Stimati juristi, contabili, experti, consultanti fiscali, etc.
Sunt nevoit sa imi infiintez PFA. Ca asa vrea patronul firmei. Bine, nu numai eu, ci toti salariatii.
Din calculele mele cred ca voi opta pt PFA real, cu contabilitate in partida simpla.
Niste chestii am mai citit eu pe net, dar tot mai am niste nelamuriri.
1. Masina e in leasing, eu fiind utilizator (trecut si in talon ca atare). Pot face un contract de comodat intre mine PF si mine PFA? Este obligatoriu ca apoi facturile emise sa fie catre PFA? Sau e de ajuns acel contract de comodat? Ce pot deduce ca si cheltuieli? Carburant stiu ca inca nu. Dar dobanda si comisioanele din rate, revizie, asigurare RCA, asigurare Casco, eventuale reparatii? Dar amortizari?
2. Apartamentul in care locuiesc si pt care voi face de asemenea contract de comodat este ipotecat.
Daca declar suprafata folosita pt desfasurarea activitatii ca fiind 30% din suprafata aprtamentului, pot deduce 30% din curent, gaze, internet? Dar din dobanda aferenta fiecarei rate de credit? Telefonul mobil il pot deduce in acelasi procent sau 100%? Ca doar de aia e mobil, nu e "legat" de spatiu? Si aceeasi intrebare ca mai sus: este obligatoriu ca apoi facturile emise sa fie catre PFA? Sau e de ajuns acel contract de comodat?
3. Pot deduce asigurarea locuintei? Si daca da, in ce procent?
4. Pot deduce asigurarea de viata? Si daca da, in ce procent?
Orice alte lamuriri/sfaturi in plus sunt binevenite si va multumesc anticipat pt ele.
robertalexandru
Inregistrat la: 30 Mar 2010Offline Ultimul click: Mar 31 2010 11:51 AM



Find content
Not Telling
Afisare istoric nume
