Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
mia77 - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


mia77

Inregistrat la: 08 May 2011
Offline Ultimul click: May 23 2011 08:32 PM
-----

Postari ale mele

In topicul:cladiri

13 May 2011 - 07:27 PM

Vezi postareamia77, la 11 May 2011 - 10:22 PM, a spus:

Buna seara,


Am vazut in acest topic multe intrebari si cateva raspunsuri...sper sa gasesc si eu un raspuns aici... daca sunt norocosa http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/cool.gif

Treaba sta in felul urmator:

Datele problemei:Anul trecut compania X incheie un contract cu o firma de constructii pentru construirea unui depozit pe un teren propietatea companiei. In baza acestui contract au fost emise facturi ce au fost inregistrate in contul 231.Tot in 231 au mai fost inregistrate si cheltuielile cu proiectarea depozitului si alte servicii si taxe aferente construirii depozitului (taxa racordare apa, gaze etc.). In cursul anului acesta luna iulie constructia va fi finalizata. Se va incheia un proces verbal de receptie finala cu constructorul la data de 1iul2011 (cod 14-2-5). Compania va incepe sa utilizeze depozitul la o capacitate partiala (in prima faza 20%) in luna iul2011, urmand ca in luna sept2011 sa utilizeze inca 30%, iar in luna nov2011 sa il foloseasca in totalitate (100%). Pentru a declara cladirea la primarie/directia impozite si taxe trebuie sa prezint valoarea cladirii din 212 (din balanta de verificare).

Teoretic: In luna iul 2011 se va inreg 212=231 cu valoarea totala a cladirii (toate costurile aferente) pe baza procesului verbal de receptie -> declar cladirea la autoritati.

Ce se vrea: se doreste declararea valorii totale a cladirii in luna iul2011 pe baza PV-ului de receptie finala (concomitent inreg val in 212) DAR se doreste calcularea amortizarii partial pentru fiecare parte de depozit utilizat (pus in functiune partial din punctul nostru de vedere). Mai exact in luna iul2011 se va intocmi un proces vb de receptie provizorie (cod 14-2-5a) partial pt doar 20% din valoare si start amortizare liniara doar pt 20% val, din aug2011... pt luna sept2011 un alt PV receptie provizorie pt 30% din val si start calcul amortizare liniara pt aceasta val (30%) cu luna oct2011 si tot asa pana in dec2011.

Mentionez ca intreg proiectul de constructie este conceput ca un tot! Din anexele fact de costructii se pot identifica tipurile de lucrari pentru anumite zone ale depozitului, dar cea mai mare parte a lucrarilor sunt considerate ca un tot unitar (de ex: nu pot delimita cat ii revine zonei de 20% din depozit din lucrarile de excavatie...decat tot procentual... http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif )!

Intrebare (de... 100 de puncte :thumbup: ): Este legal sa inregistrez suma in 212 si sa incep amortizarea ei partial in conditiile in care in OMF3055 108 (2) spune: "Imobilizarile corporale in curs se trec in categoria imobilizarilor finalizate dupa receptia, darea in folosinta sau punerea in functiune a acestora, dupa caz" si 112 (3) "Metoda de amortizare se aplica de o maniera consecventa pentru toate activele de aceasi natura si avand condtitii de utilizare identice in functie de politica contabila adoptata"?

Astept cu maxim interes pareri, raspunsuri, idei..experiente similare etc!

Multumesc pt rabdarea de a parcurge textul prezentat!

O seara buna!

Nici un raspuns? (!) Nici macar o idee! :smile:

Erata: Finalizarea cladirii depozitului este la sf lunii iulie nu august cum a postat initial! Scuze... :smile:

Multumsc pt intelegere!

In topicul:cladiri

11 May 2011 - 10:22 PM

Buna seara,


Am vazut in acest topic multe intrebari si cateva raspunsuri...sper sa gasesc si eu un raspuns aici... daca sunt norocosa http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/cool.gif

Treaba sta in felul urmator:

Datele problemei:Anul trecut compania X incheie un contract cu o firma de constructii pentru construirea unui depozit pe un teren propietatea companiei. In baza acestui contract au fost emise facturi ce au fost inregistrate in contul 231.Tot in 231 au mai fost inregistrate si cheltuielile cu proiectarea depozitului si alte servicii si taxe aferente construirii depozitului (taxa racordare apa, gaze etc.). In cursul anului acesta luna august constructia va fi finalizata. Se va incheia un proces verbal de receptie finala cu constructorul la data de 1iul2011 (cod 14-2-5). Compania va incepe sa utilizeze depozitul la o capacitate partiala (in prima faza 20%) in luna iul2011, urmand ca in luna sept2011 sa utilizeze inca 30%, iar in luna nov2011 sa il foloseasca in totalitate (100%). Pentru a declara cladirea la primarie/directia impozite si taxe trebuie sa prezint valoarea cladirii din 212 (din balanta de verificare).

Teoretic: In luna iul 2011 se va inreg 212=231 cu valoarea totala a cladirii (toate costurile aferente) pe baza procesului verbal de receptie -> declar cladirea la autoritati.

Ce se vrea: se doreste declararea valorii totale a cladirii in luna iul2011 pe baza PV-ului de receptie finala (concomitent inreg val in 212) DAR se doreste calcularea amortizarii partial pentru fiecare parte de depozit utilizat (pus in functiune partial din punctul nostru de vedere). Mai exact in luna iul2011 se va intocmi un proces vb de receptie provizorie (cod 14-2-5a) partial pt doar 20% din valoare si start amortizare liniara doar pt 20% val, din aug2011... pt luna sept2011 un alt PV receptie provizorie pt 30% din val si start calcul amortizare liniara pt aceasta val (30%) cu luna oct2011 si tot asa pana in dec2011.

Mentionez ca intreg proiectul de constructie este conceput ca un tot! Din anexele fact de costructii se pot identifica tipurile de lucrari pentru anumite zone ale depozitului, dar cea mai mare parte a lucrarilor sunt considerate ca un tot unitar (de ex: nu pot delimita cat ii revine zonei de 20% din depozit din lucrarile de excavatie...decat tot procentual... http://www.conta.ro/...tyle_emoticons/default/wink.gif )!

Intrebare (de... 100 de puncte :thumbup: ): Este legal sa inregistrez suma in 212 si sa incep amortizarea ei partial in conditiile in care in OMF3055 108 (2) spune: "Imobilizarile corporale in curs se trec in categoria imobilizarilor finalizate dupa receptia, darea in folosinta sau punerea in functiune a acestora, dupa caz" si 112 (3) "Metoda de amortizare se aplica de o maniera consecventa pentru toate activele de aceasi natura si avand condtitii de utilizare identice in functie de politica contabila adoptata"?

Astept cu maxim interes pareri, raspunsuri, idei..experiente similare etc!

Multumesc pt rabdarea de a parcurge textul prezentat!

O seara buna!

Cometa SQL