Eficienta unei firme, fie ca vorbim despre un startup, despre o companie de dimensiuni mari sau de o adevarata corporatie, trebuie sa ramana mereu o prioritate. Aici nu vorbim numai despre capacitatea de a livra la timp si de a oferi rezultatele promise, ci si despre eficientizarea interna a companiei, de la nivel micro, adica de la fiecare angajat in parte, pana la cel macro, prin automatizare, colaborarea interdepartamentala si stabilirea unui workflow pe care toata organizatia sa-l respecte. Desi nu toate aspectele sunt de natura financiara, o activitate impecabila a firmei se va reflecta si in bilantul anual, oferind stabilitate din punct de vedere economic.
4 solutii pentru o eficientizare financiara mai buna a firmei:
1. Traininguri si workshopuri pentru angajati
Unul dintre cele mai importante aspecte ale eficientizarii firmei este invatarea angajatilor sa foloseasca toate resursele pe care le au la dispozitie la capacitate maxima. Acest lucru poate fi realizabil doar printr-un proces continuu de instruire. Organizarea de traininguri si workshopuri poate reprezenta un cost initial care va oferi insa multe beneficii pe termen lung. In primul rand, angajatii vor reusi sa lucreze mai rapid si mai bine in echipa. Apoi, vor intelege cum pot imbunatati actvitatea firmei, pentru ca nu in ultimul rand sa aiba satisfactia faptului ca lucreaza intr-un mediu unde au oportunitatea de a invata lucruri noi si de a evolua. Aceste traininguri reprezinta nu numai un castig de cunoastere, dar si posibilitatea de a aduce mai multa fidelitate in companie, un lucru extrem de important.
2. Integrarea tehnologiei in procesele firmei
O firma care activeaza in 2018 nu poate avea procese interne vechi de 10 sau chiar 20 de ani. Tehnologia a avansat pentru zona de business atat de mult incat acum automatizarea a devenit o obligatie pentru orice firma care vrea sa-si eficientizeze la maximum potentialul. De la un program de pontaj de ultima generatie, care va oferi posibilitatea de a gestiona si organiza mai bine activitatea interna a angajatilor din firma, pana la programe de comunicare interna pentru a putea mentine un dialog permanent cu toti reprezentantii firmei, astfel de mici imbunatatiri se vor regasi intr-o mai buna activitate a firmei, ceea ce se poate traduce in beneficii de ordin financiar.
3. Colaborarea intre departamente
O comunicare fluenta intre departamente este cheia succesului in orice firma. Pentru ca intreg mecanismul firmei sa functioneze la capacitate maxima, fiecare piesa trebuie sa performeze, altfel apar probleme. Acesta este si motivul pentru care departamentele trebuie tinute mereu la curent cu activitatea generala a firmei, pentru a putea aduce propria viziune intr-un eventual proiect. Vederea de ansamblu este de multe ori foarte greu de obtinut, mai ales atunci cand piese importante din firma nu sunt tinute la curent cu ultimele evolutii interne.
4. Externalizarea in zonele cheie
Eficientizarea financiara a firmei tine si de luarea unor decizii care se potrivesc cu contextul real al businessului. Daca firma nu poate suporta un numar mare de angajati, riscul de a intra in incapacitate de plata fiind ridicat, atunci este de recomandat ca anumite activitati ale firmei sa fie externalizate, acolo unde aceasta decizie poate fi de succes.
Sursa foto: Shutterstock / Copyright: William Perugini
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<