Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
simocris - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


simocris

Inregistrat la: 14 Jun 2009
Offline Ultimul click: Jan 12 2012 01:01 PM
-----

Postari ale mele

In topicul:APTITUDINI 2011

11 April 2011 - 08:34 AM

Vezi postarearCLAUDIA, la Mar 31 2011, 10:20 AM, a spus:

Sunt din Constanta.
Are cineva subiecte date la examenul de aptitudini 2010?
mi-a promis cineva ceva materiale ajutatoare cum le primesc ti le trimit si tie


Vezi postarearCLAUDIA, la Mar 31 2011, 10:20 AM, a spus:

Sunt din Constanta.
Are cineva subiecte date la examenul de aptitudini 2010?
mi-a promis cineva ceva materiale ajutatoare cum le primesc ti le trimit si tie

In topicul:probleme stagiari an 1

02 July 2009 - 12:47 PM

Vezi postareacristina80, la Jun 30 2009, 10:50 PM, a spus:

Vezi postareasimocris, la Jun 30 2009, 12:41 AM, a spus:

Vezi postareacristina80, la Jun 29 2009, 07:40 PM, a spus:

12. SC ?BERE MALT? SA are urmatoarea situatie: [...]
poate ca ary are raspunsurile si ni le va posta, sa speram, mai asteptam....
simocris, ai primit rezolvarile la problemele postate mai sus?
nu nu am primit nimic nu stiu ce voi face ca nu am timp sa incerc sa le fac, si trebuie sa le predau!te rog daca mai primesti ceva sa ma anunti! oricum , multumesc cristina pentru rezolvarile postate pana acuma!

In topicul:probleme stagiari an 1

29 June 2009 - 10:41 PM

Vezi postareacristina80, la Jun 29 2009, 07:40 PM, a spus:

12. SC ?BERE MALT? SA are urmatoarea situatie:
[...]
poate ca ary are raspunsurile si ni le va posta, sa speram, mai asteptam....

In topicul:probleme stagiari an 1

29 June 2009 - 03:27 PM

intrebare pentru ary
ai primit cumva raspunsurile la toate problemele urmatoare pe care le-ai postat tu?
daca da rugamintea mea este sa mi le trimiti si mie adr mea e simonabuxbaum@yaoo.com


cine are raspunsuri la urmatoarele probleme? va rog mult sa le postati atat pentru mine cat si pentru altii

1. Societatea Stirex SA, auditată de dumneavoastră, a achiziționat la 1 iulie 2003 un ansamblu imobiliar spre renovare și a efectuat următoarele cheltuieli:
• prețul de cumpărare al terenului ................................... 30.000 lei
• prețul de cumpărare al construcției ............................. 125.000 lei
• taxe de înregistrare ....................................................... 12.000 lei
• alte cheltuieli cu actele....................................................... 800 lei
• onorarii notar .................................................................. 1.500 lei
(din care TVA 240 lei)
•comisioane ..................................................................... 1.800 lei
(din care TVA 290 lei)
•cheltuieli arhitecți ........................................................... 3.600 lei
(din care TVA 575 lei)
•cheltuieli renovare ........................................................ 85.000 lei
(din care TVA 13.500 lei)

Societatea a înregistrat în cheltuielile perioadei suma de 90.095 lei, la terenuri 30.000 lei și la construcții 125.000 lei. Care este suma corectă ce trebuia contabilizată în cheltuielile perioadei?
a) 7.700 lei;
b) 0 lei;
c) 85.000 lei.

2. Orice planificare incepe cu intrebarea “pentru ce suntem aici?” Aceasta presupune termene (orizonturi de timp) si etape sau strategii adecvate termenelor.
Termenele pot fi:
termen scurt: pana la un an;
termen mediu: intre doi si cinci ani;
termen lung: peste cinci ani.
In functie de termenele stabilite etapele pot fi:
planificarea strategica ;
planificarea tactica;
planificarea operativa.

Identificati intrebarile la care trebuie sa raspunda fiecare etapa de planificare in domeniul organizarii contabilitatii la nivelul unei intreprinderi,informatiile importante necesare si exemple pentru continutul fiecarei etape de planificare.

3. O societate comercială plătitoare de TVA înregistrează într-un an venituri în suma de 560.000 lei din care 1000 lei venituri din anularea provizioanelor pentru care nu s-a acordat deducere. Cheltuielile înregistrate sunt :
- cheltuieli cu serviciile prestate de terți 10000 lei (există contracte încheiate, se justifică necesitatea lor și sunt documente care să ateste prestarea lor efectivă);
- cheltuieli cu materiile prime și materialele consumabile 250.000 lei;
- cheltuieli cu stocurile de materiale constatate lipsă din gestiune, neimputabile 500 lei;
- cheltuieli cu indemnizația de deplasare acordată salariaților : 180 lei pentru 6 zile, știind că limita maximă stabilită pentru acest gen de cheltuieli pentru instituțiile publice este de 13 lei/zi;
- cheltuieli cu plata personalului 63.500 lei, din care 50.000 lei este fondul de salarii și diferența contribuții aferente fondului de salarii;
- cheltuieli sociale reprezentând contravaloarea biletelor de tratament acordate gratuit salariaților 3000 lei;
- cheltuieli de protocol 2400 lei;
- cheltuieli cu publicitatea 1200 lei;
- cheltuieli cu impozitul pe profit plătit în cursul anului 4.000 lei.
Să se calculeze impozitul pe profit datorat pentru întregul an.

4. O societate comercială plătitoare de impozit pe profit și TVA a realizat venituri totale în valoare de 250.000 lei (din care cifra de afaceri 400.000 lei) și cheltuieli totale în valoare de 75.000 lei (inclusiv TVA nedeductibil aferent unor cheltuieli nedeductibile).
Se cunosc următoarele elemente referitoare la unele venituri și cheltuieli efectuate:
- societatea înregistrează cheltuieli cu provizioanele de 3.000 lei, pe care nu are dreptul să le deducă. Din ele 1000 de lei sunt reluate la venituri.
- societatea plătește unor salariați cursuri de pregătire profesională în sumă de 1.700 lei.
- societatea înregisttrează o amortizare contabilă de 4.000 lei și o amortizare fiscală de 6.000 lei.
- achiziționează dulciuri și sucuri, reprezentand cheltuieli în sumă de 6.300 lei ce vor fi distribuite clienților la întâlnirile de afaceri
- societatea acordă o sponsorizare în bani în sumă de 2.000 lei unui student
- societatea a înregistrat: 4.000 lei cheltuieli cu amenzi aplicate de Garda Financiară; 1.500 lei cheltuieli cu penalități pentru neplata la termen datorate furnizorului de servicii de telefonie, conform contractului încheiat cu acesta.
- impozitul pe profit plătit în cursul anului este de 5.000 lei.
Cerințe:
a) Identificați veniturile impozabile și veniturile neimpozabile (tip și sume);
b) Identificați cheltuielile deductibile și cheltuielile nedeductibile (tip și sume);
c) Determinați impozitul pe profit datorat pentru anul 200X;
d) Determinați impozitul pe profit de plată pentru anul 200X.



5. O persoană fizică este arhitect și își înființează în ianuarie 200X un birou de arhitectură unde își desfășoară activitatea independent și nu este înregistrat în scop de TVA. La începutul anului 200X el a estimat un impozit anual pentru veniturile din activități independente în sumă de 1.200 lei, efectuând astfel, în anul 200X plăți anticipate în contul impozitului pe venit în sumă de 1.200 lei. La sfârșitul anului 200X el constată realizarea următoarelor venituri și cheltuieli:
Indicator Sume (lei)
Venituri din prestarea activității de arhitect 95.000
Venituri din sponsorizări 10.000
Venituri din dobânzi la contul curent utilizat pentru activitatea de arhitectură 200
Cheltuieli:
- cheltuieli cu hârtia, pixuri etc. 20.000
- cheltuieli cu chiria 12.000
- cheltuieli cu personalul angajat 10.000
- cheltuieli cu energia electrică, telefon, apă, gaze 25.000
- cheltuieli cu sponsorizarea 3.000
- cheltuieli cu protocolul 2.500
Separat de valorile înregistrate mai sus se cunosc următoarele:
a) la data de 27 iunie 200X achiziționează un apartament în Municipiul București pentru care va datora până la sfârșitul anului un impozit de 150 lei. Imobilul se va folosi ca locuință de domiciliu.
b) la data de 31 iulie 200X, contractează un împrumut de la o bancă comercială în valoare de 30.000 pe termen de 2 ani rambursabil integral la scadență. Rata anuală a dobânzii: 10%, rata dobânzii de referință a BNR 9%.. Din împrumutul contractat achiziționează în luna august un autoturism în valoare de 28.000 lei pe care îl va folosi exclusiv pentru activitatea de arhitectură (deplasări la clienți, furnizori etc), iar restul de împrumut este folosit pentru activitatea curentă. Autoturismul se amortizează liniar în 5 ani.
c) în urma controlului inopinat realizat de autoritățile statului în luna septembrie 200X, i se aplică o amendă contravențională de 2.200 lei;
Cerințe:
a) impozitul pe veniturile din activități independente datorat pentru anul 200X;
b) diferența de impozit pe veniturile din activități independente de plată sau de recuperat de la buget rezultată în urma definitivării impozitului anual;

