Tristetea in randul angajatilor agentiilor guvernamentale si pensionarilor care fac cumul de pensie cu salariu se obtine printr-un singur proiect de lege, anuntat de premierul Emil Boc, la finalul sedintei de guvern desfasurata miercuri.
La capatul a 10 ore de discutii, Guvernul a anuntat ca urmeaza sa-si asume raspunderea in fata Parlamentului pentru trei proiecte de lege, printre care si proiectul prin care se restructureaza agentiile guvernamentale, iar veniturile lor proprii trec in bugetul de stat.
"In privinta proiectului de lege care vizeaza reforma agentiilor, as putea sa spun urmatoarele: in primul rand, avantajul major al acestei legi in privinta agentiilor consta in aceea ca, dincolo de restructurare, de scaderea numarului - din 223 raman 112 - si dincolo de faptul ca se restructureaza 9.466 de posturi, avantajul major consta in aceea ca veniturile proprii ale agentiilor vor intra la bugetul de stat. Asta ce inseamna? Ca ceea ce avem astazi ca fonduri, in jur de un miliard de euro, bani gestionati de diverse agentii, vor fi de aici inainte inclusi in bugetul de stat si gestionati potrivit interesului general" a declarat premierul Emil Boc la finalul sedintei.
Acelasi proiect lamureste si situatia cumulului de pensie cu salariu pentru bugetari: cei cu pensii peste 1700 de lei, vor trebui sa aleaga intre pensie si salariu, sau sa le cumuleze in mediul privat. Si tot in acest text de lege regasim si masurile care vizeaza stimularea mediului de afaceri: "avem neimpozitarea profitului reinvestit, avem extinderea programului Rabla si pentru persoane juridice, avem, de asemenea, de a face cu extinderea programului Rabla si pentru tractoare si, de asemenea, majorarea plafonului fondului de garantare pentru agricultura, pentru sustinerea activitatilor specifice agriculturii", conform premierului.
In pachetul cu care se prezinta in fata Parlamentului, mai intra si noua lege a educatiei, precum si mult controversata lege a salarizarii unice.
Imposibil de comentat asupra importantei pe care o au toate aceste aspecte in contextul general. Apare destul de clara tendinta Guvernului de a face ordine in afacerile proprii, inainte de a discuta alte masuri. Si o parte din curatenie va aduce, speram, impacte pozitive asupra mediului de afaceri - vezi masurile privind impozitarea profitului si extinderea programului Rabla. In cea mai mare parte insa ajuta sa avem un sistem de stat curat, pur si simplu din perspectiva noastra de cetateni ai statului, beneficiari ai serviciilor si cheltuielilor bugetare. Ajuta cred in primul rand la echitatea pozitiilor de pe care se discuta. Un exemplu simplu e acela al mediului de afaceri care a functionat in regim de criza tot anul, si care inca declara public despre masurile de cost-cutting, in timp ce agentiile guvernamentale au dat bonusuri apetisante angajatilor. Un Guvern care tolereaza asemenea situatii in ograda proprie nu are dreptul sa ceara intreprinzatorilor sa plateasca un impozit minim ca e criza si ne e greu.
In plus, proiectul de lege a educatiei ne promite, pe termen lung absolventi mai bine adaptati pietei in care intra, din punct de vedere al competentelor.
Asa in ansamblu, momentul merita o bila alba pentru Guvern, chiar daca acum printre preocuparile majore ale presei si sindicatelor se afla echivalarea dintre diferitele nivele salariale. Care pana la urma... ar trebui sa respecte o dinamica a pietei si poate ca acum nu e perfecta, dar foloseste un principiu aplicabil intre specialistii mediului privat la nivel mondial (asa ca nu e tragic daca nu pusca coeficientii, se mai poate lucra).
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Garantie Chirie Si Reglementari Cheie
Un contract de inchiriere implica, de cele mai multe ori, plata unei garantii de catre chirias, menita sa acopere eventualele daune sau neplati. Din punct de vedere contabil, aceasta garantie trebuie tratata cu atentie, avand un regim specific de inregistrare. In acest articol, prezentam aspecte contractuale importante si oferim o monografie clara pentru inregistrarea garantiei pentru chirie, conforma cu reglementarile contabile in vigoare.Garantie chirie: reglementari legislativeIn cazul unui...
vezi AICI monografia << Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia <<