Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
adelamiu - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


adelamiu

Inregistrat la: 04 Jun 2009
Offline Ultimul click: Oct 07 2011 01:17 PM
-----

Postari ale mele

In topicul:Examen scris si oral -stagiari la sf fiecarui semnestru-EC

26 May 2011 - 11:46 AM

Va rog, daca ma poate ajuta cineva si pe mine cu rezolvarea la urmatoarea problema:


Cu ocazia lucrărilor de închidere ale exercițiului N, se constată existența următoarelor evenimente ulterioare:

a)Managementul societății ALFA pregătește situațiile financiare pentru exercițiul N. Pe 25 ianuarie N+1 are loc un accident pe un teren al unui client. Unul din camioanele ALFA descărca acid sulfuric în rezervorul clientului. Sub presiune, pompele au cedat și acidul sulfuric a infestat terenul proprietatea clientului. Costurile de curățare sunt estimate la 200.000 de lei. Nu se cunoaște încă cine va fi declarat vinovat de incident.
b)Societatea ALFA SA emite 2.000 de acțiuni pe 16 februarie N+1.
c)Societatea BETA S.A deține acțiuni la societatea GAMA, evaluate în bilanț la 100.000 lei. Ca urmare a unui scandal financiar în care este implicată societatea GAMA cursul la bursă al acțiunilor sale scade cu 90% în luna februarie N+1.
d) Societatea ALFA produce pantofi. Ca urmare a succesului pe care l-au avut în anii 90 pantofii din GAMA “Z”, ALFA a deschis o fabrică specializată exclusiv în producerea acestora. Însă, de câțiva ani, ca urmare a noilor tendințe în modă, vânzările la pantofii GAMA “Z” au scăzut substanțial. Pe 26 februarie N+1, societatea ALFA a anunțat ca va închide fabrica de pantofi “Z”. Situațiile financiare ale exercițiului N nu au fost încă autorizate spre emitere.
e)Pe 21 ianuarie N+1, grupul G a realizat achiziția societății ALFA, înființată în N-4, care comercializează produse farmaceutice. Grupul a achiziționat 100 % acțiunile BETA cotate la BVB București.
f)Managementul societății ALFA pregătește situațiile financiare pentru exercițiul N. Adunarea Generală a societății ALFA a propus pe 30 aprilie N+1 dividende în valoare de 150.000 de lei.



Se cere:
1.Care sunt prevederile OMFP 3055/2009 în aceste cazuri?
2.Ce informații trebuie prezentate în fiecare caz în parte?



va multumesc anticipat

In topicul:declaratia 112 / 2011

25 February 2011 - 11:11 AM

Buna ziua, AJUTORRRRRRRRR

Va rog, daca a depus cineva D112 pentru asociatii de proprietari.
Am un administrator pensionar cu contr civil, si din ce am citit pe forum, cineva spunea ca se depune D100 pt impozitul pe veni, dar la finante mi s-a spus, citez : "Sub nicio forma, nu mai exista D100".

Cum ati procedat? eu am trecut in sectiune B,tip asig-3, dar imi calculeaza toate taxele.

In topicul:probleme conta

16 June 2010 - 04:36 PM

Vezi postareanestor08, la Apr 9 2010, 10:00 AM, a spus:

daca are cineva rezolvarea problemelor urmatoare il rog sa le trimita pe adresa gabriel_nestor2005@yahoo.com

1.Întreprinderea ALFA are ca obiect de activitate producția și comercializarea de frigidere. În exercițiul N, ea a lansat un nou model din care a vândut 100 de bucăți. După vânzare s-au constatat defecțiuni grave în etanșeizarea frigiderelor. Societatea a informat cumpărătorii asupra defecțiunilor și s-a angajat să le repare gratuit. Cheltuielile cu reparațiile sunt estimate la 500.000 lei. Furnizorul materialelor de etanșeizare și-a asumat responsabilitatea defectelor și a decis să ramburseze societății ALFA suma de 300.000 lei pentru acoperirea cheltuielilor cu reparațiile. Care este incidența în situațiile financiare știind că se aplică OMFP 3055/2009?

2. Pornind de la exemplul anterior, să presupunem că furnizorul materialelor de etanșeizare nu își asumă inițial nici o responsabilitate și inițiază o expertiză tehnică. În urma acestei expertize (o lună mai târziu) furnizorul își asumă responsabilitatea și rambursează societății ALFA suma de 300.000. lei. Care este incidența în situațiile financiare știind că se aplică OMFP 3055/2009?

