Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
DanaPFA - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


DanaPFA

Inregistrat la: 16 May 2017
Offline Ultimul click: Ieri, 12:00 PM
-----

Postari ale mele

In topicul:21 ian. 2020 - data intrarii in vigoare a noii legi pt prevenirea și co...

16 January 2020 - 03:49 PM

Să înțeleg că un traducător profesie liberă, care nu oferă consultanță în chestiuni financiare sau imobiliare, nu lucrează cu numerar și nici cu persoane fizice, încasează sumele facturate prin cont bancar și oricum sunt sub 2000 euro, NU ARE obligația desemnării unei persoane?

Dacă greșesc, n-am bani să plătesc amenda de 150.000 lei, care mi se pare extrem de mare - cine naiba inventează sumele astea pentru o greșeală atât de mică ?!

In topicul:Despre factura în format electronic

21 December 2019 - 02:59 PM

Vă mulțumesc.

Am trimis emailuri ministerelor (aștept răspuns la anul) și unor furnizori de certificat digital. Pe asistența contribuabili nu m-aș baza, i-am contactat și eu în trecut. Din câte știu e nevoie de notificare/înregistrare la MFin fiindcă altfel nu-ți eliberează nimeni certificatul digital.

Am aflat cu (o nouă) stupoare că de fapt legea 148/2012 a fost abrogată, așa că nici nu știu ce legi trebuie să consult de fapt :blink2: (în afară de codul fiscal cu normele lui).

Deci înțeleg că în România poți deveni emitent de factură electronică fără voia ta (prin refuzul unui client de a o primi în format hârtie), iar în cazul ăsta trebuie să te supui legilor și să faci demersuri îndelungate și costisitoare. Totuși nu e vina mea că nu vrea să primească factura și în format fizic iar ceilalți clienți o primesc pe hârtie.
În alte țări se face tot posibilul să li se ușureze viața antreprenorilor/firmelor, aici …

Dacă nu ne mai auzim vă urez sărbători fericite și vă mulțumesc pentru toate informațiile.

In topicul:Despre factura în format electronic

19 December 2019 - 06:12 PM

Vezi postareaOtilia Alupei, la 21 November 2019 - 02:18 PM, a spus:

Daca clientul le vrea repejor, i se trimit si pe mail normal, in format word/PDF sau scanate ca sa vada si semnatura


1. Conform articolului 319 alin (29) din codul fiscal, semnătura și ștampila nu mai constituie elemente obligatorii. Nici datele delegatului dacă nu mă înșel. Am primit chiar eu facturi de la companii mari care nu conțin semnătură și ștampilă. Îmi scapă ceva?

2. Înțeleg că dacă emit factura în Word și o trimit clientului doar prin email se numește factură electronică, iar pentru asta trebuie îndeplinite multe cerințe. Am un client care refuză să primească facturile în format hârtie (ca să mă pot încadrs la categoria facturi emise cu mijloace electronice dar trimise și primite în format hârtie așadar facturi pe hârtie). Am aflat cu stupoare (din Legea 148/2012) că pentru a emite factura în format electronic (chiar dacă eu nu-mi doresc asta) trebuie mai întâi să trimit notificare Ministerului Finanțelor Publice si Ministerului Comunicațiilor, apoi trebuie să cumpăr un certificat digital calificat pentru generarea semnăturii electronice extinse, serviciu de marcare temporala și serviciu de arhivare electronica.

Cum să fac să fiu eu în regulă și nepasibilă de sancțiuni? Mi se pare o foarte mare bătaie de cap doar pentru că un singur client nu vrea să accepte factura pe hârtie. Și eu care voiam să-mi simplific existența și să le fac în Word :sad:

Vă mulțumesc.

In topicul:Despre factura în format electronic

11 December 2019 - 12:18 PM

Vă mulțumesc. Deci mi le pot edita eu personal în Word/Excel și e în regulă așa? Adică nu aș încălca vreo lege - am găsit următoarele în legea privind evaziunea fiscală, presupun că nu m-aș încadra aici:
  • detinerea sau punerea in circulatie, fara drept, a timbrelor, banderolelor ori formularelor tipizate, utilizate in domeniul fiscal, cu regim special. Se pedepseste cu inchisoare de la un an la 5 ani si interzicerea unor drepturi.
  • tiparirea, folosirea, detinerea sau punerea in circulatie, cu stiinta, de timbre, banderole ori formulare tipizate, utilizate in domeniul fiscal, cu regim special, falsificate. Se pedepseste cu inchisoare de la 2 la 7 ani si interzicerea unor drepturi.

In topicul:Despre factura în format electronic

19 November 2019 - 04:35 PM

Buna ziua,
Sunt traducator PFA in sistem real.


Am avut pâna acum facturier de hârtie si vreau sa fac facturile într-un program de facturare sau în Word si am câteva întrebari:
1. Daca la ultima factura am avut seria XX nr 100, prima factura în program poate sa fie seria XX nr. 101 sau e mai bine sa schimb si sa pun seria A nr. 001 de exemplu? (stiu ca trebuie sa emit decizie interna ref. seria si nr. facturii la început de an).
2. Daca vreau sa trimit factura doar online trebuie sa notific Ministerul de Finante si ANCOM? Parca asa scria în alta lege. Mai simplu cred ca e sa fac factura în program/Word (macar nu o mai completez de mâna) si sa o trimit in format hârtie...

Va multumesc.

Cometa SQL