Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
crstmol - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


crstmol

Inregistrat la: 31 May 2009
Offline Ultimul click: May 27 2011 07:09 AM
-----

Postari ale mele

In topicul:probleme stagiari an 1

22 November 2009 - 04:06 PM

daca are cineva rezolvata problema 67 de la Analiza diagnostic a intreprinderii sau macar o idee va rog sa o postati.
Eu nu ma descurc in rezolvare si trebuie predata pana la sf. lunii.
Postez problema pentru a nu creea confuzii
Analizati pozitia financiară pentru cei trei ani pentru care sunt mentionate informații financiare în tabelul de mai jos pentu societatea comercială Turism, hoteluri, restaurante Marea Neagră S.A (sursa: www.bvb.ro)

In topicul:probleme stagiari an 1

26 October 2009 - 12:11 PM

Vezi postareacarmenatila, la Sep 21 2009, 04:57 PM, a spus:

2.17. O persoană fizică este arhitect și își înființează în ianuarie 200X un birou de arhitectură unde își desfășoară activitatea independent și nu este înregistrat în scop de TVA. La începutul anului 200X el a estimat un impozit anual pentru veniturile din activități independente în sumă de 1.200 lei, efectuând astfel, în anul 200X plăți anticipate în contul impozitului pe venit în sumă de 1.200 lei. La sfârșitul anului 200X el constată realizarea următoarelor venituri și cheltuieli:
Indicator Sume (lei)
Venituri din prestarea activității de arhitect 95.000
Venituri din sponsorizări 10.000
Venituri din dobânzi la contul curent utilizat pentru activitatea de arhitectură 200
Cheltuieli:
- cheltuieli cu hârtia, pixuri etc. 20.000
- cheltuieli cu chiria 12.000
- cheltuieli cu personalul angajat 10.000
- cheltuieli cu energia electrică, telefon, apă, gaze 25.000
- cheltuieli cu sponsorizarea 3.000
- cheltuieli cu protocolul 2.500
Separat de valorile înregistrate mai sus se cunosc următoarele:
a) la data de 27 iunie 200X achiziționează un apartament în Municipiul București pentru care va datora până la sfârșitul anului un impozit de 150 lei. Imobilul se va folosi ca locuință de domiciliu.
b) la data de 31 iulie 200X, contractează un împrumut de la o bancă comercială în valoare de 30.000 pe termen de 2 ani rambursabil integral la scadență. Rata anuală a dobânzii: 10%, rata dobânzii de referință a BNR 9%.. Din împrumutul contractat achiziționează în luna august un autoturism în valoare de 28.000 lei pe care îl va folosi exclusiv pentru activitatea de arhitectură (deplasări la clienți, furnizori etc), iar restul de împrumut este folosit pentru activitatea curentă. Autoturismul se amortizează liniar în 5 ani.
c) în urma controlului inopinat realizat de autoritățile statului în luna septembrie 200X, i se aplică o amendă contravențională de 2.200 lei;
Cerințe:
a) impozitul pe veniturile din activități independente datorat pentru anul 200X;
b) diferența de impozit pe veniturile din activități independente de plată sau de recuperat de la buget rezultată în urma definitivării impozitului anual;



As dori si eu rezolavrea sau macar niste idei .va multumesc


Sper sa te ajute si sa nu fie prea tarziu :
Conform art.48 ,art 82 :
Venit brut = 95.000 + 200 = 95.200 (Nu sunt considerate venituri brute sumele sau bunurile primite sub forma de sponsorizari, mecenat sau donatii.)
Pentru ca apartamentul v-a fi folosit ca locuinta de domiciliu si nu este specificat daca a fost sau nu cumparat de firma,daca firma plateste chirie pentru acesta,consider ca aceasta cheltuiala nu este cuprinsa in contabilitatea persoanei fizice .
Chelt deductibile:
-Treb sa respecte regulile privind amortizarea, prevazute in Titlul II din Codul fiscal, dupa caz
(Art. 24: Amortizarea fiscal (1)Cheltuielile aferente achizitionarii, producerii, construirii, asamblarii, instalarii sau îmbunatatirii mijloacelor fixe amortizabile se recupereaza din punct de vedere fiscal prin deducerea amortizarii potrivit prevederilor prezentului articol.)
Cheltuieli cu amortizarea autoturismului
Aan= 28000/5 ani= 5600/an
A = Aan*4 luni/12 luni = 5600 *4/12= 1866,66 lei
-cheltuielile de sponsorizare, mecenat, precum si pentru acordarea de burse private, efectuate conform legii, in limita unei cote de 5% din baza de calcul;
- cheltuielile de protocol, in limita unei cote de 2% din baza de calcul;
Baza de calcul se determina ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile deductibile, altele decat cheltuielile de sponsorizare, mecenat, pentru acordarea de burse private, cheltuielile de protocol, cotizatiile platite la asociatiile profesionale cheltuielile de protocol, in limita unei cote de 2% din baza de calcul;
Baza de calcul pentru cheltuielile de protocol:
BCp = Vb – (CT- Ch sponsorizare – Ch protocol ) = 95200- (72116.66- 3000-2500 ) = 95200 – 66616,66 = 28583,34lei
Ch prot ded = 28583.34,3.4*2%= 571,66 lei
Chelt prot nedeductibila=2500-571.66=1928,33