3.Societatea BETA este producătoare de produse cosmetice. Pe 15 octombrie N, o clientă a deschis acțiune în justiție împotriva societății, ca urmare a unei reacții alergice suferite în urma utilizării unei creme produse de BETA. La 31.12.N, în urma discuției cu avocatul societății, managementul a estimat un provizion pentru litigii în valoare de 50.000 de lei. Pe data de 24 februarie este pronunțată sentința potrivit căreia societatea ALFA trebuie să plătească despăgubiri în valoare de 75.000 de lei. Care este incidența în situațiile financiare știind că se aplică OMFP 3055/2009?

4. La 31.12.N societatea ALFA are datorii față de un furnizor german în valoare de 10.000 de euro. Datoria este actualizată la cursul de închidere de la 31.12. În luna martie N+1 cursul euro/leu crește semnificativ.Trebuie să ajusteze ALFA datoria în valută ?

5. Societatea Alfa avea în stoc, la începutul lunii decembrie N-1, 200 kg materii prime evaluate la costul de 11 lei/kg.
În cursul lunii au avut loc următoarele operații:
1)5.12 – achiziție 500 kg la costul de 12 lei/kg
2)12.12 – consum de materii prime 600 kg;
3)23.12 – achiziție 400 kg la costul de 15 lei/kg
4)27.12– consum de materii prime 300 kg
Metoda de evaluare a ieșirilor de materii prime este CMP calculat după fiecare intrare:

Data Intrări Ieșiri Stoc
Q Cost unitar Cost total Q Cost unitar Cost total Q Cost unitar Cost total
1/12 200 11 2.200
5/12 500 12 6.000 700 Cmp=11,71 8.200
12/12 600 11,71 7.026 100 11,43 1.171
23/12 400 15 6.000 500 Cmp=14,34 7.171
27/12 300 14,34 4.302 200 14,34 2.868
31/12 200 14,34 2.868

601 = 301 11.328 lei
La începutul exercițiului N, managementul constată că, metoda cea mai potrivită pentru a estima consumul real de materii prime este FIFO.
În cursul lunii ianuarie N au avut loc operațiile:
1)4 ian – achiziție 200 kg la costul de 16 lei/kg;
2)15 ian - consum 300 kg;
3)21 ian – achiziție 600 kg la costul de 20 lei/kg;
4)29 ian – consum 500 kg

Dacă în perioada anterioară s-ar fi folosit FIFO, situația ar fi fost următoarea:

Data Intrări Ieșiri Stoc
Q Cost unitar Cost total Q Cost unitar Cost total Q Cost unitar Cost total
1/12 200 10 2.000
5/12 500 12 6.000 200
500 10
12 2.000
6.000
12/12 200
400 10
12 2.000
4.800 100 12 1.200
23/12 400 15 6.000 100
400 12
15 1.200
6.000
27/12 100
200 12
15 1.200
3.000 200 15 3.000
31/12 200 15 3.000

Să se contabilizeze schimbarea de politică dacă:
a)se aplică OMF 3055/2009;
b)se aplică IAS 8.

6. În luna aprilie 2007 societatea constata ca a omis sa înregistreze în contabilitatea anului 2005 veniturile facturate, rezultate dintr-un contract de prestari de servicii în suma de 3.000. lei. Cota de impozit pentru anul 2005 a fost de 16%.
Să se contabilizeze schimbarea de politică dacă:
a)se aplică OMF 3055/2009;
b)se aplică IAS 8.

7. Societatea ALFA achiziționează la începutul lunii martie a exercițiului N un utilaj la costul de 1.200 lei. Managerii estimează o durată de utilitate de 5 ani și o valoare reziduală de 200 lei. Metoda de amortizare aleasă este cea liniară. La sfârșitul exercițiului N valoarea justă este estimată la 2.000 lei. Politica societății este de a prezenta utilajele în bilanț la valoarea reevaluată. La sfârșitul exercițiului N+1, managerii estimează că, date fiind noile condiții de exploatare și circumstanțe de piață, durata care corespunde cel mai bine acestora este de 6 ani iar valoarea reziduală se reestimează la 500 lei. Se decide trecerea la metoda degresivă iar coeficientul de degresie este estimat la 2.
Care este incidența contabilă dacă:
a)se aplică OMF 3055/2009;
b)se aplică IAS 8.

8. La 31.12.N se cunosc următoarele informații despre societatea Gama (în lei):
Elemente Valoare
Rezultat înainte de impozit (pierdere) 2.200.000
Încasări din noi emisiuni de obligațiuni 500.000
Pierderi din vânzarea de imobilizări financiare 170.000
Diminuări de datorii din exploatare (fără datoria cu impozitul pe profit) 340.000
Cheltuieli cu amortizarea imobilizărilor 300.000
Creșteri de stocuri 600.000
Plăți din rambursarea împrumuturilor din emisiunea de obligațiuni 200.000
Creșteri de cheltuieli în avans din exploatare 70.000
Încasări din vânzarea de imobilizări corporale 400.000
Diminuări de stocuri 1.300.000
Creșteri de creanțe din exploatare 1.500.000
Câștiguri din vânzarea de imobilizări corporale 260.000
Venituri din ajustarea valorii imobilizărilor corporale 700.000
Cheltuieli cu dobânzile aferente finanțării (plătite) 80.000
Plăți către furnizorii de imobilizări 190.000
Creșteri de venituri în avans din exploatare 210.000
Creșteri de datorii din exploatare (fără datoria cu impozitul pe profit) 880.000
Venituri din subvenții pentru investiții 50.000
Diminuări de cheltuieli în avans din exploatare 50.000
Plăți din achiziția de investiții financiare pe termen scurt 300.000
Venituri din diferențe de curs valutar aferente actualizării conturilor de disponibilități în devize 210.000
Cheltuieli din diferențe de curs valutar aferente actualizării conturilor de disponibilități în devize 100.000
Cheltuieli cu ajustarea provizioanelor 500.000
Diminuări de creanțe din exploatare 850.000
Încasări din vânzarea de investiții financiare pe termen scurt 900.000
Diminuări de venituri în avans din exploatare 250.000
Cheltuiala cu impozitul pe profit
Impozitul pe profit plătit 150.000
Încasări de subvenții pentru investiții 90.000
Lichiditățile și echivalentele de lichidități la începutul anului au fost de 1.350.000 lei iar la sfârșitul anului de 790.000 lei. Efectul variațiilor cursurilor monedelor străine a fost de 110.000 lei.
Se cere să se întocmească Tabloul fluxurilor de trezorerie, știind că pentru determinarea fluxului net din exploatare se utilizază metoda indirectă.

9. Se dau următoarele informații disponibile la 31.12.N despre entitatea ALFA S.A. (în lei):
Venituri din dobânzi 200.000
Costul bunurilor vândute 1.800.000
Venituri din producția de imobilizări corporale 800.000
Cheltuieli cu diferențele de curs valutar 50.000
Pierderi din abandonuri de activități 100.000
Venituri din servicii prestate 2.000.000
Cheltuieli cu consumurile materiale 400.000
Cheltuieli în avans 20.000
Pierderi din cedarea activelor financiare deținute în vederea tranzacționării 10.000
Venituri din vânzarea mărfurilor 1.000.000
Cheltuieli de desfacere 300.000
Cheltuieli cu dobânzile 90.000
Cheltuieli administrative 150.000
Cheltuieli de personal 500.000
Câștiguri din cesiunea imobilizărilor corporale 250.000
Cheltuieli de dezvoltare (este foarte probabilă obținerea de avantaje economice viitoare) 500.000
Cheltuieli cu impozitul pe profitul obținut din activități continue 100.000
Se cere să se prezinte "Profitul sau pierderea exercițiului" știind că entitatea delimitează cheluielile din exploatare după funcții conform regulilor prevăzute de norma IAS 1.

