista relatia contractuala descrisa.
Si aici, cum am descris in mesjul initial, in practica am observat doua solutii diferite :
a) fie se reintregeau platile de casa la articolele bugetare respective;
b) fie erau virate la bugetul de stat.
Solutia mea (pe care as vrea sa o mai discutam) : reintregirea platilor de casa daca plata si recuperarea au in acelasi exercitiu bugetar, iar daca plata are loc in exercitiul recent incheiat, iar recuperarea in urmatorul, atunci ce recuperam viram la bugetul de stat, aceasta fiind si practica in domeniul programelor finantate din fonduri comunitare.
Desi institutia publica despre care discutam este finantata conform prevederilor art.62 alin. 1 lit. a) din legea 500/2002 privind finantele publice, ea are aprobat si un buget de venituri si cheltuieli pentru activitati finantate din venituri proprii, grupat conform clasificatiei bugetare aprobate de Ministerul Finantelor si aprobat de ordonatorul de credite superior.
De asemenea, conform prevederilor contractuale, chiriasului i se factureaza utilitatile. Si eu m-am gandit la respectarea principiului pe baza de angajamente, insa nu putem opune recunoasterea cheltuielii din prestarea serviciilor de utilitati, celei a veniturilor din inchirierea bunurilor apartinand domeniului public. Aceasta deoarece exista bugete diferite ca sursa : bugetul de stat, respectiv din venituri proprii, fiecare avand o executie separata. Mai mult, veniturile din chirii ale unei institutii publice finantate conform prev. art. 62 alin. 1 lit.a) din legea 500/2002 se varsa integral la bugetul din care provine finantarea, adica cel de stat.
Astfel, solutia propusa de "trikule" ar fi cea corecta, insa daca se refera la sumele provenite din inchirierea spatiului. Pe mine, insa, ma interesau sumele recuperate in contul utilitatilor, de la agentul economic cu care exista relatia contractuala descrisa.
Si aici, cum am descris in mesjul initial, in practica am observat doua solutii diferite :
a) fie se reintregeau platile de casa la articolele bugetare respective;
b) fie erau virate la bugetul de stat.
Solutia mea (pe care as vrea sa o mai discutam) : reintregirea platilor de casa daca plata si recuperarea au in acelasi exercitiu bugetar, iar daca plata are loc in exercitiul recent incheiat, iar recuperarea in urmatorul, atunci ce recuperam viram la bugetul de stat, aceasta fiind si practica in domeniul programelor finantate din fonduri comunitare.
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- 111→ Vede profil: dan m.
- Regulament



Find content
Afisare istoric nume