Baza de calcul pentru cheltuielile de sponsorizare
BCs=Vb – (CT- Ch sponsorizare – Ch protocol ) = 95200- (72116.66- 3000-2500)=28583.34 lei
Ch spons ded =28583,34*5% = 1429.167 lei
Chelt sponsorizare neded=3000-1429.167=1570.833lei

Chelt deductibile:
- Chelt. Amortizare 4 luni: 1866.66
- chelt. cu dobanda 30.000 x 10%/12 X 5 LUNI =1.250
- cheltuieli cu hartia,pixuri,etc. : 20.000 lei;
- cheltuieli cu chiria : 12.000 lei;
- cheltuieli cu personalul angajat : 10.000 lei;
- cheltuieli cu energia electrica, telefon,apa, gaze: 25.000 lei;
- Chelt sponsorizare 1429.167 lei
- Chelt protocol 571.66 lei
- Alte cheltuieli 2000
______________________________________
Total 74.117,487lei
Imp calculat: (95200-74117,487) x 16% =21082.513*16%=3373.20
Imp ramas de plata 3373.20 -1.200=2173.20


Amenda contraventionala nu este deductibila

In topicul:probleme stagiari an 1

07 July 2009 - 09:34 PM

Vezi postareabu99ro, la Jul 4 2009, 09:13 PM, a spus:

Daca cineva ma poate ajuta cu raspunsul la aceste probleme, as fi recunoscator


2. Societatea comercială A din Franța (înregistrată în scop de TVA ca persoană impozabilă normală) pune la dispoziția societății B din România (înregistrată în scop de TVA cu art 153) piese auto. Bunurile sunt trimise din Franța la depozitul lui B din România, urmând ca aprovizionarea lui B să intervină pe măsură ce are nevoie de ele (sunt bunuri puse la dispoziția clientului). Analizați speța din punctul de vedere al TVA stabilind tipul operațiunilor, locul lor, precum și obligațiile ce revin plătitorilor de TVA dacă nu se aplică măsuri de simplificare.
Raspuns:
Pentru societatea B din Romania este o achizitie intracomunitara de bunuri (AIC), deoarece livrarea bunurilor incepe din Franta si se incheie in Romania in cazul comunicarii societatii A din Franta a unui cod valid de Tva, iar transferul proprietatii bunurilor se considera ca a avut loc la data acceptarii bunurilor de catre societatea B, Tva inscrisa pe factura va fi 0 eur, iar Tva inregistrata in contabilitate lui B (4426=4427).
In cazul in care valoarea achizitiei intracomunitare a bunurilor este sub plafonul de 10.000 euro societatea B din Romania nu este obligata sa se inregistreze in scopuri de tva, astfel societatea A din Franta va colecta tva, iar societatea B din Romania va inscrie pe factura mentiunea “neimpozabila in Romania”

Art. 134^1 - (1) Faptul generator intervine la data livrarii bunurilor sau la data prestarii serviciilor, cu exceptiile prevazute in prezentul capitol.
(2) Pentru livrarile de bunuri in baza unui contract de consignatie sau in cazul operatiunilor similare, cum ar fi stocurile la dispozitia clientului, livrarile de bunuri in vederea testarii sau a verificarii conformitatii, astfel cum sunt definite prin norme, se considera ca bunurile sunt livrate la data la care consignatarul sau, dupa caz, beneficiarul devine proprietar al bunurilor.
Norme metodologice:
(2) Pentru bunurile transmise in vederea testarii sau a verificarii conformitatii, se considera ca transferul proprietatii bunurilor a avut loc la data acceptarii bunurilor de catre beneficiar. Bunurile transmise in vederea verificarii conformitatii sunt bunurile oferite de furnizor clientilor, acestia avand dreptul fie sa le achizitioneze fie, sa le returneze furnizorului. Contractul aferent bunurilor livrate in vederea testarii este un contract provizoriu prin care vanzarea efectiva a bunurilor este conditionata de obtinerea de rezultate satisfacatoare in urma testarii de catre clientul potential, testare ce are scopul de a stabili ca bunurile au caracteristicile solicitate de clientul respectiv.

