search

Air France vrea sa cumpere linia aeriana spaniola Iberia

Air France-KLM Group, cea mai mare linie aeriana din Europa, este interesata sa cumpere Iberia Lineas Aereas de Espana SA, cea mai mare companie de transporturi aeriene din Spania, relateaza bloomberg.com. Nu singura, ci impreuna cu fondul privat Apax.
Air France intentioneaza sa participe activ in procesul de consolidare, a anuntat, pe site-ul oficial, compania aeriana. Iberia figureaza, in mod normal, intr-o posibila consolidare, esentiala pentru eficienta si profitabilitatea din industrie, a mai adaugat Air France.
Francezii nu sunt singurii care sunt interesati de Iberia. Un grup condus de compania de investitii private Texas Pacific Group (TPG) din SUA, care include British Airways, a spus ca poate oferi 3,4 miliarde de euro pentru Iberia. Societatile de transport aerian intermediaza accesul la rutele dintre SUA si UE sub tratatul "ceruri deschise", care va intra in vigoare in martie anul viitor, permitand societatilor de transport europene sa zboare din orice aeroport din Uniunea Europeana catre Statele Unite.
Compania de fonduri private Apax a incercat sa faca o echipa cu British Airways, dar a pierdut in fata lui TPG. Acum Apax si Air France s-au unit, avand ca pretext preluarea Iberia, devenind astfel "iepure" intr-o vanzare sensibila din punct de vedere politic. Doi parteneri spanioli, José Manuel Lara, un magnat al mass-media, si Juan Abelló, unul dintre cei mai bogati investitori din Spania, ar putea furniza ofertei facute de Apax destule actiuni ale companiei spaniole pentru a evita sa puna in pericol drepturile de trafic international al Iberiei. Apax si Lara sunt deja parteneri la Vueling, o companie aeriana low-cost.
Actiunile Iberia au crescut luni cu 6 eurocenti, la 3,77 euro, la Madrid. Actiunile au castigat 37% in acest an datorita speculatiilor ca linia aeriana va fi preluata. Cotatia actiunilor Air France KLM a scazut cu 0,2%, la 34,32 euro, in deschiderea tranzactiilor de marti, oferind companiei o valoare de 9,6 miliarde euro.

Achizitia ar crea un monopol in America Latina

Seful executiv al Air France, Jean-Cyril Spinetta, a spus in data de 24 mai ca linia aeriana nu este in discutie cu baza de la Madrid a Iberiei. Declaratia de luni nu indica faptul ca discutiile sunt in desfasurare. "Problema pentru noi este reteaua din America Latina, unde Air France-KLM si Iberia ar putea avea o cota de piata combinata mai mare de 30 de procente", creand astfel probleme de monopol, a spus acesta. "Air France ar fi cel mai probabil sa elibereze cateva canale, ori in Europa, ori in America Latina", a adaugat Spinetta. Compania aeriana franco-olandeza Air France si-a consolidat serviciile oferite in America Latina in trei ani de cand a discutat o posibila fuziune cu Iberia, a declarat analistul Yan Derocles.
Iberia, cu destinatii de zbor care includ Buenos Aires, Rio de Janeiro si Miami, a inregistrat un profit in T1 de 12,2 milioane euro, comparativ cu pierderile de 45 milioane euro de anul trecut, datorita dezvoltarii rutelor de lunga distanta.
O consolidare ar sprijini prezenta Air France in Europa de Sud, dar pretul de 4 euro pe actiune mentionat in unele stiri din Spania este "in mod sigur, fara valoare creativa" pentru linia aeriana franceza, a mai declarat Derocles.

British Airways poate spune "NU" preluarii de catre Air France

British Airways, care detine 10% din actiunile Iberia, se gandeste sa isi vanda participatia si a numit firma UBS AG ca sfatuitor. De asemenea, British Airways detine primul drept de veto peste cele 26,5% detinute de actionarii centrali spanioli. Specialistii apreciaza ca grupul britanic ramane favorit pentru preluarea firmei spaniole, pe fondul participatiei semnificative pe care o detine deja la Iberia. Societatea de transport din Londra, cea de-a treia linie aeriana dupa Air France-KLM si Deutsche Lufthansa AG, pune la comun rutele dintre Marea Britanie si Spania cu Iberia, a patra companie ca marime din regiune. "Sunt surprins, deoarece Air France-KLM are deja o retea mare in America Latina", a spus Geoff van Klaveren, un analist BNP Paribas din London. "Este posibil sa stea in defensiva in caz ca Lufthansa doreste sa se implice".


Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice