Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Baiony - Vede profil - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Baiony

Inregistrat la: 06 Oct 2004
Offline Ultimul click: Aug 30 2017 05:08 PM
-----

Topicele mele

Calcul imp. profit la o microintreprindere ce a depasit plafonul

10 February 2012 - 10:55 AM

Buna ziua !
Am si eu urmatoarea situatie : o microintreprindere are la 30.09.2011 cifra de afaceri 323.993 lei, impozitul pe venit micro calculat 9.720 lei si un profit in suma de 26.885 lei. In luna decembrie 2011 depaseste 100.000 euro si trece la impozit pe profit ... Am facut 010 pentru modificare si am intrebat un inspector de la anaf cum calculez impozitul pe profit ... mi-a spus ca ce am calculat si achitat ca micro pana la 30.09.2011 ramane batut in cuie (adica 9.720 lei) .. si calculez impozit pe profit doar pentru trim. IV 2011 ... Am citit prin codul fiscal ... si vazut ca s-ar face altfel, adica s-ar calcula impozitul pe profit pe tot anul fiscal, din care s-ar scadea imp. pe micro calculat ... la mine ar veni ceva de genul : profit (sold 121) la 31.12.2011 : 14.477 lei (impozitul pe micro 698=4418 9.720 lei) ... adica as avea un profit impozabil pe 2011 in suma de 24.197 lei, iar imp. pe profit aferent ar fi 3.872 lei ... In contabilitate s-ar putea face asa ceva ?
698=4418 - 9.720 lei (minus)
4418=4411 - 9.720 lei (minus)
691=4411 3.872 lei
Din cate am vazut in declaratia 101 se evidentiaza frumos sumele descrise de mine ... si mi-ar ramane un imp. pe profit de recuperat in suma de 5.848 lei ... este corect cum am gandit ? .. va multumesc anticipat pentru raspunsuri .. o zi buna !

Fonduri nerambursabile achizitie mijloace fixe

17 July 2011 - 09:25 PM

Buna seara !

Am si eu o situatie : o societate agricola achizitioneaza mijloace fixe (subventie nerambursabila) : 30% pune societatea, 70% este subventia. Se fac urmatoarele inregistrari :

1. Factura echipamente
%=404 248.000
2131 200.000
4426 48.000
2. Inregistrare subventie
5121=4751 140.000
3. Achitare furnizori
404=5121 248.000
4. Amortizarea lunara este, sa zicem, de 2.000 lei pe luna
6811=2813 2.000
4751=7584 1.400 (amortizarea "subventionata")

Intrebarea mea este (am cautat si am gasit raspunsuri pro si contra - chiar nu stiu cum sa fac) : "Cota-parte din amortizare trecuta la venituri se ia in calcul la stabilirea impozitului pe profit (se tine cont de aceste venituri) ?" ... multumesc anticipat pentru raspunsuri !

Vanzare Cladire (finalizata in 2009)

17 October 2009 - 12:48 PM

Buna ziua ! Am si eu urmatoarea problema ... o firma isi construieste o cladire de birouri ... o finalizeaza in 07.2009 si acum vrea s-o vanda unei persoane fizice ... pana acum s-au facut urmatoarele inreg. contabile :

% = 401 476.000 lei
302x 400.000 lei
4426 76.000 lei

602x = 302x 400.000 lei
231 = 722 400.000 lei
212 = 231 400.000 lei

Intrebari :
1. la receptia finala mai trebuie sa fac si inreg. 4426=4427 76.000 lei (400.000x19%)
2. firma vrea sa vanda cladirea unei pers fizice la pretul de 450.000 lei fara TVA - facturarea se face cu TVA ? adica :

461 = % 535.500 lei
7583 450.000 lei
4427 85.500 lei

Va multumesc ! O zi buna !

Leasing intracomunitar (contari & declaratii)

07 July 2009 - 01:51 AM

Buna ziua ! M-am lovit si eu de urmatoarea situatie : o societate achizitioneaza de la o firma din Germania un utilaj (CONTRACT LEASING).
Se achita avansul pentru utilaj, urmand ca din 3 in 3 luni sa se factureze ratele de leasing (capital & dobanda).
Intrebari :
I. Sunt corecte inregistrarile urmatoare :

1. - inreg. contract leasing :
2131 = 167 (mai putin valoarea avansului)

2. - inreg. factura avans :
2131 = 404 5.000 lei
4426 = 4427 950 lei

3. - inreg. factura comision administrare leasing
628 = 404 300 lei
4426 = 4427 57 lei

4. - inreg. rate lunare :
% = 404 800 lei
167 500 lei
1687 300 lei
4426 = 4427 152 lei
666 = 1687 300 lei

II. ... s-a inregistrat corect taxarea inversa af. ratelor ? ...
III. ... pentru ratele "trimestriale" de la leasing se intocmeste D390 ?

Va multumesc mult pentru ajutor !

Cometa SQL