Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
eronika - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


eronika

Inregistrat la: 18 Jun 2009
Offline Ultimul click: Sep 12 2009 10:06 PM
-----

Postari ale mele

In topicul:Monografie contabila asociere in participatiune

23 July 2009 - 10:33 PM

Vezi postareaCatalina, la Jul 10 2009, 12:32 PM, a spus:

Buna ziua
Am citit cam toate postarile referitoare la asocierea in participatiune si tot mai am unele nelamuriri...
Sper sa te ajute urmatoarele

In topicul:inregistrare facturi emise anul trecut

18 July 2009 - 12:45 PM

Sunt de aceeasi parere cu leu50. O duminica placuta !

In topicul:Cum obtin ajutor MINIMIS?A mai incercat cineva?

17 July 2009 - 06:08 PM

Ajutoarele de minimis, acordate IMM-urilor pentru mai multe domenii

GUVERNUL ROMANIEI
Guvernul a extins sfera domeniilor în care se poate acorda ajutor de minimis pentru IMM-uri, în valoare de până la 200.000 de euro pentru fiecare întreprindere, pentru a veni în sprijinul mediului de afaceri, a anunțat premierul Emil Boc, la finalul ședinței Executivului.
„Am lărgit sfera domeniilor în care pot fi acordate aceste ajutoare și am păstrat ca limite doar acele domenii unde Uniunea Europeană nu ne permite să acordăm aceste ajutoare de minimis”, a declarat primul-ministru.
În cursul acestui an, suma de 20 de milioane de euro va putea fi accesată de IMM-urile care creează locuri de muncă și desfășoară activități productive sub forma ajutoarelor de minimis, care constau în ajutoare nerambursabile în valoare de până la 200.000 de euro pentru fiecare firmă.
Premierul a mai precizat că Executivul a extins sfera domeniilor pentru care se poate acorda ajutor de stat firmelor care realizează investiții de cel puțin 30 de milioane de euro și creează cel puțin 300 de locuri de muncă. „Am extins sfera domeniilor, am eliminat toate barierele existente, lăsându-le doar pe acelea care sunt reglementate în normele europene ca fiind domenii unde nu se poate acorda ajutorul de stat. În acest fel, pe o perioadă de criză am deschis posibilitatea acordării sprijinului financiar pentru IMM-uri la toate domeniile de activitate economică, cu excepția acelora interzise de UE”, a declarat șeful Executivului.

Emitent: Guvernul Romaniei – Biroul de presa
Data: 08.07.2009


Am gasit informatiile acestea ,sunt cam generale e adevarat insa sper sa te ajute.

In topicul:impozitul minim

16 July 2009 - 12:36 PM

Vezi postareaOANITA, la Jul 16 2009, 12:22 AM, a spus:

am intalnit o situatie in calcularea impozitului forfetar.Poate ma ajuta cineva ca eu nu inteleg :lostit (13):
O societate are de recuperat impozit profit la 30.06.2009 = -7.500 ron iar impozitul forfetar cf.C.A.din 2008 este de 1.433 ron.ii fac OP pe suma de 1.433 ron, nu ? eu asa am inteles din lege, insa cativa colegi ma contrazic si spun ca nu are nimic de plata ca are impozit profit de recuperat si se scade forfetaru.
ma poate ajuta si pe mine cineva ? :biggrin:


Hotarare nr. 488 din 28/04/2009 (Hotarare 488/2009)

pentru completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004

112. In aplicarea prevederilor art. 18 alin. (2) coroborat cu art. 34 alin. (15) lit. a) din Codul fiscal, pentru trimestrul II al anului 2009, la calculul impozitului datorat se vor avea in vedere urmatoarele:

a) calculul impozitului pe profit aferent trimestrului II, potrivit prevederilor titlului II din Codul fiscal;

b) incadrarea in transa de venituri totale anuale prevazuta la art. 18 alin. (3) din Codul fiscal in functie de veniturile totale anuale inregistrate la data de 31 decembrie a anului precedent, din care se scad veniturile prevazute la art. 18 alin. (4) din Codul fiscal;

c) stabilirea impozitului minim corespunzator transei de venituri totale anuale, determinata potrivit lit. b), pentru perioada 1 mai 2009-30 iunie 2009;

d) compararea impozitului pe profit aferent trimestrului II cu impozitul minim calculat potrivit lit. c) si plata impozitului la nivelul sumei celei mai mari.

Exemplul I

O societate comerciala a determinat la sfarsitul trimestrului al II-lea impozit pe profit in suma de 250 lei. Pentru incadrarea in prevederile art. 18 alin. (2) contribuabilul ia in calcul veniturile totale inregistrate la 31 decembrie 2008, determinand un impozit minim in valoare de 2.200 lei, corespunzator transei de venituri totale anuale in suma de 40.000 lei. Pentru perioada 1 mai 2009-30 iunie 2009 din trimestrul al II-lea impozitul minim se calculeaza in mod corespunzator prin impartirea impozitului minim anual la 12 luni si inmultit cu 2 (lunile mai si iunie), astfel: (2.200/12) x 2 = 367 lei.

Avand in vedere ca impozitul pe profit datorat pentru trimestrul al II-lea este in suma de 250 lei, iar impozitul minim calculat pentru aceeasi perioada este de 367 lei, contribuabilul are obligatia de plata a impozitului minim in suma de 367 lei.

