Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
gigilone - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


gigilone

Inregistrat la: 02 Mar 2016
Offline Ultimul click: Mar 26 2016 11:12 AM
-----

Topicele mele

livrare in UE factura non-UE

02 March 2016 - 10:34 AM

Mai jos redau un caz-intrebare adresata ANAF prin serviciul on-line Asistenta contribuabili:

"Un client din Elvetia(cumparator-revanzator) ne comanda o marfa pentru un client de-al lui din Franta. Marfa nu paraseseste UE, ci circula direct catre destinatarul final din Franta. Transportul este in sarcina clientului din Elvetia, iar noi ca si vanzatori suntem inregistrati in scopuri de TVA in Romania.
Cum vom emite factura catre clientul din Elvetia, cu sau fara TVA? Nu este nici export scutit pt ca marfa nu paraseste UE, dar nici LIC scutita conform art. 294 alin (2) lit a) Cod fiscal intrucat nu detinem un cod valid de TVA din alt stat membru UE al clientului din Elvetia. Ce ar trebui sa faca clientul din Elvetia pentru a i se factura fara TVA?"

Mai jos aveti raspunsul primit de la ANAF:

"Urmare a adresei d-voastra inregistrata la nr. AC-992572-2016 , prin care
solicitati punctul nostru de vedere privind livrarea de marfuri in Franta , clientul fiind din Elvetia va comunicam , punctul nostru de vedere , astfel:

8]In Legea nr.227/2015 privind codul fiscal , cu modificarile si completarile

uterioare sunt prevazute urmatoarele:

*la art 270 alin (9) Livrarea intracomunitară reprezintă o livrare de bunuri,

în înțelesul alin. (1), care sunt expediate sau transportate dintr-un stat membru în alt stat membru de către furnizor sau de persoana către care se efectuează livrarea ori de altă persoană în contul acestora.
* livrarea de bunuri reprezinta transferul dreptului de a dispune de bunuri ca și un proprietar.

7]*la art 294 lit a) alin (2):

Sunt, de asemenea, scutite de taxă următoarele:
a) livrările intracomunitare de bunuri către o persoană care îi comunică furnizorului un cod valabil de înregistrare în scopuri de TVA, atribuit de autoritățile fiscale din alt stat membru, cu excepția:
1. livrărilor intracomunitare efectuate de o întreprindere mică, altele decât livrările intracomunitare de mijloace de transport noi;
2. livrărilor intracomunitare care au fost supuse regimului special pentru bunurile second-hand, opere de artă, obiecte de colecție și antichități, conform prevederilor art. 312;
In Ordinul Ministerului Finantelor Publice nr 103 / 2016 , privind aprobarea instructiunilor de aplicare a scutirii de TVA pentru operatiunile prevazute la art 294 si art 296 din L227/2015, sunt prevazute urmatoarele:

7]* la art 10:

(1) Scutirea de taxă pentru livrările intracomunitare de bunuri prevăzute la art. 294 alin. (2) lit. a) din Codul fiscal, cu excepțiile de la pct. 1 și 2 ale aceleiași litere a), se justifică pe baza următoarelor documente:
a) factura în care trebuie să fie menționat codul de înregistrare în scopuri de TVA atribuit cumpărătorului în alt stat membru;
b) documentul care atestă că bunurile au fost transportate din România în alt stat membru; și, după caz,
c) orice alte documente, cum ar fi: contractul/comanda de vânzare/cumpărare, documentele de asigurare.
…………………..
(7) Prin documentele care atestă că bunurile au fost transportate din România în alt stat membru se înțelege documentele care atestă în mod neechivoc transportul bunurilor din România în alt stat membru de către furnizor, de către beneficiar sau de către o persoană care acționează în numele unuia dintre aceștia, în funcție de tipul transportului, cum ar fi, fără a se limita la acestea, documentele de transport, în cazul în care există un contract de transport între părți sau alte documente care atestă transportul bunurilor, în cazul în care nu există un contract de transport între părți, cum ar fi situația în care furnizorul sau beneficiarul asigură transportul bunurilor cu mijloace proprii de transport.
Incadrarea in prevederile legale mentionate , intra in responsabilitatea operatorilor economici implicati in operatiuni economice."


Raspunsul edificator si la obiect :blink: al ANAF nu m-a prea lamurit. Va rog sa ma ajutati cu pareri. Multumesc.


Cometa SQL