Esecul antreprenorilor de a recunoaste importanta unui mediu de lucru motivant si echilibrat poate duce la aparitia sindromului de brownout in randul angajatilor. Desi se refera la o epuizare profesionala, acesta este diferit fata de sindromul de burnout, cauzat de stresul cronic legat de munca, si de sindromul de boreout, care apare atunci cand angajatii sunt plictisiti si lipsiti de provocari la locul de munca.
In schimb, brownoutul este o forma mai putin cunoscuta de epuizare profesionala, caracterizata de o scadere graduala a angajamentului si entuziasmului fata de munca, dar care are un impact negativ asupra productivitatii muncii. Conform unui studiu realizat pe acest subiect, doar 23% dintre repondenti declara ca simt un anumit angajament fata de cultura si obiectivele companiei in care lucreaza, restul de 77% nesimtindu-se conectati la job.
Descopera in continuare ce poti face pentru a evita sindromul brownout in randul angajatilor tai.
1. Investeste in regandirea spatiilor si a modului de lucru
Unul dintre factorii care contribuie la aparitia sindromului de brownout in randul angajatilor este spatiul fizic de lucru, urmat de modul in care acestia lucreaza. De aceea, un pas important in combaterea acestei forme de epuizare profesionala sunt investitiile in amenajarea unor spatii de lucru moderne si in optimizarea modului de lucru al angajatilor.
De exemplu, o investitie eficienta poate fi amenajarea unor birouri open space, dotate cu tehnologii moderne, care sa incurajeze angajatii sa interactioneze mai mult, sa schimbe idei si sa lucreze impreuna. De asemenea, si crearea unor spatii de relaxare cu zone verzi poate avea efecte pozitive asupra sanatatii mintale si emotionale a angajatilor, deoarece ii incurajeaza sa ia pauze regulate si sa deconecteze de la sarcinile zilnice.
Cu siguranta, toate aceste „sacrificii” vor fi apreciate de angajati intrucat, investind in bunastarea lor, le demonstrezi ca iti pasa de ei nu doar ca angajati, ci ca fiinte umane. Drept urmare, si angajamentul lor fata de companie va fi unul imbunatatit.
Indiferent ca din solutiile mentionate te gandesti sa pui in aplicare regandirea spatiilor de birouri sau amenajarea unei zone de relaxare cu gradina interioara, alege o finantare pentru persoane juridice pentru a dispune de toate resursele financiare de care ai nevoie.
Daca ai cel putin 12 luni de activitate, poti sa obtii pana la 1.000.000 RON de la o institutie financiara nebancara (IFN), cu o perioada de rambursare de pana la 36 de luni pentru capital de lucru, 48 de luni mixt si 60 de luni pentru investitii. Iata cateva informatii utile inainte de a decide ce suma imprumuti:
-
Creditul de pana in 100.000 RON il poti obtine 100% online.
-
Pentru imprumuturile mai mari de 100.000 RON, poti aplica online si vei beneficia de sprijin din partea unui consultant.
-
Creditul de pana in 35.000 RON il poti obtine tot online, cu ajutorul unui singur document: extrasul de cont. Pentru creditele care depasesc aceasta suma, vei avea nevoie si de ultima balanta disponibila.
-
Dobanda este variabila, in functie de valoarea ROBOR la 6 luni.
-
Daca intr-o luna nu poti sa platesti rata din cauza unui eveniment neprevazut, poti sa amani rambursarea cu 30 de zile, o singura data pe durata creditului, daca ai un comportament bun de plata.
2. Aloca un buget generos pentru dezvoltarea umana si profesionala
Asa cum ai putut observa la inceputul articolului, unul dintre simptomele sindromului brownout este scaderea angajamentului fata de sarcini si, implicit, fata de companie. De aceea, pentru a-l combate, este bine de stiut ca pe langa mediul de lucru fizic modern, este important si modul in care le sprijini dezvoltarea umana si profesionala, astfel incat acestia sa se simta valorizati si motivati in cadrul companiei. Iata cateva idei in acest sens:
-
Investeste in programe de formare si instruire personalizate si relevante pentru domeniul de activitate al fiecarui angajat.
-
Asigura-le angajatilor programe de mentorat care sa ii ajute sa isi atinga potentialul maxim si sa isi seteze noi obiective profesionale.
-
Ofera-le angajatilor oportunitati de avansare si crestere in cadrul companiei, astfel incat sa ii stimulezi sa depuna eforturi pentru a-si imbunatati performanta profesionala.
3. Investeste in imbunatatirea relatiilor interumane la locul de munca
Relatiile interpersonale sanatoase la locul de munca pot sa creasca entuziasmul angajatilor fata de companie, pentru ca ii determina sa se simta mai conectati si mai implicati in echipa si in obiectivele organizatiei.
Iata ce poti face pentru a imbunatati relatiile interumane in cadrul companiei tale:
-
Organizeaza activitati sociale, cum ar fi teambuilding, excursii sau diverse evenimente interne pentru a sarbatori aniversarea companiei, de exemplu.
-
Incurajeaza o cultura a comunicarii deschise in care angajatii sa se simta confortabil sa-si impartaseasca gandurile si preocuparile.
-
Incurajeaza colaborarea in echipa si o cultura a sprijinului reciproc. Poti face asta cu ajutorul investitiei in birouri open space, mentionata in prima parte a articolului.
-
Recunoaste realizarile si eforturile angajatilor pentru ca acestia sa se simta valorizati si apreciati.
4. Construieste o strategie financiara clara pentru obiective SMART
Desi sindromul brownout poate afecta angajatii indiferent de treapta ierarhica pe care se afla, atunci cand acesta afecteaza managerii din companie, consecintele se pot vedea mai rapid si pot influenta direct performanta businessului tau. De aceea, este important sa aloci buget anual pentru programe de coaching si mentorat pentru ei, astfel incat sa-i sprijini sa stabileasca obiective SMART atat pentru imbunatatirea operationala, cat si in ceea ce priveste performanta echipelor lor.
Totodata, aici este importanta si definirea clara a rolurilor angajatilor din companie. Motivul este simplu: atunci cand angajatii nu sunt siguri de rolurile pe care le au si de asteptarile legate de munca, poate aparea confuzia care contribuie mai departe la dezvoltarea brownoutului.
5. Acorda atentie consilierii psihologice
Pe langa implementarea solutiilor mentionate in acest articol, si atentia pentru consiliere psihologica poate ajuta la identificarea timpurie a simptomelor asociate cu brownoutul. Asadar, investind in programe de evaluare si consiliere psihologica, obtii avantajul de a interveni inainte ca oricare dintre aceste trei forme de epuizare profesionala sa se agraveze si sa-ti determine angajatii sa demisioneze.
Pe langa asta, cu ajutorul consilierii psihologice iti demonstrezi angajamentul fata de starea psihica generala a angajatilor tai si astfel ii motivezi sa devina mai loiali si angajati fata de obiectivele companiei.
Concluzionand, toate aceste 5 solutii pot fi eficiente in combaterea sindromului brownout in randul angajatilor. Pune-le in aplicare si mentine-ti angajatii motivati si fericiti la locul de munca.
Sursa: Shutterstock
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia <<