Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Craisercraft - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Craisercraft

Inregistrat la: 08 Nov 2009
Offline Ultimul click: Nov 08 2009 09:24 PM
-----

Topicele mele

Contracte comodat & intrebari PFA

08 November 2009 - 08:57 PM

Buna ziua,

Am devenit PFA recent,luna trecuta, si am cateva intrebari la care nu am gasit raspuns:

- Ca urmare a activitatii declarate, mi s-a impus sa achizitionez 3 registre: Registru-jurnal de incasari si plati, Registru-Inventar si Registru Unic de control. Pe primele doua le-am gasit, insa al treilea (si cel mai important) nu l-am putut gasi. Am inteles ca acesta se gaseste doar la Administratie, unde era un afis mare ca nu au. Dar daca la Administratie nu se gaseste, de unde il pot procura? Am inteles ca primesti amenda daca nu prezinti acest registru la un eventual control.
- Doresc sa fac un contract de comodat pe autoturismul proprietate personala, intrucat activitatea mea se desfasoara la terti. Trebuie (pot face?) sa fac un contract de comodat intre mine ca PF si PFA?
- Am facut contract de comodat pe una din camerele din locuinta mamei mele, ca fiind sediu social al PFA. Presedintele asociatiei de locatari m-a sfatuit ca de acum incolo, plata intretinerii sa se faca pe PFA, lucru pe care de altfel l-am si facut. Dar pot deduce cheltuiala pe intreaga suma a intretinerii, daca eu detin o singura camera pentru sediul social?
- Pot deduce cheltuieli de curent, telefon fix, abonament internet la adresa sediului social? Daca da, in ce proportie (reamintesc ca folosesc conform contractului de comodat o singura camera). Le pot deduce chiar daca contractul de curent de exemplu nu este pe numele meu, si nici chitanta?
- Pentru a-mi efectua singura contabilitatea, este necesar sa am o autorizatie sau un curs de calificare?
- Pot incheia contracte de colaborare cu alte societati sau persoane fizice daca activitatea pe care as desfasura-o nu se incadreaza in codul principal CAEN al PFA?
- Am inteles ca este posibil sa-mi inregistrez vechimea in cartea de munca ca si PFA, dar nu cunosc conditiile.
- Daca sotul meu ma are in intretinere, iar eu am devenit PFA, insa fara profit deocamdata, mai pot beneficia de asigurare medicala de la serviciul sotului?

Un lucru important: activitatea PFA se desfasoara la terti. Pentru ce am nevoie de un registru inventar daca eu fizic nu am marfa nicaieri? Activitatea la terti presupune sa iau marfa de la producator si sa o distribui clientilor, urmand ca marfa ramasa sa ajunga din nou la producator la sfarsitul zilei. Cel putin asa este logic, de asta nu am punct de lucru, ci doar sediu social la care nu se presteaza activitate. Lamuriti-ma, va rog!

Oorice raspuns este binevenit.

Va multumesc!

Cometa SQL