6. O persoană fizică este salariat al S.C. X S.A., producător de produse alimentare, cu contract individual de muncă cu timp normal pe termen nelimitat. Se cunosc următoarele informații aferente lunii ianuarie 2009:
a) salariul de încadrare 1250 lei și sporul de vechime 20% din salariul de încadrare;
b) în luna ianuarie primește o primă pentru realizări deosebite în valoare brută de 400 lei;
c) ca urmare a unei deplasări în interes de serviciu de 4 zile în luna ianuarie, primește o indemnizație de deplasare în sumă de 1000 lei;
d) este membru de sindicat și plătește o cotizație în sumă de 50 lei lunar;
e) salariatul folosește autoturismul societății atât în scop de serviciu, cât și în scop personal, fiindu-i atribuit un avantaj în valoare de 150 lei;
f) salariatul primește 21 de tichete de masă în valoare de 8,41 lei fiecare;
g) pe data de 28 ianuarie primește un stimulent sub forma a 10 kg de carne de vită evaluată la un preț unitar de vânzare de 15 lei/kg, fără TVA;
h) salariatul are în întreținere 2 copii minori și pe mama sa care realizează un venit lunar din pensii de 1000 lei
Să se determine impozitul pe salarii datorat.

7. Se constituie societatea in nume colectiv cu 3 asociati: A, B, C cu un capital de 3.000 lei, format din 30 parti sociale a 100 lei partea:
- asociatul A detine 10 parti sociale in valoare de 1.000 lei,
- asociatul B detine 5 parti sociale in valoare de 500 lei,
- asociatul C detine 15 parti sociale in valoare de 1.50 lei.
Structura aporturilor este:
A – face aport in numerar de 1.000 lei, din care varsa 700 lei la constituire, iar restul la data scadenta a contractului;
B – face aport in numerar de 500 lei si-l varsa integral la constituire;
C – face aporturi de active si pasive de la societatea sa proprie (la societatile in nume colectiv asociatii pot aporta si creantele personale), a carui situatie contabila este:
- un utilaj de 1.300 lei. Amortizat de 300 lei;
- un stoc de marfuri 500 lei;
- creante asupra clientilor de 280 lei, cu provizioanele aferente de 130 lei;
- lichiditati in caserie de 250 lei;
- datorii la furnizori de 400 lei;
Cheltuielile de constituire ale societatii sunt de 150 lei, achitate prin banca

8. SC “OMEGA” SA dispune de un capital de 50.000 lei, adica 5.000 actiuni a 10 lei actiunea, iar valoarea contabila a unei actiuni este de 11 lei.
Societatea a hotarat o majorare a capitalului prin aport in natura constand din terenuri si utilaje.
Pentru remunerarea aportului s-au emis 1.000 noi actiuni.
In urma evaluarii s-a determinat marimea aportului astfel: terenurile 6.600 lei, utilajele 4.400 lei, echivalente a 600, respectiv 400 actiuni.

9. Patru societati comerciale A, B, C, D hotarasc sa fuzioneze intr-o societate noua “E” cu un capital social de 24.000 lei. Consiliul de administratie hotaraste ca pentru consemnarea fuziunii si pentru acoperirea cheltuielilor legate de efectuarea operatiei de fuziune taxa de participatie, de fuziune, sa fie de 5% din valoarea capitalului social aportat.
24.000 x 5% = 1.200 lei
Calculul primelor de fuziune este:
A: 10.000 x 5% = 500 lei – prima
B: 8.000 x 5% = 400 lei – prima
C: 5.000 x 5% = 250 lei – prima
D: 1.000 x 5% = 50 lei – prima
TOTAL 24.000 lei 1.200 lei – prima
Sa se efectueze inregistrari in contabilitatea societatii “E”.

10. SC HEXOL SA lanseaza un imprumut din emisiunea de obligatiuni:
-valoarea nominala 500 lei/titlu
- pret de emisiune 475 lei/titlu
- pret de rascumparare 525 lei/titlu
- nr. de obligatiuni 10.000 bucati
- rata dobanzii 10% /an
- durata imprumutului 5 ani
- rambursarea in totalitate la scadenta
Sa se inregistreze emisiunea obligatiunilor, incasarea contravalorii lor, inregistrarea si plata anuala a dobanzii, amortizarea primelor de rambursare precum si rambursarea imprumutului.

