In cele ce urmeaza va prezentam 3 obligatii fiscale importante pe care le aveti la finalul lunii mai 2024.
Asadar, 29 mai 2024 (150 de zile de la inchiderea exercitiului financiar) este data limita de raportare de catre:
- societatile comerciale,
- societatile/companiile nationale,
- regiile autonome,
- institutele nationale de cercetare-dezvoltare,
-persoanele juridice straine care au locul de exercitare a conducerii efective in Romania,
-subunitatile fara personalitate juridica din Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul in strainatate, cu exceptia subunitatilor deschise in Romania de societati rezidente in state apartinand Spatiului Economic European.
Declaratia unica - termen depunere 27 mai 2024
Va reamintim ca prin Declaratia unica cu termen de depunere 27 mai 2024 se declara impozitul pe veniturile realizate si contributiile sociale datorate pe anul 2023, precum si impozitul estimat si contributiile sociale aferente anului 2024.
Modelul Declaratiei unice privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice precum si instructiunile de completare ale acesteia, aprobate prin OPANAF nr. 6/2024 pot fi consultate
AICI.
Formatul electronic al Declaratiei unice este disponibil
AICI.
Declaratia unica se depune electronic prin intermediul serviciului Spatiul Privat Virtual (SPV), accesand sectiunea Depunere Declaratie Unica si alte formulare SPV-PF, disponibila pe prima pagina a site-ului ANAF, precum si in format letric, direct la registratura organului fiscal sau prin posta, cu confirmare de primire.
Mai facem precizarea ca persoanele fizice se inregistreaza in SPV pe baza de nume de utilizator si parola prin completarea unui formular web securizat, disponibil pe site-ul www.anaf.ro in sectiunea Servicii online/Inregistrare utilizatori.
Formularul 230 “Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat”
De asemenea, 27 mai 2024 este termenul limita pentru depunerea formularului 230 "Cerere privind destinatia sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual datorat" pe veniturile realizate in anul 2023.
1. Formularul 230 se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care:
- realizeaza din Romania venituri din salarii si asimilate salariilor,
- venituri din pensii,
- venituri din activitati independente/activitati agricole, impuse pe baza de norma de venit,
- venituri din activitati independente realizate in baza contractelor de activitate sportiva, pentru care impozitul se retine la sursa,
- venituri din drepturi de proprietate intelectuala, altele decat cele pentru care venitul net se determina in sistem real,
- venituri din cedarea folosintei bunurilor, pentru care venitul net se determina pe baza cotelor forfetare de cheltuieli sau pe baza normelor de venit, in urmatoarele situatii:
au efectuat in anul de raportare cheltuieli pentru acordarea de burse private, conform legii, si solicita restituirea acestora;
dispun asupra destinatiei sumei reprezentand pana la 3,5% din impozitul anual pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii sau unitatilor de cult.
Formularul 230 se completeaza de catre contribuabili sau de catre imputernicitii acestora, potrivit dispozitiilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare si se depune impreuna cu anexele completate, daca este cazul, astfel:
- in format hartie, direct la registratura organului fiscal competent sau prin posta, cu confirmare de primire,
- prin mijloace electronice de transmitere la distanta: portalul e-guvernare.ro sau prin intermediul serviciului Spatiu Privat Virtual (SPV).
2. Formularul 230 se completeaza si se depune de catre entitatea nonprofit/unitatea de cult beneficiara a sumei, prin completarea „Situatiei centralizatoare a datelor cuprinse in formularul 230”, exclusiv prin mijloace de transmitere la distanta.
Foto: pixabay.com
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Retur Marfa Furnizor
Returul de marfa catre furnizor este o situatie care poate aparea in activitatea unei societati din varii motive, precum: marfa livrata neconforma, expirata, deteriorata sau pur si simplu in surplus fata de necesarul efectiv. Pentru a reflecta corect aceste operatiuni in contabilitate, este esential sa se respecte prevederile legale si principiile contabile in vigoare. In acest articol, prezentam monografia contabila aferenta returului de marfa catre furnizor, alaturi de implicatiile fiscale si...
vezi AICI monografia << Monografie Garantie Chirie Si Reglementari Cheie
Un contract de inchiriere implica, de cele mai multe ori, plata unei garantii de catre chirias, menita sa acopere eventualele daune sau neplati. Din punct de vedere contabil, aceasta garantie trebuie tratata cu atentie, avand un regim specific de inregistrare. In acest articol, prezentam aspecte contractuale importante si oferim o monografie clara pentru inregistrarea garantiei pentru chirie, conforma cu reglementarile contabile in vigoare.Garantie chirie: reglementari legislativeIn cazul unui...
vezi AICI monografia << Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia <<