Atunci cand administrezi o afacere care este dependenta de resurse necesare pentru procesele de fabricatie, poti intampina diverse provocari generate de factori externi. Conform unui
studiu realizat de procurementtactics.com, doar 22% dintre antreprenori au stabilit deja solutii gata sa fie puse in aplicare intr-o situatie de criza. Astfel, daca nu ai implementat un management proactiv in acest sens, afacerea ta ar putea sa aiba de suferit.
Iata cateva dintre provocarile cu care te-ai putea confrunta in aceasta perioada si solutiile pe care sa le implementezi pentru a trece cu bine peste orice obstacol.
1. Schimbarea rapida a comportamentului de cumparare
Comportamentul de cumparare poate fi influentat de factori interni si externi. Printre factorii interni se numara propriul set de preferinte si nevoi sau diferite motivatii, iar ca factori externi avem accesibilitatea produselor, disponibilitatea lor si pretul convenabil.
Un fenomen rapid de schimbare a comportamentului de cumparare ar putea lasa un business cu stocuri uriase de produse care nu se vand. In contextul acestui fenomen, pentru a evita stocurile excesive, este necesara o buna analiza a pietei. Iata ce trebuie sa includa:
-
descrierea industriei din care faci parte, marimea ei si ratele de crestere;
-
principalii concurenti;
-
asemanarea dintre produsele comercializate de tine si cele ale concurentilor;
-
tendintele de cumparare ale consumatorilor.
2. Lipsa accesului la anumite stocuri de produse
Uneori, furnizorii ar putea avea probleme in a livra marfa la timp. Daca sesizezi un astfel de risc, este recomandat sa-ti faci stocuri mai mari, din produsele de care stii sigur ca vei avea nevoie. Iata ce poti face pentru a identifica aceste produse:
-
analizeaza achizitiile din ultimele 6 luni si alege produsele care au inregistrat cel mai mare volum de vanzari;
-
in cazul in care se apropie diferite evenimente care consideri ca ar putea produce o schimbare in comportamentul consumatorilor, suplimenteaza stocul din timp pentru a face fata comenzilor. De exemplu, daca ai un business care comercializeaza diverse produse personalizate, precum cani, hanorace, tablouri, poti alege sa suplimentezi stocurile deoarece exista sansa sa ai un numar mai mare de comenzi. Fa o analiza a vanzarilor de anul trecut din aceeasi perioada pentru a avea o imagine mai clara asupra viitorului.
-
daca urmeaza sa scoti pe piata un produs nou pe care l-ai si promovat prin strategii de marketing, asigura-te ca ai suficient stoc pentru a onora toate comenzile.
Daca ai nevoie de o finantare in acest sens, poti sa apelezi la
credite pentru persoane juridice care sa iti ofere suport in aceasta perioada. Iata cateva dintre beneficiile unor astfel de credite:
-
pentru un credit pana in 60.000 de lei, procesul de aprobare este 100% online, iar pentru un credit de peste 60.000 de lei, poti sa aplici online, iar ulterior beneficiezi de suportul unui consultant pentru a te asigura ca faci cea mai buna alegere pentru tine;
-
poti obtine pana la 115.000 de lei pe o perioada maxima de 36 de luni, in functie de tipul de credit pe care il alegi;
-
rata si dobanda sunt fixe, indiferent de valoarea ROBOR si de creditul pe care il alegi. Astfel, excluzi posibilitatea unei cresteri neasteptate a ratei lunare;
-
poti sa amani plata timp de 30 de zile daca ai un comportament bun de plata la creditele in derulare.
3. Cresterea neasteptata a preturilor la materiile prime
O astfel de crestere poate sa afecteze intregul plan de afaceri. Incearca sa identifici produsele/ serviciile care nu genereaza un profit foarte mare si ia in calcul suspendarea productiei pentru acestea. Iata cum poti identifica aceste produse:
-
identifica volumul de vanzari din ultimele 6 luni pentru fiecare produs in parte si analizeaza profitul obtinut. In cazul in care costurile de productie se apropie de pretul de vanzare si profitul obtinut nu este unul satisfacator, poti alege fie sa suspenzi productia, fie sa cresti pretul de vanzare;
-
analizeaza perioada anului. Revenind la exemplul de mai sus, daca ai un business care comercializeaza produse personalizate, cel mai probabil in sezonul rece, tricourile, sepcile sau pantalonii scurti nu vor fi la mare cautare, astfel ca nu va fi cazul sa iti asiguri un stoc generos pentru moment.
Schimbarea rapida a comportamentului consumatorului, lipsa accesului la anumite stocuri de produse, dar si cresterea neasteptata la preturile materiilor prime sunt cateva dintre principalele obstacole cu care ai putea sa te confrunti in aceasta perioada. Foloseste-te de informatiile prezentate in acest articol si ia cele mai bune decizii pentru afacerea ta.
Sursa foto: shutterstock.com
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<