Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Ciuchi Rodica - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Ciuchi Rodica

Inregistrat la: 09 Jun 2004
Offline Ultimul click: Apr 18 2018 10:08 AM
-----

Postari ale mele

In topicul:solutii pentru societatile comerciale suspendate care au leasinguri active

05 October 2010 - 07:33 PM

Cel mai simplu este ca pe perioada suspendarii sa nu se inregistreze facturile de leasing urmand sa fie inregistrate in contabilitate la reluarea activitatii. Platile facturilor se vor face direct la caseria societatii de leasing. Oricum pe perioada suspendarii activitatii societatea are conturile bancare inchise.

In topicul:solutii pentru societatile comerciale suspendate care au leasinguri active

05 October 2010 - 07:27 PM

Vezi postareamutual, la Oct 4 2010, 05:21 PM, a spus:

Vezi postareaTopo, la Oct 3 2010, 08:45 PM, a spus:

Buna ziua,
Ce se intampla cu o firma care nu mai poate dpv financiar sa-si achite ratele de leasing? Cum porcedeaza firma de leasing in aceasta situatie si eventual si care ar fii notele contabile?
Multumesc

Nu exista o procedura legala prevazuta in mod expres pentru situatii din acestea. Dpdv al Legii 31 si al Codului fiscal poti considera ca te afli inca in situatia suspendarii activitatii, dar exista o incompatibilitate cu Legea 82 care obliga la inregistrarea cronologica si sistematica in contabilitate a tuturor operatiunilor patrimoniale. Pe de alta parte, odata cu suspendarea activitatii nu se mai respecta principiul contabil al continuitatii activitatii prevazut in Legea 82 si s-ar putea interpreta ca tinerea contabilitatii ar fi suspendata/blocata/incorecta de asemenea.

Ca urmare se poate face aproape orice cu contabilitatea din momentul reluarii activitatii, fie inregistrarea documentelor din perioada suspendarii prin artificii contabile care sa actualizeze situatia patrimoniului fara inregistrarea de venituri/cheltuieli, fie neinregistrarea documentelor respective si actualizarea elementelor patrimoniale la intocmirea primului bilant in baza inventarierii si reevaluarii pozitiilor din bilant.

Daca exista vreo alta opinie ar fi mai mult decat binevenita.

Cometa SQL