Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
micp - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


micp

Inregistrat la: 25 Jul 2015
Offline Ultimul click: Jul 25 2015 01:39 PM
-----

Postari ale mele

In topicul:Intrebari referitoare la inregistrare venituri

25 July 2015 - 01:38 PM

Salut
Din cate am citit, este vorba de un PFA

Trecand direct la subiect, dar mai intai niste intrebari:

este vorba de un cont Paypal business? contul bancar in care intra banii transferati din Paypal este cont facut pe PFA sau pe persoana fizica?

Sa spunem ca ai actionat transparent si este vb de un cont paypal facut pe pfa si un cont bancar facut deasemenea pe pfa: iti recomand sa tratezi ambele conturi drept un singur cont bancar astfel incat nu te vei incurca:

1. valoarea facturii trebuie sa fie acceasi cu a incasarii de la client. este ca si cum ai incasa facturi direct in banca si ai plati comisioane la incasare, la retragere sau comision de administrare. Diferenta o treci la comision in registru: comision intermediere
2. iti recomand sa faci facturile in lei, dar si cu valoarea in valuta la data facturarii: trebuie folosit cursul bnr
discrepantele de care vorbesti vor reprezenta cheltuiala sau venit pentru tine (diferente favorabile sau nefavorabile de curs valutar): faci factura azi cu curs de 4.5, incasezi peste 10 zile cu curs de 4.7. deci incasezi valoarea facturata si diferenta merge cu diferente favorabile de curs valutar (venituri) deoarece incasezi mai mult decat ai facturat si viceversa la dif nefav
3. aici este raspunsul la recomandarea mea de a trata ambele conturi drept un singur cont bancar in registrul de incasari si plati. Transferul din paypal in contul bancar e transfer intre conturi. Daca facturezi atunci cand incasezi , printezi incasarea din paypal. Ca sa poti sa ai o evidenta pentru soldul aferent fiecarui cont atat de paypal cat si pt cel de banca, fa un fisier in excel in care sa-ti tii separat evidenta.
4. aici treci incasarile si platile. facturile sunt doar acte justificate in cazul tau
ai zis ca facturezi in aceeasi zi cu incasarea, deci treci valoarea incasata:
data/ incasare paypal/ incasare banca: valoarea convertita in lei folosindu-se cursul bnr
la transferul in contul bancar, suma ajunsa va fi mai mica, deci diferenta o treci ca si comision bancar/ diferenta curs

cum e transfer intre conturi , ti-ar trebui un cont de intermediere, dar cum registrul de incasari si plati este limitat, te sfatuiesc sa-mi urmezi sfaturile

*** daca nu e vorba de cont de paypal business si
!!!daca e vorba de client persoana fizica si nu are nevoie de factura: atunci emiti factura pe valoarea intrata in contul bancar (daca apare suma la explicatie atunci cu acea suma, diferenta merge pe comision bancar)
!!! daca e vorba de persoana impozabila (firma, pfa etc) atunci nu te risti si emiti factura pe valoarea platita in contul de freelance.
inregistrezi in registru incasarea din banca si la explicatii scrii incasare client nr fact. diferenta reprezentand comisionul perceput de site ul de freelance si comisioanele paypal le cumulezi si le treci in registru la Plati banca : Comisioane

la retragerea in numerar din banca, treci suma la incasare numerar.

bft

In topicul:monografie produs facturat dar nelivrat

25 July 2015 - 12:28 PM

Salut

Nu stiu daca mai este de actualitate subiectul, dar te sfatuiesc sa vorbesti cu clientul si sa emiti o factura de storno cu toata valoarea (emisa tot in iunie pentru a evita incarcarea CA si tva ului daca firma ta nu este cu tva la incasare)
Daca este de acord emiti factura de storno, si apoi factura pentru avansul incasat. Trebuie luat in considerare daca: ti-a platit si a2-a transa si data incasarii primei transe. Daca ti-a platit in iulie , poti emite factura de avans pana in data de 15 august. Daca ti-a platit in iunie, emiti factura de avans pana la data de 15 iulie. Totul tine de intelegerea cu clientul. (daca este platitor de tva nu prea va fi de acord)

%
4111=701 - val tot fara tva - cu minus
4111=4427 (4428.02 tva ul neexigibil af vanzarilor) - cu minus

apoi emiti factura de avans conform incasarii:
%
4111=419 VFTVA
4111=4427 (4428.02)

apoi emiti factura finala (pe intreg produs) in care faci storno la avans
%
4111=419 VFTVA cu minus
4111=701 VFTVA
4111=4427 (4428.02)


bft

Cometa SQL