10. Se dau următoarele informații disponibile la 31.12.N despre entitatea ALFA S.A. (în lei):
Clienți 1.000.000
Număr de salariați ce lucrează pentru realizarea producției cu ciclu scurt de fabricație 2.000
Active financiare disponibile pentru vânzare (din care disponibile pentru vânzare într-o perioadă mai mare de 1 an 200.000) 300.000
Provizioane pentru litigii (din care cu scadența foarte probabil într-o perioadă mai mare de 1 an 100.000) 160.000
Construcții deținute în vederea vânzării în anul următor 120.000
Lichidități și echivalente de lichidități 3.000.000
Ajustări pentru deprecierea valorii creanțelor clienți 100.000
Cheltuieli în avans (din care angajate într-o perioadă mai mare de 1 an 80.000) 200.000
Cheltuieli de cercetare ce vor fi angajate în anul următor 100.000
Împrumuturi acordate unei entități afiliate într-o perioadă mai mică de 1 an (din care pentru un împrumut de 500.000 lei a fost prelungită scadența cu 2 ani iar acordul a fost semnat înainte de data de închidere a exercițiului financiar) 2.000.000
Credite primite pe termen lung (din care cu scadența în anul următor 400.000) 2.400.000
Mărfuri 400.000
Împrumuturi din emisiunea de obligațiuni (rambursabile în rate constante anuale într-o perioadă de 5 ani) 50.000
Venituri în avans (din care angajate într-o perioadă mai mare de 1 an 200.000) 240.000
Active financiare deținute în vederea tranzacționării 150.000
Impozite amânate 80.000
Ajustări pentru deprecierea valorii mărfurilor 20.000
Să se identifice care dintre elementele de mai sus sunt active curente și care sunt datorii necurente conform modelului "Situației poziției financiare" din IAS 1 “Prezentarea situațiilor financiare”.

11. Completati inregistrarile contabile pentru următoarele operații:
1 Obtinerea din productia proprie a ambalajelor la costul de 1.000
2 Trecerea ambalajelor in categoria marfurilor spre a fi vandute
3 Inregistrarea adaosului comercial 20% si a TVA neexigibil
4 Vanzarea ambalajelor ca marfuri
5 Descarcarea gestiunii de marfuri

12. Completati inregistrarile contabile pentru următoarele operații:
a Achizitionare de ambalaje 600 , TVA 19%
b Facturare la terti produse finite la pretul de 5.000 , TVA 19% impreuna cu ambalajele in regim restituire
c Inregistrarea restituirii ambalajelor in valoare de 400
Ambalaje in valoare de 200 nu se mai restituie de catre client

13. La începutul exercițiului N, întreprinderea ALFA obține o subvenție de 200.000 u.m. pentru achiziția unui echipament tehnologic al cărui cost este de 500.000 u.m. Durata de utilizare estimată pentru acest activ este de 5 ani iar metoda de amortizare este cea liniară. La sfârșitul exercițiului N+2, ALFA este obligată să ramburseze 80% din subvenția primită.

14. Dispuneți de următoarele date legate de o instalație: cost de achiziție 50.000 lei; durata de viață utilă 10 ani; metoda de amortizare liniară. Prima reevaluare are loc după 3 ani, valoare justă 42.000 lei. A doua reevaluare are loc după 3 ani de la prima, valoare justă 16.000 lei. Ce înregistrări se efectuează conform OMFP 3055/2009.

15. La 01.06.N se încep lucrări de modernizare a unei instalații industriale având ca efect creșterea duratei de utilizare a bunului cu trei ani. Lucrările sunt efectuate de un terț pentru suma de 20.000 lei, TVA 19 % și finalizate la 1.10.N. Cum se contabilizează lucrarea la beneficiar, conform OMFP 3055/2009.

16. O societate comercială a achiziționat la 31.12.2005 un utilaj X având un cost de 1.200 lei. Durata de viață este estimată la 4 ani, la sfârșitul căreia se consideră că se va putea obține suma de 480 lei din vânzarea sa. La 1 ianuarie 2008, utilajul este reevaluat la 900 lei. În condițiile aplicării OMFP 3055/2009 precizați care este mărimea amortizării pentru anul 2008 (metoda de amortizare liniară):




CHIAR NU ARE NIMENI TOATE REZOLVARILE LA ACESTE PROBLEME? POATE CEI CARE SUNTETI DIN PITESTI CA STIU CA S-AU PREDAT LUCRARILE

In topicul:probleme stagiari an 1

13 September 2009 - 08:46 AM

Vezi postareaAnaB, la Sep 9 2009, 10:49 PM, a spus:

Am primit si studiile de caz la contabilitate. Am rezolvat o parte din ele ( le atasez aici) dar mi-au ramas doua nerezolvate. Daca ma poate ajuta cineva , va multumesc mult....
ITI ATASEZ CUM AM REZOLVAT EU CA AM AVUT ACELEASI SUBIECTE. VEZI CA MIE LA 4,6,7 MI-AU DAT ALTE REZULTATE. MAI VERIFICA LA TINE.

Se cunosc următoarele informații (în unități monetare):
Cheltuieli cu amenzi 6581 25
Cheltuieli cu întreținerea și reparațiile 611 65
Cheltuieli cu materiile prime 601 343
Cheltuieli cu salariile personalului 641 400
Cheltuieli de exploatare privind amortizarea imobilizărilor 6811 156
Cheltuieli financiare privind amortizarea primelor de rambursare a obligațiunilor 6868 16
Cheltuieli poștale și taxe de telecomunicație 626 15
Cheltuieli privind activele cedate 6583 150
Cheltuieli privind asigurările și protecția socială 645 233
Cheltuieli privind calamitățile 671 35
Cheltuieli privind combustibilul 6022 127
Cheltuieli privind dobânzile 666 84
Cheltuieli privind energia și apa 605 175
Cheltuieli privind mărfurile 607 100
Cheltuieli privind provizioanele pentru riscuri și cheltuieli 6812 8
Pierderi din creanțe și debitori diverși 654 50
Provizioane pentru riscuri și cheltuieli 7813 15
Sold final Produse finite 345 30
Sold inițial Produse finite 345 40
Venituri din chirii 706 200
Venituri din despăgubiri 7581 57
Venituri din dividende 7611 60
Venituri din provizioane pentru deprecierea activelor circulante 7814 39
Venituri din sconturi obținute 767 11
Venituri din subvenții de exploatare aferente 741
-cifrei de afaceri 7411
-materiilor prime și materialelor consumabile 7412
-plăților către personal 7414
45
35
50
Venituri din subvenții pentru investiții 7584 130
Venituri din vânzarea activelor 7583 175
Venituri din vânzarea mărfurilor 707 150
Venituri din vânzarea produselor finite 701 800
Venituri din vânzarea semifabricatelor 702 30
Venituri financiare privind provizioanele pentru deprecierea imobilizărilor financiare 7863 10
Să se întocmească Contul de profit și pierdere conform OMF 1752/2005.
Denumirea indicatorilor Nr.
rd. Exercițiul financiar
Precedent curent
A B 1 2
1. Cifra de afaceri netă (rd. 02 la 05) 01 1225
Producția vândută (ct. 701 + 702 + 703 + 704 + 705 + 706 + 708) 02 1030
Venituri din vânzarea mărfurilor (ct. 707) 03 150
Venituri din dobanzi inregistrate de entitatile al caror obiect principal de activitate il constituie leasingul (ct.766)
04
Venituri din subvenții de exploatare aferente cifrei de afaceri nete (ct. 7411)
05 45
2. Variația stocurilor de produse finite și a producției în curs de execuție (ct. 711) Sold C 06 30
Sold D 07
3. Producția realizată de entitate pentru scopurile sale proprii și capitalizată (ct. 721 + 722)
08
4. Alte venituri din exploatare (ct. 758 + 7417) 09 362
VENITURI DIN EXPLOATARE ? TOTAL
(rd. 01 + 06 ? 07 + 08 + 09)
10 1617
5. a) Cheltuieli cu materiile prime și materialele consumabile (ct. 601 + 602 ? 7412)
11 435
Alte cheltuieli materiale (ct. 603 + 604 + 606 + 608) 12
b) Alte cheltuieli externe (cu energie și apă) (ct. 605 ? 7413) 13 175
c) Cheltuieli privind mărfurile (ct. 607) 14 100
6. Cheltuieli cu personalul (rd. 16 + 17), din care: 15 583
a) Salarii și indemnizații (ct. 641 + 642 ? 7414) 16 350
b) Cheltuieli cu asigurările și protecția socială (ct. 645 ? 7415) 17 233
7. a) Ajustări de valoare privind imobilizările corporale și necorporale (rd. 19 ? 20)
18 141
a.1) Cheltuieli (ct. 6811 + 6813) 19 156
a.2) Venituri (ct. 7813+7815) 20 15
b) Ajustări de valoare privind activele circulante (rd. 22 ? 23) 21 11
b.1) Cheltuieli (ct. 654 + 6814) 22 50
b.2) Venituri (ct. 754 + 7814) 23 39
8. Alte cheltuieli de exploatare (rd. 25 la 28) 24 255
8.1. Cheltuieli privind prestațiile externe
(ct. 611 + 612 + 613 + 614 + 621 + 622 + 623 + 624 + 625 + 626 + 627 + 628 ? 7416)
25
80
8.2. Cheltuieli cu alte impozite, taxe și vărsăminte asimilate (ct. 635) 26
8.3. Cheltuieli cu despăgubiri, donații și activele cedate (ct. 658) 27 175
Cheltuieli privind dobanzile de refinantare inregistrate de entitatile al caror obiect principal de activitate il constituie leasingul (ct. 666) 28
Ajustări privind provizioanele (rd. 30 ? 31) 29 -8
- Cheltuieli (ct. 6812) 30 8
- Venituri (ct. 7812) 31
CHELTUIELI DE EXPLOATARE ? TOTAL
(rd. 11 la 15 + 18 + 21 + 24 + 29)
32
1692
PROFITUL SAU PIERDEREA DIN EXPLOATARE
- Profit (rd. 10 ? 32) 33
- Pierdere (rd. 32 ? 10) 34 75
9. Venituri din interese de participare (ct. 7611 + 7613) 35 60
- din care, veniturile obținute de la entitățile afiliate 36
10. Venituri din alte investiții și împrumuturi care fac parte din activele imobilizate (ct. 763) 37
- din care, veniturile obținute de la entitățile afiliate 38
11. Venituri din dobânzi (ct. 766) 39
- din care, veniturile obținute de la entitățile afiliate 40
Alte venituri financiare (ct. 762 + 764 + 765 + 767 + 768) 41 11
VENITURI FINANCIARE ? TOTAL (rd. 33 + 35 + 37 + 39) 42 71
12. Ajustări de valoare privind imobilizările financiare și investițiile deținute ca active circulante (rd. 42 ? 43) 43 6
- Cheltuieli (ct. 686) 44 16
- Venituri (ct. 786) 45 10
13. Cheltuieli privind dobânzile (ct. 666 - 7418) 46 84
- din care, cheltuielile în relația cu entitățile afiliate 47
Alte cheltuieli financiare (ct. 663 + 664 + 665 + 667 + 668) 48
CHELTUIELI FINANCIARE ? TOTAL (rd. 43 + 46 + 48) 49 90
PROFITUL SAU PIERDEREA FINANCIAR(Ă): 50
- Profit (rd. 42 ? 49)
- Pierdere (rd. 49 ? 42) 51 19
14. PROFITUL SAU PIERDEREA CURENT(Ă):
- Profit (rd. 10 + 42 ? 32 ? 49) 52
- Pierdere (rd. 32 + 49 ? 10 ? 42) 53 94
15. Venituri extraordinare (ct. 771) 54
16. Cheltuieli extraordinare (ct. 671) 55 35
17. PROFITUL SAU PIERDEREA DIN ACTIVITATEA EXTRAORDINARĂ:

