Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AndyB78 - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


AndyB78

Inregistrat la: 03 Mar 2010
Offline Ultimul click: Feb 04 2011 05:50 PM
-----

Postari ale mele

In topicul:Control Adm. Fin.

31 January 2011 - 08:21 PM

Eu practic am primit spre studiu un punct de vedere formulat de catre biroul de metodologie si asistenta contribuabili deci raspunsul are o anumita specificitate (nu cunosc textul solicitarii venit de la contribuabil dar din cate imi dau seama este vorba de o dubla impunere). In raspuns se mentioneaza legile 571/2003 (art 7, alin (1), pct 4), HG 1040 / 2004 si OUG 44/2008.

Din cate vad in codul fiscal se spun urmatoarele in art 7, aliniatul 1, punctul 2:

Citeaza

2.1. Orice activitate poate fi reconsiderată ca activitate dependentă dacă îndeplinește cel puțin unul dintre următoarele criterii:

a) beneficiarul de venit se află într-o relație de subordonare față de plătitorul de venit, respectiv organele de conducere ale plătitorului de venit, și respectă condițiile de muncă impuse de acesta, cum ar fi: atribuțiile ce îi revin și modul de îndeplinire a acestora, locul desfășurării activității, programul de lucru;

b) în prestarea activității, beneficiarul de venit folosește exclusiv baza materială a plătitorului de venit, respectiv spații cu înzestrare corespunzătoare, echipament special de lucru sau de protecție, unelte de muncă sau altele asemenea și contribuie cu prestația fizică sau cu capacitatea intelectuală, nu și cu capitalul propriu;

c) plătitorul de venit suportă în interesul desfășurării activității cheltuielile de deplasare ale beneficiarului de venit, cum ar fi indemnizația de delegare-detașare în țară și în străinătate, precum și alte cheltuieli de această natură;

d) plătitorul de venit suportă indemnizația de concediu de odihnă și indemnizația pentru incapacitate temporară de muncă, în contul beneficiarului de venit.

Din cele de mai sus incep sa inteleg unde bat ei. Iar in "Norme metodologice" se spune asa:

Citeaza

Art. 7.

1. O activitate poate fi reconsiderată, potrivit criteriilor prevăzute la art. 7 alin. (1) pct. 2.1 din Codul fiscal, ca activitate dependentă, în cazul în care raportul juridic în baza căruia se desfășoară activitatea nu reflectă conținutul economic al acestuia. Activitățile desfășurate în mod independent, în condițiile legii, care generează venituri din profesii libere, precum și drepturile de autor și drepturile conexe definite potrivit prevederilor Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor și drepturile conexe, cu modificările și completările ulterioare, nu pot fi reconsiderate ca activități dependente potrivit prevederilor art. 7 alin. (1) pct. 2.1 și 2.2 din Codul fiscal.

Chiar nu inteleg ce vrea sa spuna cu: "în cazul în care raportul juridic în baza căruia se desfășoară activitatea nu reflectă conținutul economic al acestuia".

In topicul:Control Adm. Fin.

31 January 2011 - 01:11 PM

Buna ziua,

In urma unei vizite la DGFP am fost prevenit ca relatiile contractuale dintre un PFA si un SRL trebuie (oarecum mai nou) reglementate prin contract de munca (deci ca orice angajat), in sens contrar SRL-ul expunandu-se la un posibil control si amenzi severe. Cu alte cuvinte mai intai SRL-ul ar trebui sa retina impozit, CAS, CASS etc de la PFA dupa care PFA-ul sa-si plateasca si partea lui ca pana acum. Mi s-a spus ca inspectorii de la PFA-uri de DGFP-ul de la care apartin au fost instruiti sa anunte PFA-urile ca trebuie sa fie angajati de catre firma deci nu cred ca poate fi vorba de o lipsa de intelegere din partea persoanei respective.

Sunt inginer, nu contabil deci iertati-ma necunostinta. De aceea va si cer ajutorul. Intreb mai curand din perspectiva SRL-ului care pare a se expune unor riscuri semnificative.

Stie cineva ceva in acest sens?

Multumesc anticipat!

In topicul:Noua lege a pensiilor CAS la dividende si PFA

03 March 2010 - 02:11 PM

Am si eu 2 intrebari:

(1) Deci pana la urma si actionarii si PFA-urile vor plati CAS la suma pentru care doresc sa se asigure? Sau numai PFA-urile?

(2) Aceasta lege este deja adoptata sau e doar proiect?

Multumesc anticipat!

Cometa SQL