Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Ovidiu Rusu - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Ovidiu Rusu

Inregistrat la: 09 Jan 2010
Offline Ultimul click: Feb 13 2010 02:38 PM
-----

Postari ale mele

In topicul:Software Diagnostic (Financiar,Comercial, Managerial)

13 February 2010 - 02:32 PM

Vezi postareaAndreea`, la Feb 11 2010, 04:53 PM, a spus:

Notiunea de simplu si curat trebuie aplicata aici.
Notiunea de simplu si curat eu zic ca trebuie aplicata cam peste tot :smile:

Eu in mesajul anterior am scos in evidenta 2 mari dezavantaje ale excel:
1. Nu este un mediu preformant de stocare a informatiei primare care sta la baza calculului
2. Nu este un mediu performant de programare, (desi poti intr-adevar sa scrii cod Basic)

Eu zic ca este destul de greu sa-ti mentii un sistem de monitorizare (daca nu zilnic cel putin saptamanal) a
unor indicatori de business care au ca sursa de informatie primara mii de inregistrari 'noi' care pot 'veni'
saptamanal de peste tot (diferite baze de date. alte surse etc)

Andreea si alti cititori ai acestui topic:

Daca nu sunteti de acord, inseamna ca aveti exemple practice prin care folositi Excel, si sunteti multumiti de 'comportamentul' si
rezultatele acestuia, caz in care ma intereseaza si pe mine niste scenarii de activitate in acest sens, nu de alta, dar poate le voi adopta si eu...

Daca sunteti de acord cu cele enumerate de mine inseamna ca ar trebui sa existe solutii alternative, care ar fi acestea?


Mersi

In topicul:Software Diagnostic (Financiar,Comercial, Managerial)

08 February 2010 - 06:41 PM

Excelul este doar un ajutor (corect) si mai ales daca stii sa-l folosesti (si mai corect :smile: )

Andreea,
jos palaria, ai punctat foarte bine cred ce poti face cu Excelu', mai ales daca cunosti notiuni de Pivot Table poti face lucruri deosebite cu Excelu'
dar,
exista si unele dezavantaje:

1. In ideea ca esti un bun Business Analyst si totodata un specialist in Excel

Cunosc pe cineva care isi importa datele cu CTRL C si CRL V din baze de date ale ERP,
le plaseaza in zeci (daca nu sute) de sheeturi, aplica formule peste formule la nivel de celule
isi creaza charturi si diagrame si pe urma deschide fisierul rezultat:

* sta, fara exagerare, in jur de o juma de ora sa lucreze Excelul si sa afiseze rezultatele dorite

* orice mica modificare, din greseala, a valorilor dintr-o celula, sau chiar a unei formule aplicate, cauzeaza reflectarea in cascada a greselii pana la rezultatul final, totul fara posibilitatea de verificare, si cu un efort apoi foarte mare de regasire a greselii!

*daca in tot 'sistemul de calcul' intervin noi 'variabile' de business, foarte greu le integrezi intr-un sistem deja conceput

*excel este recunoscut ca mediu de prelucrare, nicidecum de stocare! Daca si stochezi in Excel Informatia Primara care urmeza apoi sa o sintetizezi,
viteza de prelucrare este si mai mica!

*trasabilitatea - aproape inexistenta

Te mai poti baza ca rezultatele finale, sunt corecte? Chiar daca ai gandit corect sistemul, eu cred ca Excelul, desi cunoscut ca prima scula de Business
Inteligence, nu poate singur sa-ti ofere suportul adecvat pentru un calcul asupra unei cantitati masive de informatie sau multiple (dpv calitativ) de informatie

Rezulta de multe ori nervi, frustrare, mai ales cand stii ca ultima data ti-a iesit corect, iar a doua oara nicicum nu iese cum vrei tu!


Da, Excelul este perfect daca ai la dispozitie putina informatie, de pana la ordinul miilor de inregistrari dar nu sutelor de mii!
Nicidecum nu este adecvat sa-ti tii un sistem de fisere excel care sa-ti rezolve situatiile care nu le poti scoate din erp(bugete, raportari diverse,
configurari de centre de profit, calcule de profit, raportari active, resurse etc). Chiar daca la un moment dat ai scos rezultate corecte,
probabilitatea ca a doua oara, a treia oara samd, ca rezultatele sa fie partial incorecte este foarte mare! Iar rezultatele incorecte dor cel mai tare!


2. sa nu uit varianta in care esti un bun analyst (stii ce si cum vrei) dar nu ai notiuni de Excel:
atunci merita sa inveti Excel? Cu toata increderea recomand! Dar, sa aveti grija sa nu 'cadeti' in Pct No. 1!


Eu am incercat sa punctez rapid cateva puncte despre Excel
Poate cineva sa-mi spuna daca are aceeasi parere cu a mea, sau dimpotriva, cu ce gresesc in analiza?
Thx

In topicul:Software Diagnostic (Financiar,Comercial, Managerial)

01 February 2010 - 11:36 AM

Excel - alternativa unei aplicatii de tip BPM

Se pare ca niste raspunsuri la intrebarea mea anterioara poti gasi daca folsosesti Google (din nou)
Acesti indicatori de performanta
pana la urma sunt stabiliti de cei care cunosc businessul, un bun cunoscator al businsessului ar trebui sa fie in
masura sa-si stabileasca proprii indicatori de performanta dupa care sa urmareasca , controleze afacerea
iar apoi sa ia deciziile potrvite.

Ce pot scoate in evidenta este faptu ca acesti KPI trebuie urmariti pe

tipuri de management (management al vanzarilor, management financiar etc)
+
centre de responsabilitate(filiale, departamente etc)


Maniera in care sunt prezentati acesti indicatori chiar ca nu prea are importanta(ca subt tabele, sau charturi etc)
important este ca acesti KPI sa fie calculati corect!


Insa a-si vrea sa supun atentiei un alt aspect al acestor tip de aplicatii!
Din experienta mea de lucru cu multe firme,
o mare parte din directorii economic, manageri, contabili. isi tin multa informatie in fise Excel

Desi au la dispozitie ERP-uri valoroase (atat la propriu cat si la figurat :smile: )
ei continua ca anumite rezultate, sa le introduca din nou in Excel,
sa-si introduca apoi unele date operarative si apoi sa-si scoata propriile rezultate (rezultate care de multe ori sunt chiar acesti KPI)
care le prezinta de regula investitorilor, managerilor etc

M-ar interesa o dezbatere bazata pe urmatoarea intrebare:

Cati dintre noi tinem situatii alternative in fise Excel, oricare ar fi ele (date operative(salarii, targete, bugete), rezultate, prelucari prin formule excel, etc)
si de ce facem acest lucru?

Multumesc

In topicul:cat dureaza afisarea unui topic nou?

25 January 2010 - 07:04 PM

Vezi postareaOtilia Alupei, la Jan 22 2010, 08:01 PM, a spus:

cu drag :biggrin: si sper ca ne-ai iertat pt inconvenientul aparut, da ? :notworthy:
Cu siguranta :notworthy:
si acuma imi pare un pic rau ca am plasat topicul asta la aceasta categorie :smile:
Stiu ca munca de moderatori si administratori de site nu este tocmai usoara si uneori mai pot aparea unele mici probleme
Eu va doresc spor la moderat in continuare :thumbup:

In topicul:Software Diagnostic (Financiar,Comercial, Managerial)

25 January 2010 - 06:54 PM

"Analiza Inteligenta" a Datelor vs Analiza "Datelor Inteligente"

Andrea,
multumesc de raspuns
Am studiat ce mi-ai propus,si, intr-adevar un asemenea soft din domeniul Business Performance Management ar
putea sa-mi fie folositor in maniera in care acesta este capabil sa colecteze informatia economica primara + sa o prelucreze
+ sa-mi ofere niste date inteligente, acei Key Performance Indicatoars(KPI) la care faci referinta.

Dar, asa cum remarci si tu, mai intai trebuie stabiliti acesti (KPI)

eu am nevoie de ceva/cineva care sa-mi ofere aceste date inteligente!

Nu e greu de facut apoi o "analiza a datelor inteligente!"

Mai greu este de facut o "analiza inteligenta a datelor"

..si uite cum am trecut pe taramul Business Inteligence :thumbup:

Acesti KPI sunt clar specifici unui business si ii poti stabili daca este bine organizat!

Propun sa facem in continuare o analiza si sa vedem cam care ar fi tabloul de bord cu KPI al unei firme
cu activitate de distributie in domeniul FMCG in Romania, pe scurt:
-in jur de 50 angajati in vanzare, livrare, manipulare si livrare
-are in portofoliu produsele a 10 Producatori(Furnizori interni) pe care le distribuie la un Portofoliu de aprox 1000 clienti si mari si mici
raspanditi in toata Transilvania
-si sa nu uit, are datorii la banci :smile:

Stiu ca premisele sunt insuficiente, poate vor aparea si altele intre timp.

Odata stabiliti KPI pe baza unor informatii primare din anii trecuti
putem trece si la preziceri si la acest Game Theory(suna chiar bine!)

(apropo de trecut mi-a placut o fraza care
am intalnit-o pe net: înțelegerea trecutului este modul cel mai bun de a fi în stare a prezice viitorul)

Deci, cam care ar fi KPI intr-o activitate de distributie?

Cometa SQL