Nemultumirile celor care au de completat Declaratia 394 continua. ANAF a publicat un proiect care prezinta un formular cu 16 pagini in loc de 9, numarul paginilor existente inainte de simplificari. Contribuabilii si contabilii s-au pus de acord: e mai simplu pentru ANAF, dar nu pentru cei care trebuie sa completeze declaratia.
Drept raspuns la reactiile starnite in randul profesionistilor din domeniu, precum si in fata analizelor publicate in presa de specialitate, ANAF a facut ieri cateva precizari pe pagina oficiala de Facebook, insistand asupra faptului ca declaratia a fost totusi simplificata.
"Declaratia 394 are o forma generala mult mai scurta. Formularul electronic in format PDF editabil genereaza sectiuni suplimentare in functie de specificul activitatii economice (de exemplu: pentru persoanele impozabile care aplica sistemul de TVA in regim special). Anexa la OPANAF 3769/2015 in format tiparit prezinta toate sectiunile posibile, spre deosebire de varianta electronica", mentioneaza institutia in comunicatul amintit.
Iata care sunt, potrivit ANAF, principalele simplificari aduse Declaratiei 394:
- este optionala furnizarea Codului Numeric Personal (CNP). Acesta se introduce doar daca este colectat de catre operatorul economic;
- pentru livrari de bunuri/prestari servicii efectuate catre persoane fizice, pana la 31 decembrie, se declara facturile cu o valoare individuala mai mare de 10.000 lei;
- eliminarea obligatiei furnizarii informatiilor referitoare la livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national, care au fost declarate si prin D390;
- amanarea termenului de intrare in vigoare a Declaratiei 394 pana la 1 iulie 2016, pentru facilitarea adaptarii sistemelor informatice si contabile la noile cerinte;
- eliminarea obligatiei depunerii retroactive a Declaratiei 394 (D394)
De asemenea, institutia reaminteste faptul ca de la inceputul acestui an, ANAF a initiat un dialog permanent cu reprezentantii mediului de afaceri si consultanta (Telekom, Petrom, PWC, E&Y, KPMG, Tax House s.a.) si ai asociatiilor patronale (Patronatul Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania, Consiliul Investitorilor Straini s.a.) privind modificarea Declaratiei 394. Urmare acestui proces intens de consultare publica au fost preluate sau adaptate cele mai multe dintre propunerilor formulate de catre contribuabili atat direct, cat si prin intermediul Cancelariei Primului-Ministru, care a transmis solicitari de pe platforma maisimplu.gov.ro.
Cititi continuarea aici.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila spalatorie auto self service (cu jetoane)
Deschiderea si gestionarea unei spalatorii auto self-service implica nu doar aspecte operationale si tehnice, ci si obligatii contabile si fiscale specifice. Intrucat acest tip de afacere presupune incasari automate, este esential ca antreprenorii sa cunoasca tratamentul contabil adecvat si evidentierea corecta a veniturilor si cheltuielilor. In acest articol vom oferi informatii esentiale cu privire la inregistrarea in contabilitate a operatiunilor aferente acestei activitati...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Prosumator Si Obligatii fiscale
Avand in vedere cresterea numarului de persoane fizice si juridice care produc si consuma energie electrica este importanta cunoasterea legislatiei pentru aplicarea corecta a reglementarilor. In acest articol va prezentam principalele obligatii fiscale ale prosumatorilor si monografiia contabila aferenta.Ce este un prosumatorProsumatorii sunt persoane fizice sau juridice care produc energie din surse regenerabile pentru consumul propriu, iar surplusul il livreaza in reteaua nationala, primind in...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reevaluare Cladiri
Reevaluarea cladirilor reprezinta un proces esential pentru reflectarea corecta a valorii acestora in evidentele contabile ale unei entitati. Aceasta procedura permite ajustarea valorii contabile a imobilizarilor in conformitate cu realitatile pietei, asigurand o imagine fidela a situatiei financiare. Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale importante si monografia contabila a reevaluarii cladirilor.Aspecte fiscale importante privind reevaluare cladirilorDin punct de vedere fiscal,...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete de masa si reglementari cheie
Tichetele de masa reprezinta un beneficiu extrasalarial frecvent intalnit in mediul de afaceri, oferit angajatilor pentru a sprijini costurile zilnice cu alimentatia. Din punct de vedere contabil, acestea implica inregistrari specifice atat pentru acordarea lor, cat si pentru deductibilitatea fiscala. Monografia contabila a tichetelor de masa trebuie sa respecte reglementarile in vigoare privind tratamentul lor fiscal si contabil, astfel incat firmele sa evite eventuale erori sau sanctiuni. In...
vezi AICI monografia <<