Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ROBE - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


ROBE

Inregistrat la: 08 Jul 2009
Offline Ultimul click: Dec 13 2009 09:16 PM
-----

Topicele mele

director general poate avea atributii de contabil?

08 July 2009 - 06:18 PM

Buna ziua!
Sunt adminstratorul unui SRL. Singurul meu angajat este dir.gen. si are studii medii. Pana la data de 30.06.2009, evidenta ctb am tinut-o eu si pt. a fi " in regula" am recurs (la mica intelegere), contra-cost, cu un amic, expert-contabil, sa incheiem un contract de prestari servicii care are ca obiect evidenta ctb si viza bilant. Pretul stabilit a fost de 50 lei/luna, achitat in baza fact.emisa trimestrial. Trebuie sa mentionez ca, in continuare, eu am tinut ev.contabila, am intocmit declaratiile lunare si trim., inclusiv bilantul eu am stat la cozi pentru depunerea lor iar expertul a semnat doar actele ctb. si bilantul ( la intocmit). Adica, manareala legala si o cheltuiala suplimentara pt.mine.
Intrebare: In conditiile in care administratorul are studii superioare si raspunde de org.contab ( cf.L.82) as putea sa-i atribui sarcina de a tine evidenta ctb., directorului general ( chiar daca nu are calificare in acest domeniu, adica diploma de bacalureat sau alt curs care sa ateste pregatirea in domeniul ctb), dat fiind ca l-am invatat sa tina evidenta ctb. a firmei iar pt. simpla vizare a bilantului sa apelez, eventual, la un expert ctb. in baza unui contract de prestari servicii /ora, interesat fiind sa platesc un pret minim?
Ideal ar fi sa pot semna eu bilantul in calitate de administrator cu studii superioare in domeniul finante-banci in virtutea optiunii de "alta pers. imputernicita". Am pus aceasta intrebare la Adm. financiara, CECCAR, membrii CECCAR dar toata lumea invoca conflictul de interese si anume faptul ca nu am dreputul sa semnez bilantul firmei mele nici daca as fi expert ctb. Nu pot si nu vreau sa-mi inlocuiesc angajatul ( pers competenta!) cu o alta persoana doar pt. ca nu are studii superioare. Stiu ca acest lucru ar rezolva d.p.d.v. al Legii contab., aceasta problema iar angajatul cu studii superioare ec. ar putea tine atat evidenta ctb cat si semnarea bilantului si nu ar mai trebui sa apelez la un expert ctb. doar pt.semnatura. Sunt sigur ca aceasta speta este binecunoscuta si de alte persoane. Daca ati gasit cumva o solutie, va rog sa ma luminati si pe mine. Multumesc anticipat.

Cometa SQL