Pentru unele persoane, lista de rezolutii pe 2018 poate incepe cu startul unei afaceri amanate prea mult timp. Satui sa mai lucreze intr-o firma, la patron sau pe persoana fizica autorizata, multi potentiali antreprenori aleg sa isi mute toate cunostintele adunate in ultimii ani in propriile lor firme. Asa cum riscul asumat este destul de mare, si beneficiile pot fi pe masura. Daca acesta este si cazul tau, atunci sunt cateva lucruri pe care trebuie sa le ai in vedere ca primii tai pasi sa fie facuti corect.
1. Investeste in baza firmei tale
Unul dintre cele mai importante aspecte ale unei firme noi este ridicarea ei pe piloni solizi. Baza firmei tale va fi de fiecare data modul in care alegi sa-ti gestionezi businessul. Pentru o eficienta maxima, dar si pentru rapiditate si eliminarea erorilor banale din procesul in de desfasurare a activitatii, alege un program de facturare si emitere de bon de acest fel, care vine la pachet cu asistenta, instalare, dar si consultare.
2. Studiaza cu mare atentie piata
Nu te arunca niciodata intr-o afacere noua fara sa studiezi inainte piata pe care urmeaza sa activezi. Observa care este trendul, analizeaza competitia si stabileste-?i un tarif echilibrat pentru produsele sau serviciile tale. E foarte important sa nu fii sub pretul pietei, pentru ca acest lucru ar putea atrage atentia asupra ta intr-un fel la care nu te astepti. Un pret mult mai mic poate fi asociat cu servicii de o mai slaba calitate si astfel increderea in viitorul tau brand ar putea avea de suferit. De asemenea, pentru a atrage clienti noi la inceput, daca businessul tau nu are un avantaj evident in fata competitiei, preturile nu trebuie sa fie mult prea mari.
3. Trebuie sa ai un plan solid de business
Ti-ai facut firma, i-ai dat drumul pe piata, iar acum ce se intampla? Nu poti intra intr-un astfel de mediu fara un plan solid de business, pe care sa il ai scris si sa-l respecti din prima zi. Una dintre cele mai importante lectii pe care trebuie sa le intelegi este ca munca si disciplina nu pot sa aduca o valoare foarte ridicata fara o strategie puternica.
4. Asigura-te ca ai fonduri suficiente
Nu porni niciodata la drum daca nu ai fonduri suficiente ca sa iti tii afacerea in picioare pentru partea cea mai grea. Inceputul activitatii este perioada in care clientii vor fi greu de gasit, dar si mai greu de convins. E important sa nu te arunci intr-o afacere daca nu esti sigur ca poti suporta cheltuielile primilor pasi.
5. Locatia firmei tale poate face diferenta
Imaginea firmei va conta enorm, asa ca te sfatuim sa iti cauti mereu o locatie care sa puna in avantaj businessul tau. Vrei ca un client sa fie impresionat, iar angajatii sa vina cu placere la munca. Ofera-le aceasta posibilitate.
6. Selectia inteligenta a angajatilor tai
In primii ani de activitate nu iti incarca firma cu mult prea multi angajati. Cauta colaboratori si externalizeaza zonele din activitate ca nu sunt neaparat vitale, dar ajuta in dezvoltarea firmei. Cu timpul, o parte dintre colaboratorii cheie ar putea deveni angajati. In acest fel ai timp sa observi cine iti intelege cel mai bine ideile si cine da un randament pe placul tau.
7. Respecta intotdeauna termenele limita
Acest lucru va reflecta intotdeauna credibilitatea ta in fata clientilor. Nu promite mai mult decat poti face, cauta sa livrezi mereu la timp sau poate chiar mai devreme, daca ai posibilitatea si vei vedea ca aceste detalii vor cantari enorm in viitor.
Pentru ca un business nou vine si cu multe lucruri neprevazute la pachet, obisnuieste-te mereu cu ideea ca vor fi si surprize, iar unele dintre ele neplacute. Invata sa mergi mai departe de fiecare data.
Sursa foto: Shutterstock / Copyright Kir Smyslov
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<