Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
cristinarichter - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


cristinarichter

Inregistrat la: 05 Mar 2010
Offline Ultimul click: May 12 2010 08:41 PM
-----

Postari ale mele

In topicul:pfa nou infiintat

12 April 2010 - 09:15 AM

Vezi postareamihaela_cva, la Apr 9 2010, 09:28 PM, a spus:

7022 Activități de consultanță pentru afaceri și management
Ce fel de colaborare aveti cu respectiva firma de mobilier? ce contract?
Momentan nu exista un contract semnat. Sunt multe aspecte de clarificat inainte de semnarea contractului, firma fiind cea care urmeaza sa plateasca toate cheltuielile pt pfa, inclusiv impozit si contributii.

Vezi postareaDENISA GRIGORITA, la Apr 10 2010, 12:26 AM, a spus:

Vezi daca te ajuta asta http://chat.mfinante.ro/ANAFI.nsf/0/19285C...15?OpenDocument si mai cauta si in codul fiscal 2010.
Eu inteleg asa: ca pt 220 nu exista rectificativa. Dar eu am completat 221. Daca aveti vreo referire din codul fiscal la 221 as aprecia.

In topicul:pfa nou infiintat

09 April 2010 - 05:14 PM

Buna ziua,

Am o problema mai mare decat mine cu un PFA nou infiintat. E o poveste lunguta, dar voi incerca sa rezum.
A trebuit sa infiintez un PFA pt colaborarea cu o firma care produce mobilier. Sunt economist licentiat. Am considerat eu ca ma descurc sa rezolv cu infiintarea, m-am documentat de pe internet si am pornit la drum. Mare greseala! Trebuia sa apelez la un specialist care sa imi ofere toate informatiile necesare.
Mi-am ales un cod caen (7022), am facut rost de toate actele si m-am prezentat la Reg. Com. A iesit certif de inreg de la Reg. Com. si am pornit spre Admin. Fin. unde am completat dupa sfaturile doamnei de acolo formularul 221, cu o suma asa cum am fost sfatuita "cat mai apropiata de realitate, pt a nu plati diferente mar de impozit anul viitor"despre care am aflat ulterior ca ma obliga la plata a 5,5% din profit la Casa de asigurari de sanatate. Suma respectiva este 80000 ron venit brut. Cand am intrebat-o daca aceasta suma se poate modifica in caz ca intelegerea cu colaboratorul pica, doamna a fost foarte amabila sa-mi spuna ca pot modifica declaratia oricand. Intre timp am aflat ce implica aceasta suma si am decis eu sa ma duc sa modific declaratia de venit estimat. Am fost eu azi la Admin. Fin., unde nu am gasit-o pe doamna in cauza, dar o colega de birou a doamnei mi-a spus in prima instanta ca acea declaratie nu se mai poate modifica, ca trebuie sa platesc impozitul si mi se calculeaza anul viitor diferenta. Doar ca suma de plata este imensa, eu nu voi avea de unde sa o platesc, pt ca incasarile mele vor fi mult mai mici decat am estimat eu initial (intelegerea cu colaboratorul s-a schimbat)- i-am explicat eu frumos celeilalte doamne. Doamna s-a gandit putin si m-a sfatuit sa semnez contractul cu colaboratorul, sa merg cu contractul inapoi la prima doamna cu care am vorbit si sa "vedem ce putem face". N-am inteles pana la urma daca se poate sau nu modifica acea declaratie, am inteles in schimb ca trebuie sa..."vad si eu ce pot face", luni cand ma duc acolo din nou (poate am ceva intr-o punga si o "uit" pe acolo). Eu asa am inteles.
Intre timp am mai gasit niste informatii in urma carora m-am gandit eu ca solutia cu pfa cu norma fixa de venit ar fi mult mai eficienta si mai practica din toate punctele de vedere. Am intrebat la Admin. Fin. daca pot asta si cei de acolo mi-au spus ca nu, odata ce m-am inregistrat la ei cu pfa in sistem real. La Reg. Com. mi s-a spus ca nu e nici o problema, ca pot sa schimb codul caen si ca cei de la Admin. Fin. nu decid acest aspect, ci Reg. Com.
Sincera sa fiu nu mai inteleg nimic si m-am saturat sa ma plimbe de la Ana la Caiafa si inapoi la Ana si tot asa!!! :frusty:
Acum, chiar daca pot sa fac trecerea asta, nimeni nu stie sa-mi spuna ce cod caen nou as putea sa folosesc! Ar trebui sa mentionez ca am terminat un liceu economic, am un atestat profesional de "Comerciant-Merceolog", diploma de BAC si diploma de "Economist licentiat". Ce cod caen pot folosi pt colaborarea cu firma producatoare de mobilier? Se poate face aceasta modificare de la pfa in sistem real la pfa cu norma fixa de venit?
Va rog sa ma ajutati sa ies din buclucul in care am intrat (trebuie sa recunosc: pentru ca am crezut ca e mult mai simplu decat constat acum ca este de fapt). :laugh:

In topicul:alegere statut ne/platitor TVA pt PFA

08 March 2010 - 07:37 AM

Vezi postareanopris, la Mar 5 2010, 04:42 PM, a spus:

In circa 90% din cazuri este recomandabil sa fii neplatitor de TVA. In cazul PFA cred ca e vreo 97%.
Singura problema e ca sunt unii clienti platitori de TVA care prefera sa lucreze doar cu parteneri platitori de TVA, ca sa-si poata deduce TVA. Daca stii care-ti vor fii principalii clienti, e bine sa-i intrebi.
Daca esti platitor de TVA pretul bunurilor si serviciilor tale vor fi automat marite cu taxa TVA.

Multumesc pentru raspuns! Intr-adevar firma cu care voi colabora este platitoare de TVA, dar e problema lor cum se vor descurca cu acest aspect.
Inca o data multumesc!

Vezi postareatopala_gustav, la Mar 5 2010, 07:59 PM, a spus:

Vezi postareanopris, la Mar 5 2010, 04:42 PM, a spus:

In circa 90% din cazuri este recomandabil sa fii neplatitor de TVA. In cazul PFA cred ca e vreo 97%.
Singura problema e ca sunt unii clienti platitori de TVA care prefera sa lucreze doar cu parteneri platitori de TVA, ca sa-si poata deduce TVA. Daca stii care-ti vor fii principalii clienti, e bine sa-i intrebi.
Daca esti platitor de TVA pretul bunurilor si serviciilor tale vor fi automat marite cu taxa TVA.
Atentie, daca intentionezi sa prestezi serviciul si pentru parteneri intracomunitari ( deci din spatiul UE ) ai nevoie de cod valid de TVA.
Multumesc pentru mentiune! Momentan nu este cazul, dar din ce am citit pe internet am inteles ca este posibil sa schimbi statutul din neplatitor in platitor de TVA, dar nu si invers. Daca va trebui la un moment dat, voi face aceasta schimbare.

Cometa SQL