- Profit (rd. 54 ? 55) 56
- Pierdere (rd. 55 ? 54) 57 35
VENITURI TOTALE (rd. 10 + 42 + 54) 58 1688
CHELTUIELI TOTALE (rd. 32 + 49 + 55) 59 1817
PROFITUL SAU PIERDEREA BRUT(Ă):
- Profit (rd. 56 ? 57) 60
- Pierdere (rd. 57 ? 56) 61 129
18. Impozitul pe profit (ct. 691) 62
19. Alte impozite neprezentate la elementele de mai sus
(ct. 698)
63
20. PROFITUL SAU PIERDEREA NET(Ă) EXERCIȚIULUI FINANCIAR:

- Profit (rd. 60 ? 62 ? 63) 64
- Pierdere (rd. 61 + 62 + 63);(rd. 62 + 63 ? 60) 65 129

NU POT SA ATASEZ PROBLEMA 4 CA ESTE PREA MARE. SPER SA DESCIFREZI DE AICI.

In topicul:probleme stagiari an 1

28 August 2009 - 02:13 PM

Vezi postareaAnaB, la Aug 27 2009, 06:20 PM, a spus:

Ma poate ajuta si pe mine cineva cu rezolvarea la studiul de caz urmator?
ORGANIZAREA CONTABILITATII PE BUGETE. STUDIU DE CAZ : SOC. DE PRODUCTIE

multumesc anticipat


ASTA ESTE CE AM FACUT EU.

