search

Accesul la asistenta prin e-mail. Care e procedura?

Politici contabile pentru ONG: modele EDITABILE, usor de personalizat, elaborate in doar 5 minute

Indrumarea si asistenta contribuabililor in domeniul fiscal se asigura de catre organele fiscale judetene, locale sau ale municipiului Bucuresti in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului.

Potrivit prevederilor art. 31 alin. 1 din Codul de procedura fiscala, aprobat prin OG nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, in cazul creantelor fiscale administrate de Ministerul Economiei si Finantelor prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin domiciliu fiscal se intelege:

a) pentru persoanele fizice, adresa unde isi au domiciliul, potrivit legii, sau adresa unde locuiesc efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu;

b) pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere, sediul activitatii sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala;

c) pentru persoanele juridice, sediul social sau locul unde se exercita gestiunea administrativa si conducerea efectiva a afacerilor, in cazul in care acestea nu se realizeaza la sediul social declarat;

d) pentru asocierile si alte entitati fara personalitate juridica, sediul acestora sau locul unde se desfasoara efectiv activitatea principala.

Asistenta prin e-mail se acorda prin intermediul portalului Agentiei Nationale de Administrare Fiscala la adresa www.anaf.ro, accesand din pagina principala ASISTENTA CONTRIBUABILI/persoane juridice sau persoane fizice (in functie de calitatea contribuabilului)/Asistenta prin e-mail/Formular pentru asistenta prin e-mail.

In conformitate cu prevederile Procedurii privind indrumarea si asistenta contribuabililor de catre organele fiscale, aprobate prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1338/2008 prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale al Romaniei nr. 706 din 17 octombrie 2008, pentru a beneficia de asistenta prin e-mail, contribuabilii vor formula solicitarea in mod clar si concis si vor include in mod obligatoriu datele de identificare.

Formularul completat cu toate elementele va fi redirectionat automat catre organul fiscal in a carei raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului, de unde veti primi raspunsul potrivit prevederilor legale.

Indrumarea si asistenta oferite contribuabililor NU includ furnizarea de informatii care se incadreaza intr-una dintre categoriile urmatoare:

- informatii solicitate in perioada in care contribuabilul este supus inspectiei fiscale si in legatura cu aceasta;

- informatii in legatura cu solutionarea unor problematici care fac obiectul unor contestatii formulate impotriva actelor administrative fiscale;

- informatii prin care se sugereaza sau se prezinta modalitati de optimizare a sarcinii fiscale;

- informatii care nu intra in sfera de competenta a ANAF;

- informatii care contravin principiului secretului fiscal;

- informatii in legatura cu reclamatiile privind incalcarea prevederilor codurilor de conduita de catre personalul angajat in cadrul unitatilor fiscale;

- informatiile de interes public solicitate in baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare;

- alte informatii a caror furnizare este interzisa, conform legislatiei in vigoare.



Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice