Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Iulia.C - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Iulia.C

Inregistrat la: 21 Oct 2013
Offline Ultimul click: May 27 2016 11:44 AM
-----

Topicele mele

Folosire servicii freelanceri platforma online de catre un SRL

11 May 2016 - 03:55 PM

Avem o societate care are ca si obiect de activitate " realizarea de soft-uri la comanda".

In atingerea obiectivului pe langa angajati nostri mai apelam si la serviciile unor freelanceri prin intermediul platformei Guru. In prima faza depunem un deposit un contul Guru urmand ca ulterior pe masura serviciilor prestate de freelanceri sa se scada acest deposit cu suma aferenta facturilor emise de acestia din urma.

Intrebarile/Mentiunile mele sunt:
- pt. respectivul deposit platforma nu imi emite factura, doar achitam aceasta suma prin contul firmei. E corect ca aceasta sa fie contabilizata ca un transfer/deposit din contul bancii in contul platformei (contul 2678)?

- facturile pe care le emit freelancerii sunt pe numele lor de persoane fizice (fara nici o forma de organizare).Sunt acceptate de legislatia noastra? Daca nu sunt, presupun ca acele cheltuieli nu pot fi deduse si nu le vom putea incorpora in valoarea imobilizarii necorporale in curs (soft-ul)?

- din suma aferenta depositului scadem facturile freelancerilor dar totusi ne ramane o suma nejustificata care in principiu ar trebui sa fie comisionul Guru ca urmare a folosirii plaformei de freelanceri. Pt. acest comision ar trebui sa primim o factura pt a putea justifica aceasta diferenta? Daca da, mentionez ca nu s-a primit nici o factura de comision si totusi au trecut vreo 7 luni de cand s-a depus primul deposit in cadrul platformei Guru.

Ca urmare a acestor tranzactii exista ceva implicatii contabile mai aparte, respectiv fiscale? Mentionez ca societatea este inregistrata in ROI si platitoare de impozit 3%.

Multumesc anticipat.

Creare soft in regie proprie

11 May 2016 - 03:41 PM

Societatea noastra are ca si obiect de activitatea crearea unui soft informatic. Pe parte contabila avem anumite nelamuriri legate de elementele care intra in costul imobilizarii in curs.

OMFP 1802/2014 expune informatiile legate de delimitarea intre cheltuielile generate in faza de cercetare respectiv dezvoltare dar care nu sunt suficient de clare motiv pt. care am vrea sa stim daca urmatoarele cheltuieli intra in costul imobilizarii:
- cheltuielile de infiintare
- achizitia semnaturii electronice
- achizitie laptop/imprimanta (amortizarea lor)
- diverse cheltuieli (bonuri taxi, achizitia unei carti care ajuta la implementarea soft-ului, participarea in cadrul unui curs util, cheltuieli cu comisioane/dobanzi)
- servicii prestate de freelanceri straini (cu factura la baza dar este emisa pe numele lor de persoana fizica asa cum functioneaza platformele de freelanceri gen. Elance/Guru)
- abonament lunar drept de utilizare aplicatie chat pt salariati (Evernote)

Cheltuielile cu salariile, licentele de utilizare a anumitor programe, gazduire pe diferite servere a informatiilor - toate necesare realizarii obiectivului presupunem ca se incadreaza in categoria cheltuielilor de dezvoltare (implicit intra in costul imobilizarii in curs).

Mai sunt alte aspecte de luat in considerare?

Multumesc anticipat.

Remunerare administrator

27 June 2015 - 10:44 PM

In cazul unei societati cu 2 asociati dintre care unul este si administrator, cum se poate face remunerarea administratorului? Este posibila angajarea administratorului in acest caz? In cazul in care nu se poate incheia un CIM pt administrator, exista obligativitatea asigurarii acestuia la Casa de Pensii si Sanatate? De mentionat este ca administratorul este angajat si in cadrul unei alte societati neconcurente cu 8 ore. Ce alte aspecte trebuie luate in considerare legat de contractul de mandat ? Multumesc.

Cometa SQL