Eficienta unei firme, fie ca vorbim despre un startup, despre o companie de dimensiuni mari sau de o adevarata corporatie, trebuie sa ramana mereu o prioritate. Aici nu vorbim numai despre capacitatea de a livra la timp si de a oferi rezultatele promise, ci si despre eficientizarea interna a companiei, de la nivel micro, adica de la fiecare angajat in parte, pana la cel macro, prin automatizare, colaborarea interdepartamentala si stabilirea unui workflow pe care toata organizatia sa-l respecte. Desi nu toate aspectele sunt de natura financiara, o activitate impecabila a firmei se va reflecta si in bilantul anual, oferind stabilitate din punct de vedere economic.
4 solutii pentru o eficientizare financiara mai buna a firmei:
1. Traininguri si workshopuri pentru angajati
Unul dintre cele mai importante aspecte ale eficientizarii firmei este invatarea angajatilor sa foloseasca toate resursele pe care le au la dispozitie la capacitate maxima. Acest lucru poate fi realizabil doar printr-un proces continuu de instruire. Organizarea de traininguri si workshopuri poate reprezenta un cost initial care va oferi insa multe beneficii pe termen lung. In primul rand, angajatii vor reusi sa lucreze mai rapid si mai bine in echipa. Apoi, vor intelege cum pot imbunatati actvitatea firmei, pentru ca nu in ultimul rand sa aiba satisfactia faptului ca lucreaza intr-un mediu unde au oportunitatea de a invata lucruri noi si de a evolua. Aceste traininguri reprezinta nu numai un castig de cunoastere, dar si posibilitatea de a aduce mai multa fidelitate in companie, un lucru extrem de important.
2. Integrarea tehnologiei in procesele firmei
O firma care activeaza in 2018 nu poate avea procese interne vechi de 10 sau chiar 20 de ani. Tehnologia a avansat pentru zona de business atat de mult incat acum automatizarea a devenit o obligatie pentru orice firma care vrea sa-si eficientizeze la maximum potentialul. De la un program de pontaj de ultima generatie, care va oferi posibilitatea de a gestiona si organiza mai bine activitatea interna a angajatilor din firma, pana la programe de comunicare interna pentru a putea mentine un dialog permanent cu toti reprezentantii firmei, astfel de mici imbunatatiri se vor regasi intr-o mai buna activitate a firmei, ceea ce se poate traduce in beneficii de ordin financiar.
3. Colaborarea intre departamente
O comunicare fluenta intre departamente este cheia succesului in orice firma. Pentru ca intreg mecanismul firmei sa functioneze la capacitate maxima, fiecare piesa trebuie sa performeze, altfel apar probleme. Acesta este si motivul pentru care departamentele trebuie tinute mereu la curent cu activitatea generala a firmei, pentru a putea aduce propria viziune intr-un eventual proiect. Vederea de ansamblu este de multe ori foarte greu de obtinut, mai ales atunci cand piese importante din firma nu sunt tinute la curent cu ultimele evolutii interne.
4. Externalizarea in zonele cheie
Eficientizarea financiara a firmei tine si de luarea unor decizii care se potrivesc cu contextul real al businessului. Daca firma nu poate suporta un numar mare de angajati, riscul de a intra in incapacitate de plata fiind ridicat, atunci este de recomandat ca anumite activitati ale firmei sa fie externalizate, acolo unde aceasta decizie poate fi de succes.
Sursa foto: Shutterstock / Copyright: William Perugini
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie contabila privind depozitarea cerealelor
O monografie contabila bine structurata pentru depozitarea cerealelor este cruciala pentru a reflecta corect si transparent activitatile economice, stocurile si fluxurile financiare implicate. Prin acest articol, ne propunem sa oferim o prezentare detaliata a aspectelor contabile relevante pentru gestionarea depozitelor de cereale, incluzand evidentierea inregistrarilor contabile specifice, conform legislatiei in vigoare.Depozitarea cerealelor: aspecte legislativePotrivit pct. 284 din O.M.F.P....