11. Documentele de import ( factura furnizorului extern, factura unitatii de transport si declaratia vamala) indica urmatoarele informatii pentru un utilaj achizitionat:
Valoarea externa 10000$ x 3 lei/$ 30000 lei
+ Transport extern 2000$ x 3 lei/$ 6000 lei
= Valoarea in vama 30000+6000 36000 lei
+ Taxa vamala 10% 36000x 10% 3600 lei
+ Comision vamal 0,5% 36000x 0.5% 180 lei
= COST DE ACHIZITIE 39780 lei
TVA 19% 7558,2 lei

12. SC “MODEX” SA prezinta urmatoarele informatii cu privire la stocul de materii prime aferente exercitiului financiar 2004:
a) stoc initial:

- la pretul de inregistrare 500 lei
- diferenta de pret 50 lei
b) intrari de stoc (cumparaturi cu TVA 19%):

- la pretul de inregistrare 2.500 lei
- diferenta de pret 300 lei
c) iesiri din stoc la pretul de inregistrare de 2.000 lei
d) valoarea stocului constatat prin inventarierea faptica la finele exercitiului 2004, in preturi de inregistrare 1.100 lei.

SC “MODEX” SA contabilizeaza materiile prime dupa metoda inventarului permanent.

13. SC “ATACRET” SRL are in stoc materii prime la inceputul anului de 1.000 lei. In cursul anului se achizitioneaza materii prime in valoare de 2.800 lei, cheltuielile de transport in suma de 200 lei. Costul de achizitie este de 3.000 lei, TVA 19%. Se elaboreaza in consum materii prime la costul de achizitie de 3.500 lei.
Stocul faptic la sfarsitul anului este de 400 lei, fata de 500 lei, stoc scriptic, deci cu 100 lei mai putin. Se inregistreaza diferenta in minus constatat.
Sa se efectueze inregistrarile necesare in cazul:
- A – inventarului permanent;
- B – inventarului intermitent (periodic).

14. SC “MEDA” SA are la 30 iunie urmatoarea situatie in conturi:
- contul 301 Si. 800 lei
- contul 3021 Si. 100 lei
- contul 308 Si. 60 lei
a) In cursul lunii iunie au loc urmatoarele operatii:
- conform facturii nr.1200 se primesc materii prime la pretul de cumparare (standard) de 600 lei, TVA 19%, cheltuieli de transport incluse in factura 30 lei;
- se achita factura nr. 1200, astfel:
• 500 lei prin virament;
• 30 lei in numerar.

b) pentru diferenta se emite un efect de comert;
c) se primesc materiale auxiliare la pretul de cumparare de lei, TVA 19%, cheltuieli de transport incluse in factura 10 lei;
d) se achita factura pentru materiale auxiliare receptionate;
e) se elibereaza in consum materii prime in valoare de 1000 lei;
f) se elibereaza in consum auxiliare in valoare de 200 lei;
g) la sfarsitul exercitiului se inregistreaza o ajustare pentru deprecierea stocurilor de materii prime 80 lei si materiale auxiliare de 30 lei.
Sa se efectueze inregistrarile in contabilitate atat dupa metoda inventarului permanent, cat si dupa metoda inventarului intermitent

15. Sa se inregistreze in contabilitate un import de materii prime pentru care se cunosc urmatoarele elemente:
a) Valoarea materiilor prime de 20.000 euro;
b) Cheltuielile de transport – aprovizionare 2.000 euro;
c) Taxe vamale 15%;
d) TVA in vama 19%;
e) In ziua intocmirii declaratiei vamale de import se practica un curs valutar de 3,96 lei/€, iar la finele anului 3,97 lei/€.

16. SC “BERE MALT” SA are urmatoarea situatie:
- stocuri initiale:
• produse in curs de executie 400 lei;
• produse finite 2.000 lei;

- stocuri finale, stabilite la inventariere:
• produse in curs de executie 250 lei;
• produse finite 880 lei.
Inregistrari dupa metoda inventarului intermitent.

17. SC DORICRIS SA inregistreaza in contabilitate urmatoarele operatii aferente cheltuielilor si veniturilor efectuate in luna decembrie:
- consum de materii prime in suma de 4000 lei;
- consum de materiale consumabile in suma de 1400 lei;
- inregistrarea facturii privind energia consumata: 800 lei, TVA 19%;
- livrare de produse finite in valoare de 10000 lei, TVA 19%;
- livrare de semifabricate in valoare de 3000 lei, TVA 19%;
- livrare de produse reziduale in valoare de 200 lei, TVA 19%;
- facturarea proiectelor de cercetare in suma de 1600 lei, TVA 19%;
- inchiderea conturilor de cheltuieli;
- inchiderea conturilor de venituri;
- calcularea si inregistrarea impozitului pe profit (profit impozabil = profit brut);
- inchiderea contului de cheltuieli cu impozitul pe profit;
- reportarea profitului.

Va multumesc anticipat. Postez si eu raspunsurile pe care le am. Poate pe unii ii va ajuta.

In topicul:probleme stagiari an 1

29 June 2009 - 03:16 PM

va rog frumos are cineva raspunsurile la problemele de fiscalitate si contabilitate postate de ary?
sunt noua si nici macar nu stiu sa postez. Sper sa imi raspunda cineva!sunt deja in intarziere!si cam disperat

Cometa SQL