search
conta.ro cauta meniu
search

Cum se reflecta reducerile comerciale in e-Factura

Reducerile comerciale pot fi inscrise in factura intocmita clientului numai in momentul livrarii/prestarii sau ulterior acestui moment, conform pct. 76 din Reglementarile contabile aprobate prin OMFP 1802/2014.
 
Din punct de vedere contabil, conform prevederilor de la pct. 76 din Reglementarile contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare consolidate, aprobate prin OMFP 1802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare:
 
(1) Reducerile comerciale acordate de furnizor si inscrise pe factura de achizitie ajusteaza in sensul reducerii costul de achizitie al bunurilor. Atunci cand achizitia de produse si primirea reducerii comerciale sunt tratate impreuna, reducerile comerciale primite ulterior facturarii ajusteaza, de asemenea, costul de achizitie al bunurilor.
 
Asadar, reducerea comerciala trebuie sa fie inscrisa pe factura, iar in acest scop recomand o linie suplimentara la articolele din factura in care sa fe mentionat procentul de discount acordat.
 
Linia suplimentara trebuie sa fie denumita discount acordat - x%, la coloana cu valoarea vanzarii va aparea valoarea reducerii iar la coloana TVA va aparea valoarea TVA redusa.
 
Din punct de vedere fiscal, conform art. 286 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal, baza de impozitare pentru livrari de bunuri si prestari de servicii efectuate in interiorul tarii nu cuprinde rabaturile, remizele, risturnele, sconturile si alte reduceri de pret, acordate de furnizori direct clientilor la data exigibilitatii taxei.
 
Potrivit pct. 31 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 1/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, respectiv normele date in aplicarea art. 286 alin. (4) lit. a) din Codul fiscal, rabaturile, remizele, risturnele, sconturile si alte reduceri de pret nu se includ in baza de impozitare a taxei daca sunt acordate de furnizor/prestator direct in beneficiul clientului la momentul livrarii/prestarii si nu constituie, in fapt, remunerarea unui serviciu sau unei livrari.

 
Daca in contract exista mai multe tipuri de discounturi distincte (ex. discount de volum, discount promotional, discount fidelitate) si acestea sunt aplicate la momentul facturarii, fiecare dintre ele trebuie reflectat distinct in e-factura, cu specificarea valorii corespunzatoare.

Concluzie

In concluzie, discounturile acordate la momentul emiterii facturii trebuie evidentiate in e-Factura.
 
In plus, daca sunt mai multe tipuri de discounturi stipulate contractual, este recomandat si conform regulilor de completare XML, necesar ca acestea sa fie introduse distinct, pentru transparenta si corectitudinea bazei de calcul.

Informatii oferite in luna octombrie 2025 de catre specialistii site-ului PortalContabilitate.ro. Dati click AICI pentru a vedea toate noutatile contabile + consultanta si raspunsuri detaliate de la experti.

Esential pentru contabili - Monografii contabile complete



Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
Mapare contabila SAF-T. TOP 6 Studii de caz