Conform datelor oficiale publicate de Asociatia Nationala a Evaluatorilor Autorizati din Romania (ANEVAR), au fost intocmite aproape 50.000 de rapoarte de evaluare pentru impozitarea cladirilor, de la 1 ianuarie pana in prezent, pentru a fi depuse la autoritatile locale din toata tara.
Conform ANEVAR, 68% dintre rapoarte au fost realizate de persoanele fizice, iar 80% dintre cladirile evaluate au utilizare ne-rezidentiala, respectiv 62.447. in acest context, 9.260 de cladiri au fost declarate cu utilizare mixta (12%), in timp ce 6.411 au utilizare rezidentiala (8%).
Potrivit Agerpres care citeaza datele transmise de ANEVAR, se mentioneaza ca 53% dintre cladirile evaluate apartin persoanelor fizice (41.050), iar 47% persoanelor juridice (37.068).
"Este primul an in care persoanele fizice care detin cladiri nerezidentiale si mixte trebuie sa solicite rapoarte de evaluare pentru a nu plati impozit majorat, conform noului Cod fiscal. Daca persoanele juridice erau obisnuite cu aceasta reglementare si isi re-evaluau portofoliile de cladiri o data la 3 ani si pana acum, pentru persoanele fizice este o situatie noua. Este bine de stiut faptul ca multe dintre persoanele fizice nu au aflat inca despre aceasta noua prevedere din Codul Fiscal, dar mai au la dispozitie 20 de zile pentru se conforma", a declarat Daniel Manate, presedintele ANEVAR, citat de Agerpres.
De asemenea, referitor la acelasi subiect, Adrian Vascu, membru in boardul ANEVAR si presedinte al Asociatiei in perioada 2014 - 2015, a mentionat, citat de Agerpres, ca e dificil sa se estimeze totalul celor care ar trebui sa-si evalueze cladirile pentru nu plati impozit majorat.
"O estimare a numarului total al celor care vor trebui, conform Codului fiscal, sa isi evalueze cladirile pentru a nu plati impozit majorat este dificil de realizat. Unii dintre proprietarii cladirilor mixte vor plati impozit la fel ca pentru cladirile rezidentiale, altii, nu stim deocamdata cati, vor trebui sa isi faca evaluare pentru a li se calcula cotele de spatiu ne-rezidential. Acest an este unul foarte important, pentru ca ne va da exact aceasta masura a predictibilitatii pentru anii urmatori, iar Baza de Informatii Fiscale va putea oferi statistici si cifre foarte utile pentru autoritati, pentru contribuabili, dar si pentru evaluatori", a declarat Vascu, potrivit sursei amintite.
Termenul limita pana la care persoanele fizice care detin cladiri nerezidentiale mixte si persoanele juridice mai pot depune rapoarte de evaluare este 31 martie 2016.
ANEVAR are drept scop organizarea, coordonarea si autorizarea exercitarii profesiei de evaluator autorizat in Romania, reprezentarea si protejarea intereselor profesionale ale membrilor sai, asigurarea exercitarii independente a profesiei de evaluator autorizat cu respectarea deontologiei profesionale si a unui inalt nivel de calificare profesionala, precum si promovarea standardelor, metodelor si tehnicilor de evaluare in activitatea evaluatorilor autorizati.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Retur Marfa Furnizor
Returul de marfa catre furnizor este o situatie care poate aparea in activitatea unei societati din varii motive, precum: marfa livrata neconforma, expirata, deteriorata sau pur si simplu in surplus fata de necesarul efectiv. Pentru a reflecta corect aceste operatiuni in contabilitate, este esential sa se respecte prevederile legale si principiile contabile in vigoare. In acest articol, prezentam monografia contabila aferenta returului de marfa catre furnizor, alaturi de implicatiile fiscale si...
vezi AICI monografia << Monografie Garantie Chirie Si Reglementari Cheie
Un contract de inchiriere implica, de cele mai multe ori, plata unei garantii de catre chirias, menita sa acopere eventualele daune sau neplati. Din punct de vedere contabil, aceasta garantie trebuie tratata cu atentie, avand un regim specific de inregistrare. In acest articol, prezentam aspecte contractuale importante si oferim o monografie clara pentru inregistrarea garantiei pentru chirie, conforma cu reglementarile contabile in vigoare.Garantie chirie: reglementari legislativeIn cazul unui...
vezi AICI monografia << Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia <<