Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Retro - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Retro

Inregistrat la: 07 May 2009
Offline Ultimul click: Sep 10 2010 04:44 PM
-----

Postari ale mele

In topicul:Completare RJIP

27 December 2009 - 01:10 PM

Slutare tuturor!

De curand am devenit PFA - intermedieri in comert (neplatitor de TVA). Mi-am luat toate tipizatele, iar intre timp am obtinut si primul venit si acum as vrea sa completez RJIP-ul, insa inainte as avea nevoie de cateva lamuriri:

1- cum trec in RJIP cheltuielile cu utilitatile (am contract de comodat cu proprietarul imobilului, autentificat la notar si pot folosi 1 camera din 4, deci am dreptul de a deduce 25% din cheltuieli - apa, gaze, energie, telefon etc.). Cum trec facturile in RJIP sau cum in fisa de op. diverse/jurnalul de op. diverse?

2- Cheltuielile cu combustibilul se pot deduce? (am contract de comodat cu auto propriu, autentificat la notar)

3- Cum trec in RJIP facturile de bilet de avion (pe care le-am achizitionat pe net, prin cardul de PFA) - avand in vadere ca am inteles ca se trec toar chitantele si bonurile fiscale ?

4- Cum includ in RJIP sau cum calculez contributiile la pensie/CASS pt. a le putea deduce din venit?

5- Cum se gestioneaza contul de PFA? Am obtinut veniturile prin transfer bancar, pe baza unui contract. Nedumeririle mele din acest punct de vedere sunt urmatoarele:
- daca vreau sa efectuez plati in interes personal (bere, tigari etc.) pot folosi cardul de PFA fara justificari? (aceste cheltuieli nu intentionez sa le deduc)
- pot retrage cati bani vreau din contul de PFA?
- pot sa fac transfer bancar din contul de PFA in orice cont personal?
- cheltuielile deductibile efectuate prin cardul PFA (ex. bilet avion/tren, imprimanta, piese auto etc.) cum trebuie sa le cuprind in RJIP astfel incat sa le pot deduce din venit? (cum procedez cu extrasul de cont)

In noiembrie 2009 am devenit PFA, singurul venit pe 2009 l-am obtinut in decembrie - sa zicem 1.000 ron - iar eu am declarat estimativ 100 ron venit, platind 16 lei deja impozit. Inteleg ca pana in mai 2009 trebuie sa depun declaratia de venit obtinut pe 2009, cu toate cheltuielile deductibile incluse la care mi se va aplica 16%. Intrebarea se pune daca respectivele cheltuieli trebuie sa fie exclusiv in anul 2009 sau pot avea in continuare venituri si cheltuieli deductibile in 2010 pe care trebuie sa le cuprind in declaratia de venit obtinut pe 2009, din mai 2010?

Multumesc anticipat pentru ajutor!

In topicul:PFA si TVA

05 November 2009 - 04:31 PM

Salutare!

Am posibilitatea de a oferi anumite servicii unei firme straine producatoare de materiale de constructii. Mai exact, ii pot gasi clienti in Romania, care sa-i cumpere produsele, iar eu incasez diferenta de pret prin transfer bancar. Intrebarea este ce entitate comerciala ar fi cea mai potrivita? Din cate am inteles de la niste cunoscuti, PFA-ul ar fi solutia ideala. In caz pozitiv, as dori sa fiu lamurit in cateva privinte:

1 - Precizez ca am terminat facultatea de REI - imi pot deschide PFA? Daca da, ce cod CAEN ar trebui sa specific pt. activitatea de mai sus?
2 - un contract de prestari servicii intre PFA si srl-ul strain e ok pt. acest tip de activitate?
3 - nu intentionez sa platesc TVA - in acest caz cifra de afaceri anuala nu trebuie sa depaseasca 35.000 euro? In caz ca depaseste, devin platitor de TVA si nu pot redeveni neplatitor ulterior?
4 - E nevoie sa angajez un contabil autorizat? Daca nu, cum inregistrez in contabilitate operatiunile financiare si cand/unde se depun actele gen bilant etc.?
5 - Cum pot utiliza veniturile din PFA in scop personal - din contul PFA pot scoate bani in orice moment fara a justifica modul in care ii cheltui sau sunt anumite reguli?
6 - Ce taxe trebuie platite la stat: impozit 16%, CAS si pensii - cat la suta, alte taxe?
7 - Ce acte fiscale trebuie depuse - declaratii de venit, unde trebuie depuse si cand?
8 - Pot incheia contract de comodat pe sediu - apartamentul propriu si pe masina proprie (combustibilul il pot deconta)?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Cometa SQL