Exemplul II

O societate comerciala a determinat la sfarsitul trimestrului al II-lea impozit pe profit in suma de 500 lei. Pentru incadrarea in prevederile art. 18 alin. (2) contribuabilul ia in calcul veniturile totale inregistrate la 31 decembrie 2008, determinand un impozit minim in valoare de 2.200 lei corespunzator transei de venituri totale anuale in suma de 50.000 lei. Pentru perioada 1 mai 2009-30 iunie 2009 din trimestrul al II-lea impozitul minim se calculeaza in mod corespunzator prin impartirea impozitului minim anual la 12 luni si inmultit cu 2 (lunile mai si iunie), astfel: (2.200/12) x 2 = 367 lei.

Avand in vedere ca impozitul pe profit datorat pentru trimestrul al II-lea este in suma de 500 lei, iar impozitul minim calculat pentru aceeasi perioada este de 367 lei, contribuabilul are obligatia de plata a impozitului pe profit in suma de 500 lei.

In topicul:calcul impozit profit / topic 2009 si 2010

15 July 2009 - 07:50 PM

Limitele activitatii de indrumare si asistenta acordata de organele fiscale

Indrumarea si asistenta acordata de organele fiscale se limiteaza la aplicarea legislatiei fiscale cu privire la impozitele, taxele, contributiile sociale si alte venituri bugetare administrate de Agentia Nationala de Administrare Fiscala.Acestea se asigura la nivel central prin Directia de indrumare si asistenta a contribuabililor din cadrul A.N.A.F. si la nivel judetean prin serviciile sau birourile de asistenta ale D.G.F.P. a municipiului Bucuresti si D.G.F.P.-urile judetene

Indrumarea si asistenta acordata este asigurata fie in baza solicitarii platitorilor de impozite si taxe, fie din initiativa organului fiscal. Aceasta initiativa se manifesta prin furnizarea de servicii ajutatoare indeplinirii obligatiilor fiscale sau prin actiuni de educare in domeniul fiscal atat la nivel central, cat si la nivel local. Practic, indrumarea din initiativa organului fiscal se poate realiza prin:
-transmiterea formularelor de declaratii si furnizarea de programe informatice pentru completarea acestora;
-intocmirea si distribuirea de ghiduri, brosuri si pliante;
-difuzarea in presa scrisa de articole si comunicate pe diverse teme;
-intalniri de lucru cu grupuri de contribuabili;
-furnizarea de informatii in cadrul emisiunilor informative ale posturilor de radio si televiziune.

Prin O.M.E.F. nr. 1.338 din 30 septembrie 2008, publicat in M.Of. nr. 706 din 17 octombrie 2008, s-a aprobat Procedura privind indrumarea si asistenta contribuabililor de catre organele fiscale.

Raspunsurile se limiteaza la furnizarea de informatii cu caracter general referitoare la procedura care trebuie urmata de catre fiecare contribuabil pentru a beneficia de un drept fiscal sau pentru a aduce la indeplinire obligatiile fiscale care revin.
Indrumarea si asistenta pot fi acordate prin diverse modalitati:
1. direct la sediul unitatii fiscale, prin prezentarea spetei si primirea verbala a raspunsului;
2. in scris, sub semnatura reprezentantului legal al contribuabilului si precizarea datelor de identificare: numele si prenumele sau denumirea societatii, domiciliul fiscal, codul de identificare;
3. prin e-mail, cu precizarea datelor de identificare si formularea solicitarii in mod clar si concis;
4. prin telefon, sub rezerva utilizarii celorlalte modalitati de acordare a asistentei in situatia in care problematica fiscala solicitata prezinta un grad ridicat de complexitate si dificultate.

Continutul raspunsului la intrebarea formulata

Pentru formularea unui raspuns, compartimentul de asistenta care a primit intrebarea verifica daca raspunsul respectiv exista deja in baza de date cu intrebari si raspunsuri a ANAF.
In situatia in care acesta exista, in vederea aplicarii unitare a legislatiei fiscale la nivel national, compartimentul de asistenta il preia ca atare din baza de date si il transmite solicitantului.
Daca raspunsul solicitat nu se regaseste in baza de date, intrebarea se solutioneaza la nivel local prin formularea raspunsului adecvat.

In situatia in care contribuabilul considera ca raspunsul primit nu este suficient pentru rezolvarea problemei sale, are posibilitatea sa se adreseze in scris Directiei de indrumare si asistenta din cadrul A.N.A.F., cu obligativitateade a anexa la adresa inaintata copia intrebarii si a raspunsului primit. Raspunsul astfel redactat de catre A.N.A.F. are la baza punctul de vedere formulat de catre directia de specialitate avizata, in functie de natura impozitului asupra caruia se solicita asistenta.

Serviciile de indrumare si asistenta nu ofera informatii care se incadreaza intr-una dintre urmatoarele categorii:
-informatii solicitate de contribuabil in perioada in care se afla in inspectie fiscala pentru o situatie supusa verificarii;
-informatii referitoare la solutionarea unor situatii care fac obiectul unor contestatii formulate impotriva actelor administrative fiscale;
-informatii care cuprind solutii si modalitati de optimizare a sarcinii fiscale;
-informatii care nu intra in sfera de competenta a ANAF;
-informatii care contravin principiului secretului fiscal;
- informatii legate de reclamatiile privind incalcarea prevederilor codurilor de conduita de catre personalul angajat in cadrul unitatilor fiscale;
-informatiile de interes public solicitate in baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public;
-alte informatii a caror furnizare este interzisa prin anumite legi.

Cometa SQL