SERBAN MARIANA, la 09 October 2017 - 01:46 PM, a spus:
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- → Vede profil: Macaret
Community Stats
- Grup: Nou venit
- Postari: 6 (0 pe zi)
- Cel mai activ in: Contabilitate PFA (5 postari)
- Vizualizari: 2987
- Titlu User Nou
- Varsta Varsta necunoscuta
- Data nasterii Data nasterii necunoscuta
-
Gender
Not Telling
Informatii de contact
0
Neutral
User Tools
Prieteni
Macaret nu a adaugat prieteni inca
Ultimii vizitatori
Nu exista vizitatori de afisat
Postari ale mele
In topicul:PFA la inceput de drum ...
09 October 2017 - 06:36 PM
In topicul:PFA la inceput de drum ...
09 October 2017 - 06:27 PM
In PayPal trimit un Invoice cu o suma si primesc un raspuns de tranzactie finalizata. La acel pdf de tranzactie finalizata ma gandeam sa il trec in RJIP. Altceva ce as putea sa trec ca document justificativ?
In topicul:PFA la inceput de drum ...
09 October 2017 - 12:37 PM
In legătura cu punctul 3: banii ii am într-un cont de PayPal, nu in cont bancar. Iar in RJIP am hotărât sa trec invoiceurile din PayPal. Ce ma sfătuiți in cazul acesta? Cum ii pot trece in registru, invoiceurile având data de înregistrare înainte de data înființării pfaului.
Otilia Alupei, la 09 October 2017 - 10:49 AM, a spus:
1. Nu, ctr de comodat nu se depune nicaieri.
2. RJIP nu se mai vizeaza la ANAF incepand cu 01.03.2015, cand a intrat in vigoare OMFP 170/2015.
3. in acea per. se considera ca ai efectuat activitati fara a avea autorizatie. In cel mai rau scenariu, fiscul iti poate confisca suma obtinuta din activitati ilicite (adica desf. fara autorizatie) - Legea 12/1990.
Banuiesc ca i-ai incasat in contul bancar de PF. Sa zicem ca incasarea nu e marea problema, ci facturarea. Nu poti factura inainte ca PFA sa functioneze/ sa fie infiintat pt simplu motiv ca nu ai datele specifice PFA pe care sa le treci in factura.
Varianta de avarie este sa facturezi serviciile imediat dupa data infiintarii PFA, sa consideri banii primiti ca un avans si sa-i treci din contul personal (de PF) in contul de PFA in aceeasi zi sau imediat dupa data facturarii. In urma acestui artificiu vei contabiliza veniturile/ incasarile pe PFA dovedind ca esti contribuabil de buna credinta si poate scapi nejumulit.
O sa mut aceste measaje la venituri din freelancing. Acolo o sa gasesti raspunsurile pe care cred ca urmeaza sa ni le pui.
2. RJIP nu se mai vizeaza la ANAF incepand cu 01.03.2015, cand a intrat in vigoare OMFP 170/2015.
3. in acea per. se considera ca ai efectuat activitati fara a avea autorizatie. In cel mai rau scenariu, fiscul iti poate confisca suma obtinuta din activitati ilicite (adica desf. fara autorizatie) - Legea 12/1990.
Banuiesc ca i-ai incasat in contul bancar de PF. Sa zicem ca incasarea nu e marea problema, ci facturarea. Nu poti factura inainte ca PFA sa functioneze/ sa fie infiintat pt simplu motiv ca nu ai datele specifice PFA pe care sa le treci in factura.
Varianta de avarie este sa facturezi serviciile imediat dupa data infiintarii PFA, sa consideri banii primiti ca un avans si sa-i treci din contul personal (de PF) in contul de PFA in aceeasi zi sau imediat dupa data facturarii. In urma acestui artificiu vei contabiliza veniturile/ incasarile pe PFA dovedind ca esti contribuabil de buna credinta si poate scapi nejumulit.
