Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
search

Achizitie intracomunitara. Cum se poate recupera TVA-ul?

Vom afla in continuare cum se procedeaza in cazul in care o societate a facut o achizitie de bunuri de la o firma din UE cu o factura cu TVA 19%. Specialistul nostru ne explica care este tratamentul declarativ al acestei achizitii intracomunitare, dar si cum poate societatea sa recupereze TVA-ul.
 
 

Achizitie intracomunitara: raspunsul specialistului

 
Persoana care efectueaza o achizitie intracomunitara de bunuri care este taxabila, conform prezentului titlu, este obligata la plata taxei, conform art. 308 din Codul fiscal.
 
In opinia mea, societatea dumneavoastra realizeaza o achizitie intracomunitara de bunuri taxabila in Romania care se declara atat in decontul de tva, formularul 300 cat si in declaratia recapitulativa, formularul 390. In situatia in care furnizorul din Germania a emis factura cu TVA din statul in care se considera ca a avut loc livrarea, aceasta va fi inclusa in baza de impozitare a TVA pentru achizitia intracomunitara de bunuri care are locul in Romania.
 
Potrivit pct. 73 din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, conform art. 302 alin. (2) din Codul fiscal, persoana impozabila stabilita in Romania poate beneficia de rambursarea taxei pe valoarea adaugata aferente importurilor si achizitiilor de bunuri/servicii, efectuate in alt stat membru, denumit in continuare stat membru de rambursare, in conditiile si conform procedurilor stabilite de legislatia statului respectiv, care transpune prevederile Directivei 2008/9/CE si ale Directivei 2010/66/UE.

 
Dreptul la rambursarea taxei aferente achizitiilor este determinat conform legislatiei din statul membru de rambursare.
 
Rambursarea tva pentru achizitiile intracomunitare taxabile in Romania nu va fi acceptata la rambursare deoarece factura nu a fost intocmita corect (statele membre scutesc livrarile intracomunitare conform directivei europene).
 
Singura solutie de recuperare a tva este sa solicitati furnizorului refacerea facturii furnizandu-i acestuia documentele necesare justificarii scutirii de tva.
 

 
 
Raspuns oferit pe portalcontabilitate.ro de Olguta Crevelescu - Economist. 
 
 
 
Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba de la 1 ianuarie 2023!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

Calculatia (corecta) a Costurilor - Studii de caz si noutati legislative