ANAF a facut cunoscute recent mai multe informatii privind modalitatea de anulare a codului de TVA, reamintind contribuabililor care sunt etapele si criteriile de care institutia tine cont in cadrul acestei proceduri.
Iata explicatiile oferite de ANAF:
Procedura efectiva de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA se realizeaza in urma unei discutii fata in fata cu persoana impozabila, identificata cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, in vederea evaluarii intentiei si capacitatii de a desfasura activitati economice.
Manual de inventariere. Societati comerciale. PFA. ONG
Bugete, cash flow, rentabilitate, risc - ghid practic
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2024 (varianta tiparita)
Inainte de luarea deciziei de respingere a solicitarii de inregistrare in scopuri de TVA sau a anularii acesteia, organul fiscal ii asigura persoanei impozabile analizate, posibilitatea de a-si exprima punctul de vedere cu privire la decizia ce va fi adoptata, potrivit prevederilor Codului de Procedura Fiscala.
In conformitate cu prevederile art.316, alin.(11), lit.h), in cadrul procedurii actuale referitoare la evaluarea intentiei si a capacitatii persoanei impozabile de a desfasura activitati economice in sfera de aplicare a TVA, aprobata prin OPANAF nr.605/2017, sunt analizate informatiile si datele existente in bazele de date ale ANAF, precum si cele la care institutia are acces in baza protocoalelor de schimburi de informatii, incheiate cu alte institutii.