search
conta.ro cauta meniu
search

787 Dreamliner se las ateptat



Boeing, cel mai mare grup de aeronave, a suferit o mare lovitură miercuri, când a fost forțat să anunțe întârzierea cu până la 7 luni pentru prima livrare de avioane 787 Dreamliner. Într-o ilustrație completă a problemelor întâmpinate în dezvoltarea aparatului de zbor cu reacție, grupul american a declarat că este nevoit să întârzie livrările din mai până în noiembrie sau decembrie anul viitor.
Întârzierea companiei urmează declinul suferit de Airbus, rivalul său european, care are amânări de până la doi ani la primele comenzi de aeronave A380 superjumbo.
Airbus a fost prins în pierderile înregistrate de cheltuielile programului de recuperare a A380, dar prima livrare pentru superjumbo va avea loc luni pentru Singapore Airline, cu 19 luni peste plan. Primele livrări ale noului avion Boeing trebuia să fie trimise în Asia, pentru Jocurile Olimpice din Beijing. A380 este un avion cu două etaje și 550 de locuri, fiind proiectat pentru rute de lungă distanță.
Și Airbus are probleme
Boeing a spus că problemele cu 787 sunt diferite de cele ale A380, deoarece nu indică o problemă fundamentală în proiectare, ci întâmpină dificultăți în furnizarea cu echipamente. Sistemul de producție al Airbus pentru noul avion de dimensiuni moderate A350, care va fi în competiție cu Dreamliner, este modelat pe aceeași linie de producție cu noul avion Boeing datorită unor beneficii financiare.
Boeing spune că Dreamliner-ul este mai eficient din punctul de vedere al combustibilului și mai ușor de întreținut. De asemenea, pasagerii vor avea de câștigat, deoarece aeronava este construită din composit de fibră de carbon, care este mai puternic decât aluminiul, iar ferestrele avionului vor fi mai mari decât cele ale avioanelor standard cu reacție. De asemenea, pentru că noul composit nu este coroziv, avioanele vor putea ridica umiditatea cabinei pentru a face zborurile lungi mai confortabile, a declarat Boeing.
Întârzierile vor afecta venitul anual al Boeing în 2008
Întârzierile în livrările de avioane atrag de obicei plăți penalizatoare pentru producători, dar Boeing a declarat că amânarea nu va afecta în niciun fel câștigurile. Totuși venitul anual din 2008 va fi atins de această problemă, a adăugat Boeing, în timp ce se așteaptă să mărească livrările de la 30 la 35 de Dreamlinere în 2009. Compania a mai declarat că se confruntă cu "probleme continue" la completarea asamblării primului avion.
Primele greșeli ale programului au apărut în acest an, când Boeing a fost forțat să amâne primul test de zbor din august în decembrie. Grupul a anunțat miercuri că zborul de test nu va avea loc decât la sfârșitul primului trimestru al anului viitor, potrivit planurilor recente.
787 Dreamliner a fost cel mai de succes program de noul avion cu reacție din punctul de vedere al cerinței, cu 710 comenzi înainte de primul zbor de test. Primul client este All Nippon Airways din Japonia. Compania a riscat mult cu programul folosind pentru prima dată anumite materiale, prin tehnicile de asamblare și prin externalizarea producției unei rețele mondiale de furnizori. "Suntem dezamăgiți de schimbările planului", a declarat președintele Boeing, Kim Mcnerney. Multe companii de transport aerian se bazează pe avioanele 787 pentru a-și extinde flota, iar acum le va fi mai greu să-și atingă scopul.

Esential pentru contabili - Monografii contabile complete



Noutati contabile 1748725200
Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
TOP 12 Monografii Contabile