search

3 provocari din lanturile de aprovizionare cu care te-ai putea confrunta in aceasta perioada

Atunci cand administrezi o afacere care este dependenta de resurse necesare pentru procesele de fabricatie, poti intampina diverse provocari generate de factori externi. Conform unui studiu realizat de procurementtactics.com, doar 22% dintre antreprenori au stabilit deja solutii gata sa fie puse in aplicare intr-o situatie de criza. Astfel, daca nu ai implementat un management proactiv in acest sens, afacerea ta ar putea sa aiba de suferit.
 
Iata cateva dintre provocarile cu care te-ai putea confrunta in aceasta perioada si solutiile pe care sa le implementezi pentru a trece cu bine peste orice obstacol.

1. Schimbarea rapida a comportamentului de cumparare
 
Comportamentul de cumparare poate fi influentat de factori interni si externi. Printre factorii interni se numara propriul set de preferinte si nevoi sau diferite motivatii, iar ca factori externi avem accesibilitatea produselor, disponibilitatea lor si pretul convenabil. 
 
Un fenomen rapid de schimbare a comportamentului de cumparare ar putea lasa un business cu stocuri uriase de produse care nu se vand. In contextul acestui fenomen, pentru a evita stocurile excesive, este necesara o buna analiza a pietei. Iata ce trebuie sa includa:
  • descrierea industriei din care faci parte, marimea ei si ratele de crestere;
  • principalii concurenti;
  • asemanarea dintre produsele comercializate de tine si cele ale concurentilor;
  • tendintele de cumparare ale consumatorilor.
 
2. Lipsa accesului la anumite stocuri de produse 

Uneori, furnizorii ar putea avea probleme in a livra marfa la timp. Daca sesizezi un astfel de risc, este recomandat sa-ti faci stocuri mai mari, din produsele de care stii sigur ca vei avea nevoie. Iata ce poti face pentru a identifica aceste produse:
  • analizeaza achizitiile din ultimele 6 luni si alege produsele care au inregistrat cel mai mare volum de vanzari;
  • in cazul in care se apropie diferite evenimente care consideri ca ar putea produce o schimbare in comportamentul consumatorilor, suplimenteaza stocul din timp pentru a face fata comenzilor. De exemplu, daca ai un business care comercializeaza diverse produse personalizate, precum cani, hanorace, tablouri, poti alege sa suplimentezi stocurile deoarece exista sansa sa ai un numar mai mare de comenzi. Fa o analiza a vanzarilor de anul trecut din aceeasi perioada pentru a avea o imagine mai clara asupra viitorului.
  • daca urmeaza sa scoti pe piata un produs nou pe care l-ai si promovat prin strategii de marketing, asigura-te ca ai suficient stoc pentru a onora toate comenzile.
 
Daca ai nevoie de o finantare in acest sens, poti sa apelezi la credite pentru persoane juridice care sa iti ofere suport in aceasta perioada. Iata cateva dintre beneficiile unor astfel de credite:
  • pentru un credit pana in 60.000 de lei, procesul de aprobare este 100% online, iar pentru un credit de peste 60.000 de lei, poti sa aplici online, iar ulterior beneficiezi de suportul unui consultant pentru a te asigura ca faci cea mai buna alegere pentru tine;
  • poti obtine pana la 115.000 de lei pe o perioada maxima de 36 de luni, in functie de tipul de credit pe care il alegi;
  • rata si dobanda sunt fixe, indiferent de valoarea ROBOR si de creditul pe care il alegi. Astfel, excluzi posibilitatea unei cresteri neasteptate a ratei lunare;
  • poti sa amani plata timp de 30 de zile daca ai un comportament bun de plata la creditele in derulare.

3. Cresterea neasteptata a preturilor la materiile prime 

O astfel de crestere poate sa afecteze intregul plan de afaceri. Incearca sa identifici produsele/ serviciile care nu genereaza un profit foarte mare si ia in calcul suspendarea productiei pentru acestea. Iata cum poti identifica aceste produse:
  • identifica volumul de vanzari din ultimele 6 luni pentru fiecare produs in parte si analizeaza profitul obtinut. In cazul in care costurile de productie se apropie de pretul de vanzare si profitul obtinut nu este unul satisfacator, poti alege fie sa suspenzi productia, fie sa cresti pretul de vanzare;
  • analizeaza perioada anului. Revenind la exemplul de mai sus, daca ai un business care comercializeaza produse personalizate, cel mai probabil in sezonul rece, tricourile, sepcile sau pantalonii scurti nu vor fi la mare cautare, astfel ca nu va fi cazul sa iti asiguri un stoc generos pentru moment.
 
Schimbarea rapida a comportamentului consumatorului, lipsa accesului la anumite stocuri de produse, dar si cresterea neasteptata la preturile materiilor prime sunt cateva dintre principalele obstacole cu care ai putea sa te confrunti in aceasta perioada. Foloseste-te de informatiile prezentate in acest articol si ia cele mai bune decizii pentru afacerea ta.
 
Sursa foto: shutterstock.com
 


Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice