Cam incurcata situatia prezentata, sper sa pot sa-ti dau cateva sfaturi:
1. De cine este emis si la ce data, procesul verbal care contine valorile calculatoarelor?? De o comisie de reevaluare si inventariere ?? Daca da, atunci trebuie ca valoarea acestora sa se regaseasca in valoarea totala a mijloacelor fixe. Reevaluarea si amortizarea mijloacelor fixe la institutiile publice a fost introdusa prin Ordonanta Guvernului nr. 81/ 28.08.2003, Monitorul Oficial nr.624/31.08.2003 iar Normele de aplicare ale acesteia prin Ordinul Min. Finantelor Publice nr. 1487/30.10.2003, Monitorul Oficial nr. 788/07.11.2003.
2. Amortizarea mijloacelor fixe s-a calculat incepand cu 01,01,2004, numai pentru mijloacele fixe care NU aveau durata de functionare expirata, prin metoda liniara. La acea data era in vigoare HG. 964/1998 care prevedea in cazul calculatoarelor si a altor echipamente informatice, durata normala de functionare ca fiind de 3 ani. In 2004, aceasta HG a fost abrogata prin HG 2139/30.11.2004, Monitorul Oficial 46/13.01.2005, care prevede ca durata normala de functionare a acestor echipamente ca fiind intre 2 si 4 ani. In concluzie: Avand in vedere ca Institutia d-voastra a capatat personalitate juridica, acum 3 ani (2006) iar calculatoarele existau anterior acestei date, obligatia reevaluarii si a calculului amortizarii revenea proprietarului acestor bunuri, respectiv unitatea care vi le-a incredintat cu titlu gratuit. Din cele scrise de d-voastra nu rezulta data cand au fost cumparate calculatoarele, pt. ca de aici decurge durata normala de functionare si implicit amortizarea.
3. Incercati sa vedeti documentele contabile privind amortizarea mijloacelor fixe de la data cand ati capatat personalitate juridica, sa vedeti daca acele calculatoare apar. Sper ca v-am dat cateva repere care sa va ajute.
Mariana1953
Inregistrat la: 12 May 2009Offline Ultimul click: Aug 31 2009 12:44 PM



Find content
Not Telling
Afisare istoric nume
