Ref certificare CIA, detalii gasiti aici:
http://www.theiia.org/certification/certif...ternal-auditor/
Cu prea multe detalii nu va pot ajuta - nu am dat toate partile, iar de anul acesta s-a schimbat metoda- se da pe calculator si nu prin AAIR. AAIR e implicat in masura in care esti membru si mai reduce taxele, dar platesti taxa de membru ... in fine, mai poti cere niste informatii la ei direct.
Dar sunt suficiente detalii pe site-ul IIA, inclusiv oferte de carti pentru pregatire:
http://www.theiia.or...t/cia-10010.cfm?
in Romania nu exista - decat poate ...cu incalcarea drepturilor de autor ... si avand in vedere ca sunt doar vreo 40-50 de acreditati CIA in tara ... poate totusi prin AAIR, merita sa incercati- ei au lista certificatilor. Ma indoiesc insa ca sunt ultimele editii.
Aici gasiti tematica examenului pentru fiecare din cele 4 parti:
http://www.theiia.org/certification/certif...a-exam-content/
Daca nu stapaniti bine engleza la citit - inclusiv la nivelul de a descoperi 'capcanele' din grila- forget it! In rest, daca va merge mintea, e ok. Se pune accent pe logica, pe mentalitate, nu doar pe cunostinte. 'Tocitul' nu tine - trebuie inteles si gandit textul. Ceea ce e bine, zic eu.
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- → Vede profil: AuditIntern
Community Stats
- Grup: Nou venit
- Postari: 3 (0 pe zi)
- Cel mai activ in: Arhiva (3 postari)
- Vizualizari: 1898
- Titlu User Nou
- Varsta Varsta necunoscuta
- Data nasterii Data nasterii necunoscuta
-
Gender
Not Telling
Informatii de contact
0
Neutral
User Tools
Prieteni
AuditIntern nu a adaugat prieteni inca
Postari ale mele
In topicul:Auditor intern
29 January 2009 - 02:12 PM
In topicul:Auditarea compartimentului de audit
29 January 2009 - 01:51 PM
Nu chiar, UCAAPI a delegat aceste competente catre ministere. Daca esti intr-o companie sau regie aflata in subordinea Ministerului Transporturilor, sa zicem, la CFR, la TAROM, Aeroporturi, Autostrazi etc. compartimentul de audit e ... auditat de Directia de Audit din Ministerul Transporturilor (care la randul ei e auditata de UCAAPI). La fel pentru toate ministerele. Dupa cum spunea si grio, un sef al unui astfel de compartiment e numit cu acordul/cu avizul Directiei de Audit din Minister. Asa ca intai vezi pe cine 'zgandari', si asigura-te ca ai dreptate si ca poti dovedi asta.
In topicul:urgenta. multumesc
29 January 2009 - 01:43 PM
In mod normal ar trebui sa te ajute, daca esti nou, atat seful cat mai ales supervizorul. Dar, conform experientei proprii deobicei sefii dau ordine pentru ca ei nu stiu, altfel ti-ar fi dat cateva idei ... In fine.
Subiectul e destul de amplu (dar e foarte bun pentru inceput) si tine de specificul fiecarei firme. Am fost intr-o situatie similara acum ceva ani si a trebuit sa ma descurc.
Ia-o la 'bunul simt' (ai sa constati ca functioneaza in 90% din cazuri) - te ajuti de logica si mergi pe firul operatiunilor. Daca ai audit de regularitate (cum banuiesc, daca ma gandesc la tema) nu e asa complicat.
Insista pe documentele implicate si fa rost de fisele de post, ROF, dispozitii, regulamente interioare, eventual audituri efectuate anterior etc. Ai dreptul sa le soliciti chiar daca nu ai tinut sedinta de deschidere, dar dupa ce ai ordinul de serviciu si ai trimis notificarea. E si normal, daca la sedinta de deschidere trebuie sa te prezinti cu Tematica (varianta Listei obiectelor auditabile, dupa analiza riscurilor).
E mult mai simplu decat crezi:
Solicita fisele de post, ROF-ul entitatilor auditate - si pe baza operatiunilor descrise acolo intocmesti Lista obiectelor auditabile (ai model in Norme).
De exemplu, la partea de registratura -mergi pe firul operatiunii:
1. Fisele de post -exista? sunt actualizate? semnate? reflecta corect operatiunile auditate?
2. Registrul - Exista registrul in care sunt inregistrate documentele primite? Este corect completat? sunt semnaturi de primire? Etc.
Asta in cazul in care nu faci rost de un model (repet -ai in Norme, da google 'Lista obiectelor auditabile' - chiar daca ai alta tema, poti gasi cateva idei). Incearca sa te obisnuiesti sa-ti gandesti singur lucrarile, inca de la inceput. Copy / Paste ajuta ...dar mai mult incurca. Succes!
Subiectul e destul de amplu (dar e foarte bun pentru inceput) si tine de specificul fiecarei firme. Am fost intr-o situatie similara acum ceva ani si a trebuit sa ma descurc.
Ia-o la 'bunul simt' (ai sa constati ca functioneaza in 90% din cazuri) - te ajuti de logica si mergi pe firul operatiunilor. Daca ai audit de regularitate (cum banuiesc, daca ma gandesc la tema) nu e asa complicat.
Insista pe documentele implicate si fa rost de fisele de post, ROF, dispozitii, regulamente interioare, eventual audituri efectuate anterior etc. Ai dreptul sa le soliciti chiar daca nu ai tinut sedinta de deschidere, dar dupa ce ai ordinul de serviciu si ai trimis notificarea. E si normal, daca la sedinta de deschidere trebuie sa te prezinti cu Tematica (varianta Listei obiectelor auditabile, dupa analiza riscurilor).
E mult mai simplu decat crezi:
Solicita fisele de post, ROF-ul entitatilor auditate - si pe baza operatiunilor descrise acolo intocmesti Lista obiectelor auditabile (ai model in Norme).
De exemplu, la partea de registratura -mergi pe firul operatiunii:
1. Fisele de post -exista? sunt actualizate? semnate? reflecta corect operatiunile auditate?
2. Registrul - Exista registrul in care sunt inregistrate documentele primite? Este corect completat? sunt semnaturi de primire? Etc.
Asta in cazul in care nu faci rost de un model (repet -ai in Norme, da google 'Lista obiectelor auditabile' - chiar daca ai alta tema, poti gasi cateva idei). Incearca sa te obisnuiesti sa-ti gandesti singur lucrarile, inca de la inceput. Copy / Paste ajuta ...dar mai mult incurca. Succes!
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- 111→ Vede profil: AuditIntern
- Regulament