Va reamintim ca
30 mai 2016 este termenul limita pentru depunerea situatiilor financiare anuale aferente anului 2015, potrivit OMFP nr. 123/2016, de catre societatile, societatile/companiile nationale, regiile autonome, institutele nationale de cercetare-dezvoltare.
Categorii de contribuabili
In functie de criteriile de marime, prevazute la pct. 9 alin. (2) din Reglementarile contabile aprobate prin Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, entitatile se grupeaza in trei categorii, astfel: microentitati; entitati mici; entitati mijlocii si mari.
1. Microentitatile sunt entitatile care, la data bilantului, nu depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:
a) totalul activelor: 1.500.000 lei;
b) cifra de afaceri neta: 3.000.000 lei;
c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 10.
2. Entitatile mici sunt entitatile care, la data bilantului, nu se incadreaza in categoria
microentitatilor si care nu depasesc limitele a cel putin doua dintre urmatoarele trei criterii:
a) totalul activelor: 17.500.000 lei;
b) cifra de afaceri neta: 35.000.000 lei;
c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50.
3. Entitatile mijlocii si mari sunt entitatile care, la data bilantului, depasesc limitele a cel
putin doua dintre urmatoarele trei criterii:
a) totalul activelor: 17.500.000 lei;
b) cifra de afaceri neta: 35.000.000 lei;
c) numarul mediu de salariati in cursul exercitiului financiar: 50.
Important! Pentru intocmirea situatiilor financiare anuale la 31 decembrie 2015, incadrarea
in criteriile de marime prevazute anterior, dupa caz, se efectueaza numai pe baza balantei de
verificare incheiate la data de 31 decembrie 2015.
Operatorii economici incadrati ca microentitati intocmesc situatii financiare anuale aferente anului 2015, compuse din:
- bilant prescurtat, F10
- contul prescurtat de profit si pierdere, F20
- date informative, F30
- situatia activelor imobilizate, F40
Operatorii economici incadrati ca entitatile mici intocmesc situatii financiare anuale
aferente anului 2015, compuse din:
- bilant prescurtat, F10
- contul de profit si pierdere, F20
- date informative, F30
- situatia activelor imobilizate, F40
- note explicative la situatiile financiare anuale.
- optional, se pot intocmi situatia modificarilor capitalului propriu si/sau situatia fluxurilor de trezorerie.
Operatorii economici incadrati ca entitati mijlocii si mari intocmesc situatii financiare anuale aferente anului 2015 compuse din:
- bilant, F10
- contul de profit si pierdere , F20
- date informative, F30
- situatia activelor imobilizate, F40
- situatia modificarilor capitalului propriu;
- situatia fluxurilor de trezorerie;
- notele explicative la situatiile financiare anuale.
Modul de completare si depunere a situatiilor financiare anuale
Situatiile financiare anuale se completeaza cu ajutorul programului de asistenta care este pus la dispozitia contribuabililor gratuit, de unitatile fiscale, sau poate fi descarcat de pe portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, de la adresa www.anaf.ro, sectiunea Declaratii electronice, categoria Descarcare declaratii, meniul Situatii financiare anuale/Raportari anuale an 2015.
Situatiile financiare anuale la 31 decembrie 2015 se depun la unitatile teritoriale ale
Ministerului Finantelor Publice in format hartie si in format electronic sau la oficiile postale, prin scrisori cu valoare declarata, impreuna cu formularele listate sau se transmit in format electronic, avand atasata o semnatura electronica extinsa.
Formatul electronic al situatiilor financiare anuale la 31 decembrie 2015 generat prin programele de asistenta consta intr-un fisier PDF avand atasat un fisier .xml (care contine formularele cod 10, cod 20, cod 30 si cod 40), la care trebuie atasat si un fisier cu extensia.zip.
Fisierul cu extensia.zip va contine documentele cerute de lege (de exemplu: note explicative la situatiile financiare anuale, situatia modificarilor capitalului propriu si situatia fluxurilor de numerar, dupa caz; raportul administratorilor; raportul de audit sau raportul comisiei de cenzori, dupa caz; propunerea de distribuire a profitului sau de acoperire a pierderii contabile; declaratia scrisa a persoanelor prevazute la art. 10 alin. (1) din Legea contabilitatii, prin care isi asuma raspunderea pentru intocmirea situatiilor financiare anuale) scanate alb-negru, lizibil, si cu o rezolutie care sa permita incadrarea in limita a 10 MB a fisierului PDF la care este atasat fisierul .zip. Fisierul .zip atasat situatiilor financiare anuale nu va contine parola.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<