Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
olalaaa - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


olalaaa

Inregistrat la: 19 Sep 2009
Offline Ultimul click: Mar 25 2010 09:13 PM
-----

Postari ale mele

In topicul:achizitii intracomunitare / topic 2009

30 September 2009 - 03:27 AM

Vezi postareaElena Pana, la Aug 14 2008, 07:50 PM, a spus:

Am o mare nedumerire!!..v-as fi foarte recunoscatoare pentru sfaturi.

In lunile mai si iunie a.c. o societate a platit avansuri pentru marfuri catre o firma din Austria. Am aplicat taxare inversa pt avansurile platite, am raportat in deconturile de TVA ale lunilor respective si implicit in declaratia 390 VIES a trim II 2008.

In luna iulie, a ajuns si marfa...dar culmea!... Marfa a venit cu vaporul din Brazilia! ...in Vama Constanta s-a intocmit DVI, care cuprinde urmatoarele:
1. Exportator: firma din Austria
2. Importator : firma din Romania,
3. Tara de origine: Brazilia, transport din Brazilia in Romania
4. Documente justificative: factura de la firma din Austria si CMR Brazilia-Romania

Marfa a fost vamuita, iar firma din Romania a platit TVA in vama.
Dupa mine, importatorul este firma austriaca..dar..intru-cat nu este inregistrata in scopuri de TVA in Romania, obligata la plata TVA este firma din Romania..nu?
Ce-ar trebui sa fac eu acum????? Stornez taxarea inversa......fac rectificativ la 390 si corectare erori la 300? Voi cum interpretati speta?

Va rog din suflet, dati-mi sfaturi!
Multumesc anticipat
Am aceeasi intrebare : la o achizitie intracomunitara din Spania, vaporul soseste cu marfa direct din Brazilia !!! Ce se mai intampla cu pretul marfii ? Platim ceva in momentul cand se face DVI ? Sau ramane ca livrare intracomunitara, si punem TVA doar la pretul final cu care revindem marfa in Romania ??

Si mai am inca o intrebare : de ce se spune scutit de TVA cu drept de deducere ? Pai ori e scutit ( adica nu se plateste deloc ) ori e cu drept de deducere ( adica platim TVA, dar deducem orice valoare deja achitata anterior prin achizitia altor produse/servicii ) ???? E o contradictie in termeni, in chiar aceeasi propozitie !! :lostit (13): Deci ori e alba, ori neagra, nu se poate sa fie de-amandoua in acelasi timp ...

In topicul:a fi sau a nu fi platitor de tva

30 September 2009 - 12:23 AM

si mai este o diferenta :

daca tu, ca firma neplatitoare de TVA, cumperi acel telefon pentru a il folosi in firma, il platesti cu 100 + 19 = 119, deci cheltuiala ta neta este de 119 pentru acel produs, in timp ce o firma platitoare de TVA il va achita doar cu 100 !!!

concluzia: este cumva mai avantajos, ca firma, sa fii platitor de TVA.

Motivul este simplu : noi, ca persoane fizice ( ca indivizi ), cumparam totul la pretul maxim ( noi achitam de fapt tot TVA-ul, continut in pretul cu amanuntul al oricarui produs ), ca si clienti. Firmele iau de la noi TVA-ul si il platesc la stat. Problema nu e ca il platesc la stat, ci ca noi il achitam din banii in numerar pe care ii avem in buzunar. Ceea ce pentru noi e cheltuiala ( pierdere ) neta, pentru firme e plata catre stat ( transfer , deci nu pierdere ) .

E o comparatie, ca sa te faca sa intelegi ca firmele neplatitoare de TVA sunt ca si persoanele fizice.

Firmele platitoare de TVA de fapt platesc statului TVA-ul incasat de la noi mai putin TVA-ul inclus in cheltuielile lor proprii. Motivul pentru care se intampla asta e pentru ca ceea ce au achizitionat firmele de la furnizori contine de fapt tot un TVA, care va pleca tot catre stat, platit tot de catre furnizori.

Asta e sensul "deducerii" de TVA, explicat cumva in mod empiric.

In topicul:Import din afara UE, apoi achizitie intracomunitara - aplicam TVA ?

29 September 2009 - 08:15 PM

Incerc sa va trimit mesaj privat ( "pm" ) dar vad ca sistemul nu-mi permite, nu stiu de ce. Nu as posta chiar aici pe forum adresa mea de email.
Va multumesc.

In topicul:Import din afara UE, apoi achizitie intracomunitara - aplicam TVA ?

23 September 2009 - 12:40 AM

Ceea ce nu e clar in asemenea situatie e de ce inregistrez acea factura si pe Jurnalul de Vanzari, odata ce inca nu am vandut marfa catre clienti ( sau sa presupunem ca o vand in alta perioada de raportare a TVA-ului ). Atunci cum se leaga una cu alta ??

Eu stiu ca trec in jurnalul de vanzari ceea ce vand, nu ceea ce am cumparat pentru firma :lostit (13): De exemplu cumpar in Ianuarie, si vand abia in august . Ce fac cu raportarile intermediare de TVA ?? Dar cu Jurnalele de Vanzari ( asta e limpede, trec ce am cumparat ) sau cu cele de Vanzari - completate abia in August ??

Aici ceva nu e tocmai limpede in explicatia aceea :

Citeaza

Tu va trebuie sa aplici 19% TVA-ul romanesc in momentul in care inregistrezi aceasta factura in jurnalul de cumparari DAR exact aceeasi factura e vei inregistra si in jurnalul de VANZARI si astfel, de fapt, TVA-ul se anuleaza si nu il platesti.

Scuze, am vrut sa spun :

Dar cu Jurnalele de Cumparari ( asta e limpede, trec ce am cumparat ) sau cu cele de Vanzari - completate abia in August ??

In topicul:Import din afara UE, apoi achizitie intracomunitara - aplicam TVA ?

21 September 2009 - 11:39 PM

Super !! Acum am inteles.

Eu ma temeam ca odata ce aduc din Comunitate marfa, sunt obligat sa achit in tara TVA pt cei 400 ( daca de pilda tineam, sa zicem, 5 luni in depozit marfa, pana reusesc sa o vand pe toata, iar statul totusi doreste sa incaseze acel TVA de la mine pe marfa adusa in Romania cat mai repede , nu ? )

Ceea ce nu e clar in asemenea situatie e de ce inregistrez acea factura si pe Jurnalul de Vanzari, odata ce inca nu am vandut marfa catre clienti ( sau o vand in alta perioada de raportare a TVA-ului ). Atunci cum se leaga una cu alta ??

Eu stiu ca trec in jurnalul de vanzari ceea ce vand, nu ceea ce am cumparat pentru firma :lostit (13): ....

( Mai mult mi-a placut explicatia empirica, va spun sincer, ca sa inteleg esenta fenomenului, decat cea experta, dar o sa consult si Directiva Europeana, ca sa am imaginea clara )

Cometa SQL