Conform datelor oficiale publicate de Asociatia Nationala a Evaluatorilor Autorizati din Romania (ANEVAR), au fost intocmite aproape 50.000 de rapoarte de evaluare pentru impozitarea cladirilor, de la 1 ianuarie pana in prezent, pentru a fi depuse la autoritatile locale din toata tara.
Conform ANEVAR, 68% dintre rapoarte au fost realizate de persoanele fizice, iar 80% dintre cladirile evaluate au utilizare ne-rezidentiala, respectiv 62.447. in acest context, 9.260 de cladiri au fost declarate cu utilizare mixta (12%), in timp ce 6.411 au utilizare rezidentiala (8%).
Potrivit Agerpres care citeaza datele transmise de ANEVAR, se mentioneaza ca 53% dintre cladirile evaluate apartin persoanelor fizice (41.050), iar 47% persoanelor juridice (37.068).
"Este primul an in care persoanele fizice care detin cladiri nerezidentiale si mixte trebuie sa solicite rapoarte de evaluare pentru a nu plati impozit majorat, conform noului Cod fiscal. Daca persoanele juridice erau obisnuite cu aceasta reglementare si isi re-evaluau portofoliile de cladiri o data la 3 ani si pana acum, pentru persoanele fizice este o situatie noua. Este bine de stiut faptul ca multe dintre persoanele fizice nu au aflat inca despre aceasta noua prevedere din Codul Fiscal, dar mai au la dispozitie 20 de zile pentru se conforma", a declarat Daniel Manate, presedintele ANEVAR, citat de Agerpres.
De asemenea, referitor la acelasi subiect, Adrian Vascu, membru in boardul ANEVAR si presedinte al Asociatiei in perioada 2014 - 2015, a mentionat, citat de Agerpres, ca e dificil sa se estimeze totalul celor care ar trebui sa-si evalueze cladirile pentru nu plati impozit majorat.
"O estimare a numarului total al celor care vor trebui, conform Codului fiscal, sa isi evalueze cladirile pentru a nu plati impozit majorat este dificil de realizat. Unii dintre proprietarii cladirilor mixte vor plati impozit la fel ca pentru cladirile rezidentiale, altii, nu stim deocamdata cati, vor trebui sa isi faca evaluare pentru a li se calcula cotele de spatiu ne-rezidential. Acest an este unul foarte important, pentru ca ne va da exact aceasta masura a predictibilitatii pentru anii urmatori, iar Baza de Informatii Fiscale va putea oferi statistici si cifre foarte utile pentru autoritati, pentru contribuabili, dar si pentru evaluatori", a declarat Vascu, potrivit sursei amintite.
Termenul limita pana la care persoanele fizice care detin cladiri nerezidentiale mixte si persoanele juridice mai pot depune rapoarte de evaluare este 31 martie 2016.
ANEVAR are drept scop organizarea, coordonarea si autorizarea exercitarii profesiei de evaluator autorizat in Romania, reprezentarea si protejarea intereselor profesionale ale membrilor sai, asigurarea exercitarii independente a profesiei de evaluator autorizat cu respectarea deontologiei profesionale si a unui inalt nivel de calificare profesionala, precum si promovarea standardelor, metodelor si tehnicilor de evaluare in activitatea evaluatorilor autorizati.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila spalatorie auto self service (cu jetoane)
Deschiderea si gestionarea unei spalatorii auto self-service implica nu doar aspecte operationale si tehnice, ci si obligatii contabile si fiscale specifice. Intrucat acest tip de afacere presupune incasari automate, este esential ca antreprenorii sa cunoasca tratamentul contabil adecvat si evidentierea corecta a veniturilor si cheltuielilor. In acest articol vom oferi informatii esentiale cu privire la inregistrarea in contabilitate a operatiunilor aferente acestei activitati...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Prosumator Si Obligatii fiscale
Avand in vedere cresterea numarului de persoane fizice si juridice care produc si consuma energie electrica este importanta cunoasterea legislatiei pentru aplicarea corecta a reglementarilor. In acest articol va prezentam principalele obligatii fiscale ale prosumatorilor si monografiia contabila aferenta.Ce este un prosumatorProsumatorii sunt persoane fizice sau juridice care produc energie din surse regenerabile pentru consumul propriu, iar surplusul il livreaza in reteaua nationala, primind in...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reevaluare Cladiri
Reevaluarea cladirilor reprezinta un proces esential pentru reflectarea corecta a valorii acestora in evidentele contabile ale unei entitati. Aceasta procedura permite ajustarea valorii contabile a imobilizarilor in conformitate cu realitatile pietei, asigurand o imagine fidela a situatiei financiare. Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale importante si monografia contabila a reevaluarii cladirilor.Aspecte fiscale importante privind reevaluare cladirilorDin punct de vedere fiscal,...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete de masa si reglementari cheie
Tichetele de masa reprezinta un beneficiu extrasalarial frecvent intalnit in mediul de afaceri, oferit angajatilor pentru a sprijini costurile zilnice cu alimentatia. Din punct de vedere contabil, acestea implica inregistrari specifice atat pentru acordarea lor, cat si pentru deductibilitatea fiscala. Monografia contabila a tichetelor de masa trebuie sa respecte reglementarile in vigoare privind tratamentul lor fiscal si contabil, astfel incat firmele sa evite eventuale erori sau sanctiuni. In...
vezi AICI monografia << Monografie contabila cofetarie
Gestionarea contabila a unei cofetarii presupune o evidenta clara a tuturor operatiunilor financiare, de la achizitia ingredientelor pana la vanzarea produselor finite. Intrucat aceasta activitate implica atat productie, cat si comercializare, inregistrarile contabile trebuie sa reflecte corect toate tranzactiile, inclusiv cheltuielile, veniturile si taxele aferente. In acest articol, va prezentamdoua exemple practice de monografii contabile pentru cofetarii.Monografie contabila...
vezi AICI monografia <<