search

5 sfaturi utile pentru sanatatea financiara a firmei tale

Vanzare terenuri: atentie, tratamentul fiscal este diferit in functie de incadrarea acestora! Ce cota de TVA se aplica?
De multe ori, realitatile financiare ale unei afaceri nu corespund asteptarilor initiale. In acest context, este recomandat ca, din cand in cand, sa faci o analiza retrospectiva a afacerii tale pentru a-ti asigura cateva parghii prin care sa poti stimula bunul mers al lucrurilor si sa nu afectezi cash-flow-ul firmei in momentele de criza.

Iata 5 sfaturi utile care vor ajuta afacerea ta sa fie una de succes chiar si intr-o economie dificila.  
 
1. Constituie un depozit atunci cand afacerea merge bine
 
In momentele in care afacerea ta genereaza profit constant, inseamna ca planul tau de afaceri functioneaza, iar serviciile sau produsele pe care le oferi sunt competitive si cautate de clienti. Insa, exista factori externi care, independent de eforturile tale, iti pot afecta afacerea pentru o perioada. In astfel de momente, este important sa poti mentine stabilitatea afacerii. 
 
Exista numeroase idei si sfaturi care sa te ajute sa reduci costurile pentru a face economii si, desigur, sfaturile teoretice sunt binevenite, dar atunci cand stabilitatea afacerii tale este pusa la incercare, ai nevoie de un ajutor palpabil si rapid pentru a stabiliza situatia firmei.
 
In acest context, cea mai buna varianta este sa fii prevazator si sa pui in practica din timp vechea zicala ce te indeamna sa „strangi bani albi pentru zile negre”. In termeni de business, acest lucru s-ar putea traduce prin constituirea unei rezerve sub forma unui depozit bancar. Astfel, vei depasi mai usor momentele dificile prin care poate trece la un moment dat firma ta.
 
Deoarece banii sunt combustibilul principal ce mentine o afacere in functiune, conteaza ce faci pentru a economisi cateva rezerve si a alege varianta optima de depozitare. Avand in vedere ca exista o multime de optiuni, alegerea tipului potrivit de depozit bancar nu este prea diferita de cautarea locuintei potrivite sau a depozit?rii sigure a unei sume pe bani. Astfel, ca  persoana fizica, atunci când cauti optiuni pentru a depozita o suma de bani pe care nu doresti sa o cheltui în perioada imediat urmatoare, po?i opta pentru varianta unui depozit. Iar pentru a-ti face o idee despre ce se va intampla cu banii, poti utiliza un calculator depozite, pentru a vedea cum banii tai, depozitati in siguranta, iti pot aduce profit. De altfel, optiunea unui depozit este valabila si pentru banii firmei. In acest fel, poti pastra banii in siguranta si totodata poti obtine si profit de pe urma depozitului. Pentru aceasta, consulta ofertele inainte de a solicita constituirea depozitului. 
 
 
In acest sens, poti utiliza un calculator depozite, pentru a-ti face o idee despre cum pot banii pastrati sub forma de rezerva sa aduca profit firmei.
 
2. Externalizeaza o parte dintre servicii
 
Angajatii sunt esentiali pentru afacerea ta, insa, costurile pe care le implica mentinerea lor, de la salarii la spatii de birouri si beneficii, pot reprezenta cea mai mare parte din bugetul unei intreprinderi mici. 
 
De aceea, externalizarea unor servicii te poate ajuta sa te concentrezi mai mult pe dezvoltarea afacerii tale. Grija salariilor lunare se diminueaza ca urmare a contractelor incheiate cu terti pentru prestarea anumitor servicii fara de care afacerea ta nu poate functiona: contabilitate, protectia muncii, resurse umane, audit.
 
In plus, nu numai ca intr-o astfel de situatie poti negocia un tarif mai mic cu firmele prestatoare/consultanti, dar, in plus, afacerea ta va beneficia de experienta variata a acestora in domeniile lor.
 
3. Angajeaza oameni fara experienta
 
Experienta nu este totul, iar aceasta costa mai mult. Data viitoare cand publici un anunt de angajare, elimina randul care spune ca „Este necesara experienta de X ani pe o pozitie similara” si inlocuieste-o cu „Candidatii proaspat absolventi sunt bineveniti”.
 
Aceasta abordare poate genera mari surprize. Pe langa faptul ca angajand proaspat absolventi de facultate poti obtine avantaje financiare si din partea statului pentru a oferi un salariu de incepator, poti avea marea surpriza de a angaja oameni tineri, agili si dornici sa invete, care sunt la curent cu cele mai recente tehnologii.
 
4. Aplica regula 80/20
 
Regula 80/20, cunoscuta si sub numele de principiul Pareto, afirma ca, in cazul multor evenimente, aproximativ 80% din efecte provin din 20% din cauze. Daca o aplici dinamicii afacerii tale, vei observa schimbari consistente in ceea ce priveste reducerea costurilor. Asigura-te ca te concentrezi intotdeauna pe ceea ce functioneaza cel mai bine si pe ceea ce iti consuma cel mai putin timp. In acest fel, poti optimiza activitatea firmei, concentrandu-te asupra maximizarii veniturilor.
 
Aplicata in domeniul vanzarilor, s-ar traduce in urmatorii termeni: 20% dintre clienti sunt responsabili pentru 80% din vanzari. Prin urmare, eforturile tale ar trebui sa se concentreze pe cei 20% dintre clienti care asigura cele mai mari vanzari. 
 
5. Implementeaza cele mai bune practici de business  
 
Una dintre cele mai bune modalitati de a reduce cheltuielile generale si de a economisi bani poate fi realizata prin implementarea celor mai bune practici de business, a instrumentelor tehnologice si ascultand sfaturile expertilor in ceea ce priveste managementul imbunatatirii proceselor.
 
Economisirea banilor se raporteaza si la procesele si sistemele pe care le implementezi in cadrul firmei, iar gandirea strategica deschide calea spre atingerea obiectivelor de eficienta economica a afacerii tale.
 
Asadar, cu ajutorul unor idei care sa te ajute sa reduci costurile, sa diminuezi cheltuielile generale sau sa economisesti inteligent, iti poti dezvolta afacerea pe toate planurile, oferind consumatorului tinta servicii sau produse de calitate. 
 
Sursa foto: Shutterstock.com
 



Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice