Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
alinescoo - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


alinescoo

Inregistrat la: 07 Feb 2013
Offline Ultimul click: Feb 04 2023 09:19 AM
-----

Topicele mele

D112 rectificativa

18 January 2023 - 07:00 AM

Bua ziua,

Sunt PFA si am angajat cu norma partiala. D112 din generat si depus in octombrie, aferent lunilor iulie, augusti si septembrie au fost depuse cu contributiile aferente normelor partiala. Acum din cate inteleg, trebuie sa depun declaratii rectificative si sa platesc diferenta pentru lunile cu problema.

Acum intrebarile:
- pe ce luni trebuie sa depun rectificativa. Am aflat din 2 surse ca ar trebui sa fie pe iulie, august si septembire. Ori eu din cate am vazut OG a fost emisa in 15 iulie si normal mi s-ar parea sa fie aplicata incepand cu luna august
- trebuie folosita varianta D112 care a fost disponibila in octombrie sau pot sa folosesc ultima varianta?

Multumesc.

Numarul document de autorizare pentru PFA

21 January 2021 - 01:04 PM

Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati cu niste informatii, mai precis legat de numarul documentului de autorizare care se trece in declaratia unica.
Sunt PFA, iar la inceperea activitatii, am trecut ca si numar la documentul de autorizare, numarul rezolutiei primita de la Registrul Comertului. In acest document, fiind chiar prima rezolutie pentru PFA se precizeaza inregistrarea si autorizarea functionarii PFA-ului.

Dupa cativa ani, mi s-a spus ca defapt acolo ar fi trebuit trecut numarul de pe Certificatul de inregistrare, care e dupa F. Am facut acest lucru la declaratia unica pentru anul 2018.
Am primit o notificare cum ca nu mi-am depus declaratia, desi aceasta a fost depusa, recipisa primita si evident platite contributiile. Dupa o vizita la sediul ANAF, mi s-a spus ca a aparut aceasta problema deoarece cand s-a facut inregistrare PFA era numarul de rezolutie... iar in declaratia unica e un alt numar (cel de la F din CUI). Rezultatul este ca trebuie sa depun rectificativa cu numarul initial.

Intrebarea mea este: care este totusi pana la urma numarul corect care se trece la document de autorizare PFA?

Va multumesc si va doresc sanatate maxima.

Cum sa procedez cu o compensare externa?

28 December 2015 - 07:58 PM

Va salut, iarasi vin sa va intreb ceva. Se da urmatoarea situatie:

- in iunie anul curent am semnat un contract de vanzare, eu ca PFA si furnizorul ca firma din SUA, prin care furnizorul imi da mie un produs de o anumita valoare iar eu in schimb ii voi presta servicii in cuantumul valorii respective. Dupa ce voi termina de prestat serviciile, facuta pe care i-o voi elibera eu se va compensa cu factura lui, adica cea primita la incheierea contractului.

Eu am prestat deja o parte din servicii insa am ajuns pana acum doar la jumatatea valorii. Dupa cum vad, as putea putea proceda in mai multe feluri:

1. La contractul de vanzare, facem un act aditional in care se precizeaza ce servicii am prestat pana azi si valoarea lor. Pe baza acestui act aditional, as putea emite o factura pentru valoarea de acum. Anul viitor cand finalizez de prestat serviciile, mai facem un act aditional si o a doua factura pentru restul de valoare. Cand sumele sunt egale, se va face un document de compensare si se incheie toata treaba

2. Chiar daca am prestat serviciile in decursul anului curent, nu facem nici un act aditional si nici o factura. Asteptam pana anul viitor cand finalizez serviciile si apoi voi face o factura cu suma totala urmand a face apoi compensarea intre factura lui si a mea

Cum ma sfatuiti sa procedez. Fiind servicii legate de IT e greu de estimat cat timp va dura pana se fac toate, de asemenea furnizorul fiind prieten, nu se pune problema de neincredere, motiv pentru care doar am notat serviciile facute pana acum intr-un centralizator, nu intr-un act aditional.
Mii de multumiri si un An Nou fericit.

PFA si obligativitatea de a avea anumite resurse

22 October 2015 - 07:15 PM

Am o nelamurire, iar Imagine postata
Eu ca PFA castig bani din programare deci se presupune ca "unealta" prin care fac asta este computerul. Computerul pe care lucrez a fost cumparat inainte sa imi fac eu PFA, deci pe PFA nu figureaza nici un calculator ca achizitie ci doar diverse piese cum mi-am mai cumparat intre timp: monitor, hard disk, mouse, tastatura etc.

1. Sunt obligat sa am un calculator undeva in acte sau nu intereseaza pe nimeni? Pana la urma e bucuria lor ca nu am dedus cheltuiei...
2. Daca da, pot face un contract de comodat intre mine ca PF si PFA prin care sa pun la dispozitie PC-ul, evident datat in trecut ?

Va multumesc anticipat.

Amortizare achizitie software

30 September 2015 - 05:41 PM

Buna ziua, va prezint urmatoarea situatie:

- am achizitionat de la un furnizor o aplicatie software cu tot ce tine de ea, cod sursa, drepturi depline de folosire. Aceasta aplicatie o modific si o adaptez nevoilor mele si o folosesc mai departe in numele meu
- cum furnizorul imi este si client, voi presta in valoarea achizitii servicii si ii voi factura inapoi, dupa care vom face compensare. Prestarea serviciilor va fi pe o durata mai lunga deci intre momentul primirii facturii si compensare poat trece cateva luni.

Din cate stiu eu, aceasta achizitie va fi considera amortizare imobiliara si va fi deductibila pe parcursul urmatorilor 3 ani.

Intrebarea mea este: cand incep amortizarea ei efectiv?
1.de la data in care am primit factura de la furnizor
2.de la data cand am facut documentul de compensare

Va multumesc

Cometa SQL