In topicul:probleme stagiari an 1

06 July 2009 - 10:05 PM

Vezi postareabu99ro, la Jul 4 2009, 09:13 PM, a spus:

Daca cineva ma poate ajuta cu raspunsul la aceste probleme, as fi recunoscator
Se constituie o societate in nume colectiv formata din doi membri ai unei familii: Ion si Lucia Pintea, fiecare aduce ca aport valori, astfel:
Ion Pintea aporteaza:
- un autoturism 8.000 lei
- o baraca 6.000 lei
- materii prime 4.000 lei
Lucia Pintea aporteaza:
- numerar depus la banca 2.000 lei
Cheltuieli de constituire 7 lei, TVA 19%.

Rezolvare:

-subscriere capital social
% =1011 20.000
456 I.P 18.000
456 L.P 2.000
-Varsare capital social la banca

5121 =456.LP 2000

-Aportul asociatului I.P.
% = 456 I.P. 18.000
212 6.000
213 8.000
301 4.000
- trecere cap soc subcris nevarsat la cap soc varsat
1011 = 1012 20.000

-chelt de constituire, si plata in numerar
% = 404 8,33
201 7
4426 1,33
404 = 5311 8.,33

In topicul:probleme stagiari an 1

05 July 2009 - 08:56 PM

Vezi postareagetta, la Jul 1 2009, 02:36 PM, a spus:

(95). Din contul de profit si pierderi al societatii din exercitiul precedent se cunosc urmatoarele informatii:
___________________________________________
Indicator u.m.
___________________________________________
Cheltuieli de exploatare platibile 1.500
___________________________________________
Amortizare 100
___________________________________________
Cheltuieli cu dobanzi 200
___________________________________________
Impozit pe profit 60
___________________________________________
Sa se calculeze si sa se interpreteze ratele de solvabilitate si cele de rentabilitate pentru intreprindere.
Rezolvare: Ratele de solvabilitate :
Solvabilitatea generala = active totale / datorii totale = 43.500 / 13.500 = 3,22 ( normal > 2)
Situatia este buna , valoarea indicatorului fiind > 2
Solvabilitatea patrimoniala ( autonomia financiara ) = capital propriu / capital total = 30.000/43.500= 0,69 ( este o valoare favorabila )
Ratele de rentabilitate :
Impozit pe profit = 60 => profit inaintea impozitarii = 60 / 0,16 = 375
( presupunem cota de impozit pe profit = 16%)
Rata rentabilitatii economice ( rentabilitatea investotiei) = profit / active totale * 100 =
= 375 / 43500 *100 = 0,86%
Rata rentabilitatii financiare = profit net / capital propriu * 100 = (375 -60 ) / 30.000 * 100 = 1,05 %
Rata dobanzilor = dobanzi / datorii pe termen lung = 200 / 5.000 = 0,04 sau 4$
Rata de rentabilitate a cheltuielilor de exploatare = profit / cheltuieli de exploatare * 100 =
= 375 / 1500 * 100 = 25%
Se mai pot constituii rate de rentabilitate in care :
La numarator putem avea o forma de efect :
- rezultat inaintea impozitarii ;
- profit net ;
- profit net + impozit pe profit + cheltuieli financiare ;
- profit net + impozit pe profit + cheltuieli financiare + cheltuieli de amortizare
ala numitor ( masoara efortul ) putem avea :
- resurse consumate , avansate , ocupate sau elemente ale acestora cum sunt :
? active imobilizate
? active totale
? active de exploatare
Profit inaintea impozitarii Profit net profit net + impozit pe profit + cheltuieli financiare profit net + impozit pe profit + cheltuieli financiare + cheltuieli de amortizare
375 375-60 = 315 315+60+200=575 315+60+200+100=675

Active imobilizate 40.000 (375/40.000)*100=0,937 (315/40.000)*100=0,787 (575/40.000)*100=1,437 (675/40.000)*100=1,687
Active totale 43.500 (375/43.500)*100=0,862 (315/43.500)*100=0,724 (575/43.500)*100=1,321 (675/43.500)*100=1,552
3.500 (375/3.500)*100= 10,71 (315/3.500)*100= 9 (575/3.500)*100= 16,428 (675/3.500)*100= 19,285
Rezolvarea problemei ai anexat-o cu titlu de exemplu,nu?
Pentru ca nu-mi dau seama de unde ti-au iesit tie activele totale 43500,datoriile 13500 ......etc.
La problema 94 activele imobilizate sunt 2000 si activele circulante la fel tot 2000,datoriile totale sunt 2300.Dealtfel iti da si capitalurile proprii care sunt 1700.Dupa cate vad eu in aceasta problema nu sunt datorii pe termen lung.
Poate gresesc in interpretare desi........
Poti sa dai mai multe detalii despre cum ai ajuns la aceste "sume"?

Cometa SQL