Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
liviu.hariton - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


liviu.hariton

Inregistrat la: 19 Jan 2014
Offline Ultimul click: May 24 2014 11:43 AM
-----

Topicele mele

Societate nou înființată - cum procedez cu activitatea intracomunitară?

07 May 2014 - 12:47 PM

Bună ziua,

Am inființat recent o societate comercială SRL-D alte cărei obiecte de activitate sunt:
  • activitate principală: Grupa CAEN 620, clasa 6201
  • activități secundare: 5819, 5829, 6202, 6203, 6311 și 7420
(dacă este nevoie, pot reveni și cu descrierile codurilor de mai sus).

Societate este neplătitoare de TVA.

Ca ”piață de desfacere” a serviciilor, vizez atât piața internă (România) cât și piața UE în general și non-UE sporadic.

Pentru a putea începe desfășurarea activității, sunt nevoit să realizez o investiție inițială (o serie de echipamente + software aferent) dar a căror valoare nu depășește 2000 E. Achiziția amintită anterior o voi realiza din spațiul UE (Franța, mai exact). Ulterior, nu voi mai fi nevoit să realizez alte achiziții din spațiul UE. Pe scurt, volumul achizițiilor anuale din spațiul UE nu vor depăși, să zicem, 2300 - 2500 E.

Pe de altă parte, voi presta servicii, cum spuneam mai sus, atât pe teritoriul României cât și în afară lui (preponderent UE și sporadic non-UE)

Acestea fiind zise, am câteva întrebări pentru dumneavoastră, în speranța că pot ”abuza” de timpul și amabilitatea de a-mi răspunde:
  • Cum pot realiza achiziția de mai sus fără a mai fi nevoit să achit taxele menționate de către vânzător?
    • Concret: costul achiziției, afișat pe site-ul vânzătorului, este de 1450 E + 250 E taxe (cifrele sunt aproximative dar proporțiile cam astea sunt). Pot evita plata și acelor 250 E reprezentând taxele?
    • În cazul în care pot evita plata respectivelor taxe, va trebui să plătesc ceva în țară (un procent din valoarea achiziției sau ceva de genul)?
Vânzătorul declară, pe site-ul lui, faptul că în prezența unui cod TVA intracomunitar, taxele suplimentare nu se mai aplică. Asta înseamnă că eu trebuie să obțin acel cod TVA special (art 153 indice 1 dacă nu mă înșel) prin care pot realiza tranzacții intracomunitare dar fără a-mi pierde regimul de neplătitor de TVA în România ?

Vă mulțumesc anticipat pentru răspuns și vă stau la dispoziție dacă aveți nevoie de lămuriri suplimentare.

Cometa SQL