search

ANAF vine cu explicatii suplimentare privind modul de anulare a codului de TVA

19 august 2024 - termenul limita pentru depunerea raportarilor contabile la 30 iunie 2024

ANAF a facut cunoscute recent mai multe informatii privind modalitatea de anulare a codului de TVA, reamintind contribuabililor care sunt etapele si criteriile de care institutia tine cont in cadrul acestei proceduri.

Iata explicatiile oferite de ANAF:

Procedura efectiva de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA se realizeaza in urma unei discutii fata in fata cu persoana impozabila, identificata cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, in vederea evaluarii intentiei si capacitatii de a desfasura activitati economice.

Inainte de luarea deciziei de respingere a solicitarii de inregistrare in scopuri de TVA sau a anularii acesteia, organul fiscal ii asigura persoanei impozabile analizate, posibilitatea de a-si exprima punctul de vedere cu privire la decizia ce va fi adoptata, potrivit prevederilor Codului de Procedura Fiscala.

In conformitate cu prevederile art.316, alin.(11), lit.h), in cadrul procedurii actuale referitoare la evaluarea intentiei si a capacitatii persoanei impozabile de a desfasura activitati economice in sfera de aplicare a TVA, aprobata prin OPANAF nr.605/2017, sunt analizate informatiile si datele existente in bazele de date ale ANAF, precum si cele la care institutia are acces in baza protocoalelor de schimburi de informatii, incheiate cu alte institutii.



Noutati contabile 1722114000
Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

CONTROALE e-Factura: TOP 9 recomandari pentru a evita sanctiunile