vezi AICI monografia << Monografie contabila agricultura. Cultivarea cerealelor
Cultivarea cerealelor joaca un rol esential in agricultura, reprezentand o sursa importanta de hrana si materii prime la nivel global. De la grau si porumb, pana la orz si ovaz, aceste culturi sunt fundamentale atat pentru industria alimentara, cat si pentru productia de furaje sau alte produse derivate. In acest articol, vom analize aspecte contabile specifice acestei activitati si vom oferi exemplu de monografie contabile pentru cultivarea cerealelor in agricultura.Aspecte contabile pentru...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete cadou si aspecte fiscale importante
Tichetele cadou reprezinta un beneficiu salarial oferit de angajatori salariatilor, ca forma de recompensa sau stimulare. Pe langa avantajele pentru angajat, care primeste un supliment financiar neimpozabil in anumite limite, tichetele cadou ofera beneficii si pentru angajator, intrucat acestea pot fi scutite de taxe, in anumite conditii, conform legislatiei fiscale din Romania. Ele trebuie inregistrate corect in contabilitate avand in vedere tratamentele diferite in functie de destinatia lor....
vezi AICI monografia << Monografie contabila brutarie/panificatie
Brutariile si companiile din domeniul panificatiei au nevoie de o evidenta contabila precisa pentru a urmari costurile de productie, stocurile de materii prime, vanzarile si alte cheltuieli operationale specifice acestui sector. Activitatea unei brutarii este o activitate de productie si trebuie organizata, din punctul de vedere al monografiei contabile, ca pentru acest tip de activitate (productie). Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale si contabile esentiale pentru acest tip de...
vezi AICI monografia << Monografie prestari servicii intracomunitare
Prestarea de servicii si livrarile intracomunitare reprezinta furnizarea de servicii/ livrarea de bunuri intre doua firme sau persoane impozabile din state membre ale Uniunii Europene. Exista anumite facilitati fiscale pentru acest tip de activitate si diverse inregistrari contabile specifice. Vom prezenta in acest articol cateva studii de caz reale ce contin monografii contabile pentru prestarea de servicii/livrari intracomunitare si vom face cateva precizari esentiale privind aspectele fiscale...
vezi AICI monografia << Monografii contabile sponsorizare 2024: spete utile
Sponsorizarea este actul juridic prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru sustinerea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de catre una dintre parti, denumita beneficiarul sponsorizarii. Sponsorizarea se acorda de obicei in schimbul unor beneficii, cum ar fi promovarea imaginii sau a brandului sponsorului.Contractul de sponsorizare se incheie in forma scrisa, cu specificarea obiectului,...
vezi AICI monografia << Monografie impozit chirii 2024: studii de caz utile
Inregistrarea corecta si completa a impozitului pe venituri din chirii este esentiala pentru asigurarea conformitatii cu legislatia fiscala in vigoare. In acest articol vom prezenta mai multe studii de caz cu monografii contabile pentru impozitul pe veniturile din chirii in 2024, oferindu-va detalii importante si despre modul in care se declara aceste venituri, dar si alte aspecte fiscal-contabile relevante.Impozit pe veniturile din chirii 2024 - aspecte fiscaleINTREBARE:O societate comerciala...
vezi AICI monografia << Monografie contabila investitii: aspecte fiscale si studii de caz
Investitiile reprezinta un element central in strategia de dezvoltare si crestere a oricarei entitati economice, fie ca este vorba despre extinderea capacitatilor de productie, achizitia de noi tehnologii sau diversificarea portofoliului de active. In acest articol vom prezenta diverse monografii contabile pentru investitii, evidentiind aspecte teoretice si practice ale contabilizarii diferitelor tipuri de investitii.Monografie vanzare investitie in curs si vanzare terenINTREBARE:X SRL (platitor...
vezi AICI monografia << Monografie contabila ochelari de vedere si obligatiile angajatorilor
Decontarea ochelarilor de vedere este un subiect de interes atat pentru angajatori, cat si pentru angajati, mai ales in contextul in care tot mai multe persoane isi desfasoara activitatea in fata calculatorului. Va prezentam in acest articol aspectele fiscale si contabile de care trebuie sa tina cont o societate pentru decontarea ochelarilor de vedere, inclusiv documentele justificative si inregistrarile contabile necesare pentru a asigura conformitatea cu reglementarile fiscale si contabile....
vezi AICI monografia << Monografie concedii medicale 2024: inregistrari contabile si aspecte fiscale de care sa tii cont
Concediile medicale reprezinta un aspect frecvent intalnit in activitatea societatilor, iar inregistrarea acestora in contabilitate este esential sa fie facuta in mod corespunzator. Pentru a implementa corect reglementarile legale cu privire la concediile medicale, va prezentam in acest articol mai multe studii de caz utile cu monografii contabile pentru acest tip de concedii. Raspunsurile sunt oferite de specialisti in domeniu!Inregistrarea concediilor medicale: aspecte fiscalePe perioada in...
vezi AICI monografia <<