Aveti nevoie de o resursa in plus. Un om care sa preia din presiune. Cumva, dupa grafice, si liste de sarcini, si pledoarii, ati obtinut buget pentru un nou coleg. A fost asa, sau pur si simplu colegul sau colega a plecat, a nascut, s-a pensionat, angajati pe cineva! Cine formuleaza anuntul? Colegii de la HR, sau poate colega de secretariat?
Daca ati trecut prin oricare din scenariile de mai sus, atunci stiti ca paragraful anterior se termina cu o intrebare capcana. Sigur, colegii de la HR sau secretara vor fi suficient de draguti sa faca si sa publice un anunt. Vor fi chiar suficient de draguti sa vi-l trimita la revizuit pentru primele... sa zicem 6-7 versiuni. Dupa care il vor publica si vor aduce/trimite zilnic, cateva CV-uri ale unor oameni draguti si intreprinzatori, care se ocupa cu de toate, de la vanzari, la administratie, la secretariat, traduceri si poate chiar au trecut si prin experienta de a avea propria firma. Niciunul pe care sa vi-l doriti, pentru ca ceea ce cautati e un contabil. Unul care sa fi dus contabilitatea pana la bilant si sa poata gestiona si relatia cu banca. Nu?
Cand nu merge, ce nu merge?
Atunci cand anuntul de angajare nu aduce candidatii potriviti, pot fi cateva explicatii.
1. Cauti un specialist care sa acopere o nisa extrem de rara
2. Compania ta nu are un renume bun pe piata resurselor umane
3. Mobilitatea specialistilor din domeniul cautat e foarte mica
4. Nu ai facut ceea ce trebuia pentru a-l gasi
Azi ne ocupam de ultimul. Chiar daca probabil imi veti spune ca e treaba HR-ului sa aduca oamenii de care e nevoie.
Anuntul in sine il poate da oricine. Continutul sau, trebuie sa vina de la dumneavoastra. Cel mai direct responsabil de omul care va ocupa pozitia.
Pentru un anunt care sa va aduca inapoi cat mai putine CV-uri de oameni din vanzari sau alte domenii, iata cateva sfaturi:
1. Dati-i numele cel mai clar cu putinta. Cand ii povestiti prietenei mamei dumneavoastra cu ce va ocupati, veti spune CFO sau veti spune Director Financiar? Dati-i un nume pe care sa-l priceapa si prietena mamei candidatului ideal. Nu stii cine ii arata ziarul.
2. In cateva randuri cu liniuta, puneti cum arata ziua colegului care face treaba. Pe activitati: introduce pe calculator facturile zilei precedente, face registrul de casa. Scurt si foarte clar. Asa cum i-ati povesti la interviu. Incepeti anuntul cu aceasta lista. Acesta e de fapt postul pe are vreti sa il ocupati.
3. Ce ai nevoie ca sa faci un registru de casa? Trebuie sa mai fi facut vreodata? Daca da, atunci aveti prima cerinta "experienta cu registrul de casa de minim sase luni". In pasi mici si cat mai specific.
4. Ganditi-va bine. V-ati pune sincer intrebarea daca sunteti sau nu o persoana responsabila? Si asta doar ca sa vedeti daca va potriviti unui job? Ati putea sa va autoexcludeti din candidatii la un post pe baza cerintei "persoana responsabila"? Daca nu, atunci lasati-o afara. Sigur ca va doriti o persoana responsabila. Dar nu asa o veti gasi. Lasati afara ceea ce nu e strict necesar. Aceasta inseamna sa renuntati la speranta sa un anunt perfect va aduce un singur candidat, cel perfect potrivit jobului.
5. In incheiere, un sfat de-al unui vechi si mare om din publicitate:
Nu pune intr-un anunt ce nu ai spune omului fata in fata la o discutie deschisa.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia <<