Departamentul de resurse umane a devenit in ultimii ani unul de sine statator, castigandu-si statutul prin constientizarea importantei tot mai mari a resursei umane. Chiar daca in unele companii acest serviciu este externalizat, iar in altele face parte integranta, departamentul de resurse umane aduce valoare prin cultura organizationala pe care o insufla si prin procedurile bine gandite si structurate.
	
	Si in aceste proceduri, care in mare parte sunt standard, exista o circulatie a unor hartii si a unor documente cu care specialistul HR lucreaza. Cu toate acestea, Human Resourses s-a dezvoltat si a reusit sa tina pasul cu fenomenul digitalizarii. Actualmente, mare parte din documentele cu care se lucreaza in resurse umane sunt trecute in format electronic.
	
	Exista aplicatii inteligente si 
de mare ajutor ce reusesc sa automatizeze intregul proces de la intrarea angajatului intr-o companie, pana la iesirea acestuia din organizatie.
 
	 
	Iata in continuare cateva exemple de documente standard des folosite in domeniul resurselor umane:
	 
	    1. Contractul individual de munca
	 
	Fara acesta, o persoana nu poate sa-si insuseasca statutul de angajat. In baza acestui act oficial, o persoana fizica, numita si salariat, se obliga sa presteze munca pentru si sub autoritatea unui angajator, in schimbul unei remuneratii numite salariu. Este documentul oficial prin care un angajat isi demonstreaza incadrarea legala intr-o organizatie. Contractul individual de munca poate fi pe durata nedeterminata, determinata, cu fractiune de norma sau poate fi contract prin agent de munca temporara.
	 
	    2. Fisa de post
	 
	Fisa postului este un document care insoteste mereu contractul individual de munca si in care sunt evidentiate postul, nivelul postului, atributiile si responsabilitatile salariatului ce sunt stabilite in conformitate cu regulamentul de organizare si functionare al organizatiei. Fiecare companie isi poate personaliza acest document si il poate adapta la necesitatile ei. Este utila atunci cand angajatorul si angajatul se pun de acord in legatura cu munca prestata de acesta din urma. 
	 
	    3. Dosarul personal al angajatului 
	 
	Dosarul personal este un dosar fizic ce cuprinde toate documentele angajatului care au aparut pe parcursul recrutarii, selectiei, angajarii, derularii si incetarii contractului individual de munca. Chiar daca el este obligatoriu sa existe in format fizic, deoarece legea cere acest lucru, el poate fi in paralel si in format electronic. El trebuie pastrat intr-un mod ingrijit si in ordine dupa diferite criterii, alfabetic sau dupa un numar de marca. De asemenea, 
Legea Arhivelor Nationale solicita arhivarea dosarelor personale pe o perioada de 75 de ani. Dosarul personal al angajatului poate contine: contractul individual de munca, oferta de angajare, fisa postului, criteriile de evaluare, actele de identitate, acte privind starea civila, acte de studii, certificate de nastere copii, fisa de aptitudini medicale, permis de conducere, CV, adeverinte, acte aditionale etc.
 
	 
	    4. Actul aditional la contractul individual de munca
	 
	Este documentul prin care sunt mentionate modificarile intervenite in timpul executarii contractului individual de munca. El se numeroteaza in ordinea cronologica a intocmirii, raportat la contractul individual de munca pentru care se incheie. Pot aparea modificari legate de salariu, pozitie sau telemunca. 
	 
	    5. Fisa de evaluare a performantelor individuale 
	 
	Fisa de evaluare este un document in care se evidentiaza rezultatele obtinute in urma evaluarii performantelor individuale ale salariatilor. Se intocmeste in functie de criteriile de evaluare trecute in contractul individual de munca. De asemenea, in cadrul oricarei companii trebuie sa existe o procedura de evaluare prin care sunt determinate obiectivele fiecarui angajat, criteriile de evaluare, indicatori, note etc. De obicei, este recomandat ca evaluarea sa se faca o data pe an, pentru anul anterior.
	 
	Acestea sunt doar cateva din multitudinea de documente uzuale care se folosesc in relatia cu angajatii. Altele mai sunt: statul de plata, pontajul, securitatea si sanatatea in munca, adeverinte, cereri de concediu, concedii medicale, etc.
	 
	Sursa foto: pexels.com
 Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
 Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<  Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia <<  Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia <<  Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia <<  Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului 
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia <<  Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia <<  Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia <<  Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia <<  Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<  Monografie Contabila Retur Marfa Furnizor
Returul de marfa catre furnizor este o situatie care poate aparea in activitatea unei societati din varii motive, precum: marfa livrata neconforma, expirata, deteriorata sau pur si simplu in surplus fata de necesarul efectiv. Pentru a reflecta corect aceste operatiuni in contabilitate, este esential sa se respecte prevederile legale si principiile contabile in vigoare. In acest articol, prezentam monografia contabila aferenta returului de marfa catre furnizor, alaturi de implicatiile fiscale si...
vezi AICI monografia <<