29. Organizarea contabilitatii pe bugete. Studiu de caz : Societate de productie

In contextul economic actual, companiile incep sa acorde o mai mare atentie administrarii eficiente a resurselor si folosesc in acest scop, bugetele de venituri si cheltuieli - ca instrumente de management financiar, la nivel de firma si la nivelul principalelor tipuri de activitati ale firmei.
Bugetul de venituri reprezinta estimarea financiara a vanzarilor de produse ale firmei, iar bugetul de cheltuieli reprezinta estimarea financiara a consumului de resurse necesare realizarii obiectivelor firmei.
Pentru fundamentarea bugetului de venituri ale firmei trebuie sa se anticipeze si sa se ia in considerare volumul, structura si valoarea vanzarilor firmei din mai multe perspective:
- venituri pe tipuri de produse;
- venituri pe zone si puncte de desfacere;
- venituri pe categorii de clienti.
Factorii care influenteaza dimensiunea generala a bugetului de venituri al unei companii sunt:
- obiectivele comerciale ale firmei si anume: cifra de afaceri, piata tinta si cota de piata;
- politicile comerciale ale firmei, cum ar fi politica de produse, de clienti, de preturi si de discounturi;
- conjunctura generala a mediului de afaceri.
Pentru fundamentarea bugetului de cheltuieli ale firmei trebuie sa se anticipeze costul resurselor necesare pentru desfasurarea activitatii companiei in scopul obtinerii de venituri si profit.

Bugetul de cheltuieli poate fi elaborat din urmatoarele perspective:
a) bugete de cheltuieli dupa natura resurselor consumate:
a1) cheltuieli generate de consumul de resurse materiale:
- cheltuieli cu marfa si materiile prime;
- cheltuieli cu alte resurse materiale: combustibil, piese de schimb, obiecte de inventar, rechizite, alte materiale consumabile;
a2) cheltuieli generate de achizitia de servicii de la terti:
- cheltuieli cu utilitatile: chirie, energie electrica, apa si canalizare, telecomunicatii, paza, colectare deseuri;
- cheltuieli cu alte servicii furnizate de terti: transport, cazare, intretinere si reparatii, asigurari, consultanta etc;
- cheltuieli cu protocolul si publicitatea;
a3) cheltuieli cu resursele umane:
- cheltuieli cu salariile si asigurarile sociale;
- cheltuieli cu tichetele de masa si alte beneficii de personal;
- cheltuieli cu recrutarea;
-chletuieli cu pregatirea profesionala (training);
a4) cheltuieli specifice relatiei cu societatile bancare:
- cheltuieli cu serviciile bancare curente;
- cheltuieli cu dobanzile bancare si diferentele de curs valutar;
a5) cheltuieli specifice relatiei cu institutiile statului:
- cheltuieli cu impozitele si taxele locale pentru bunurile aflate in proprietatea firmei (terenuri, cladiri, mijloace de transport)
- cheltuieli cu impozitul pe profit sau pe venit
b) bugete de cheltuieli dupa natura activitatii firmei:
b1) cheltuieli pentru activitatea de exploatare:
- cheltuieli cu activitatea de productie;
- cheltuieli cu activitatea de depozitare si distributie;
- cheltuieli cu activitatea de promovare, vanzare si servicii postvanzare;
- cheltuieli cu activitatile de suport general: contabilitate, informatica etc
b2) cheltuieli privind activitatea financiara a companiei:
- cheltuieli cu comisioanele bancare curente si pentru acordarea de credite;
- cheltuieli cu dobanzile pentru sursele de finantare bancare sau prin leasing;
c) bugete de cheltuieli dupa natura costurilor:
c1) bugete de cheltuieli fixe;
c2) bugete de cheltuieli variabile.
Factorii care influenteaza dimensiunea generala a bugetului de cheltuieli al unei companii sunt:
- strategiile manageriale, comerciale, investitionale, de resurse umane si financiare – prin care se urmareste realizarea obiectivelor strategice si anuale ale firmei;
- politica de achizitii si calculatie a costurilor;
- politica de personal si de salarizare;
- politica de investitii, finantare si amortizare;
- politica de rentabilitate comerciala;
- politica de costuri fixe;
- conjunctura generala a mediului de afaceri.
La elaborarea si controlul bugetelor de venituri si cheltuieli ale companiei contribuie toata echipa manageriala si specialistii in finantele firmei, care trebuie sa aiba o viziune comuna asupra afacerii, sa dezvolte un sistem integrat de obiective, strategii si politici de firma, si sa administreze eficient resursele alocate.

Cometa SQL