O sa mut aceste measaje la venituri din freelancing. Acolo o sa gasesti raspunsurile pe care cred ca urmeaza sa ni le pui.
In topicul:PFA la inceput de drum ...
08 October 2017 - 09:14 AM
In primul rand vreau sa va multumesc pentru raspuns.
1. Daca trec laptopul de la PF la PFA prin contract de comodat, trebuie sa depun undeva acel contract? Sau il pastrez doar in caz de control.
2. Am cumparat registrul RJIP de la librarie, trebuie avizat/stampilat de ANAF?
3. Am inceput activitatea odata cu inceperea procedurilor de intocmire a PFA-ului; am primit insa niste bani inainte sa finalizez infiintarea PFA-ului si a depunerii declaratiei 220. E o problema daca in RJIP vor fi incasari cu o data de dinaintea inceperii activitatii? E vorba de o diferenta de 20 de zile maxim.
1. Daca trec laptopul de la PF la PFA prin contract de comodat, trebuie sa depun undeva acel contract? Sau il pastrez doar in caz de control.
2. Am cumparat registrul RJIP de la librarie, trebuie avizat/stampilat de ANAF?
3. Am inceput activitatea odata cu inceperea procedurilor de intocmire a PFA-ului; am primit insa niste bani inainte sa finalizez infiintarea PFA-ului si a depunerii declaratiei 220. E o problema daca in RJIP vor fi incasari cu o data de dinaintea inceperii activitatii? E vorba de o diferenta de 20 de zile maxim.
In topicul:PFA la inceput de drum ...
07 October 2017 - 10:25 AM
Buna ziua. am infiintat recent un PFA, avand ca activitate realizarea software-ului la comanda. Sediu Social este in apartamentul proprietate personala. Am urmatoarele nelamuriri:
1. Este adevarat ca daca nu deduc cheltuieli legate de apartament, impozitul pe apartament nu va fi marit? Ci voi plati impozitul obijnuit pe apartament? Trebuie sa depun vreo declaratie la Taxe si Impozite?
2. Laptopul de pe care lucrez in PFA, este proprietate personala. Trebuie sa il trec pe PFA prin contract de comodat? Daca nu, in Registrul de Inventar nu am ce sa completez acum la infiintare. E vreo problema?
3. In Registrul de Incasari si Plati, trec suma totala incasata, fara comisioanele oprite pe parcurs? Ex: primesc bani in dolari pe PayPal, de la suma initiala primita pana ajung in contul meu in lei se opresc pe parcurs comisione diverse. Eu in registru trec suma initiala primita in PayPal, nu?
4. Clientul meu nu are nevoie de factura pe hartie, eu ii trimit un Invoice cu suma pe care trebuie sa mi-o trimita electronic prin PayPal. In RJIP, la document justificativ, trec acel invoice (pe care il pot si printa)? Sau e nevoie sa fac o factura pe hartie?
1. Este adevarat ca daca nu deduc cheltuieli legate de apartament, impozitul pe apartament nu va fi marit? Ci voi plati impozitul obijnuit pe apartament? Trebuie sa depun vreo declaratie la Taxe si Impozite?
2. Laptopul de pe care lucrez in PFA, este proprietate personala. Trebuie sa il trec pe PFA prin contract de comodat? Daca nu, in Registrul de Inventar nu am ce sa completez acum la infiintare. E vreo problema?
3. In Registrul de Incasari si Plati, trec suma totala incasata, fara comisioanele oprite pe parcurs? Ex: primesc bani in dolari pe PayPal, de la suma initiala primita pana ajung in contul meu in lei se opresc pe parcurs comisione diverse. Eu in registru trec suma initiala primita in PayPal, nu?
4. Clientul meu nu are nevoie de factura pe hartie, eu ii trimit un Invoice cu suma pe care trebuie sa mi-o trimita electronic prin PayPal. In RJIP, la document justificativ, trec acel invoice (pe care il pot si printa)? Sau e nevoie sa fac o factura pe hartie?
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- 111→ Vede profil: Macaret
- Regulament