Aveti nevoie de o resursa in plus. Un om care sa preia din presiune. Cumva, dupa grafice, si liste de sarcini, si pledoarii, ati obtinut buget pentru un nou coleg. A fost asa, sau pur si simplu colegul sau colega a plecat, a nascut, s-a pensionat, angajati pe cineva! Cine formuleaza anuntul? Colegii de la HR, sau poate colega de secretariat?
Daca ati trecut prin oricare din scenariile de mai sus, atunci stiti ca paragraful anterior se termina cu o intrebare capcana. Sigur, colegii de la HR sau secretara vor fi suficient de draguti sa faca si sa publice un anunt. Vor fi chiar suficient de draguti sa vi-l trimita la revizuit pentru primele... sa zicem 6-7 versiuni. Dupa care il vor publica si vor aduce/trimite zilnic, cateva CV-uri ale unor oameni draguti si intreprinzatori, care se ocupa cu de toate, de la vanzari, la administratie, la secretariat, traduceri si poate chiar au trecut si prin experienta de a avea propria firma. Niciunul pe care sa vi-l doriti, pentru ca ceea ce cautati e un contabil. Unul care sa fi dus contabilitatea pana la bilant si sa poata gestiona si relatia cu banca. Nu?
Cand nu merge, ce nu merge?
Atunci cand anuntul de angajare nu aduce candidatii potriviti, pot fi cateva explicatii.
1. Cauti un specialist care sa acopere o nisa extrem de rara
2. Compania ta nu are un renume bun pe piata resurselor umane
3. Mobilitatea specialistilor din domeniul cautat e foarte mica
4. Nu ai facut ceea ce trebuia pentru a-l gasi
Azi ne ocupam de ultimul. Chiar daca probabil imi veti spune ca e treaba HR-ului sa aduca oamenii de care e nevoie.
Anuntul in sine il poate da oricine. Continutul sau, trebuie sa vina de la dumneavoastra. Cel mai direct responsabil de omul care va ocupa pozitia.
Pentru un anunt care sa va aduca inapoi cat mai putine CV-uri de oameni din vanzari sau alte domenii, iata cateva sfaturi:
1. Dati-i numele cel mai clar cu putinta. Cand ii povestiti prietenei mamei dumneavoastra cu ce va ocupati, veti spune CFO sau veti spune Director Financiar? Dati-i un nume pe care sa-l priceapa si prietena mamei candidatului ideal. Nu stii cine ii arata ziarul.
2. In cateva randuri cu liniuta, puneti cum arata ziua colegului care face treaba. Pe activitati: introduce pe calculator facturile zilei precedente, face registrul de casa. Scurt si foarte clar. Asa cum i-ati povesti la interviu. Incepeti anuntul cu aceasta lista. Acesta e de fapt postul pe are vreti sa il ocupati.
3. Ce ai nevoie ca sa faci un registru de casa? Trebuie sa mai fi facut vreodata? Daca da, atunci aveti prima cerinta "experienta cu registrul de casa de minim sase luni". In pasi mici si cat mai specific.
4. Ganditi-va bine. V-ati pune sincer intrebarea daca sunteti sau nu o persoana responsabila? Si asta doar ca sa vedeti daca va potriviti unui job? Ati putea sa va autoexcludeti din candidatii la un post pe baza cerintei "persoana responsabila"? Daca nu, atunci lasati-o afara. Sigur ca va doriti o persoana responsabila. Dar nu asa o veti gasi. Lasati afara ceea ce nu e strict necesar. Aceasta inseamna sa renuntati la speranta sa un anunt perfect va aduce un singur candidat, cel perfect potrivit jobului.
5. In incheiere, un sfat de-al unui vechi si mare om din publicitate:
Nu pune intr-un anunt ce nu ai spune omului fata in fata la o discutie deschisa.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Retur Marfa Furnizor
Returul de marfa catre furnizor este o situatie care poate aparea in activitatea unei societati din varii motive, precum: marfa livrata neconforma, expirata, deteriorata sau pur si simplu in surplus fata de necesarul efectiv. Pentru a reflecta corect aceste operatiuni in contabilitate, este esential sa se respecte prevederile legale si principiile contabile in vigoare. In acest articol, prezentam monografia contabila aferenta returului de marfa catre furnizor, alaturi de implicatiile fiscale si...
vezi AICI monografia << Monografie Garantie Chirie Si Reglementari Cheie
Un contract de inchiriere implica, de cele mai multe ori, plata unei garantii de catre chirias, menita sa acopere eventualele daune sau neplati. Din punct de vedere contabil, aceasta garantie trebuie tratata cu atentie, avand un regim specific de inregistrare. In acest articol, prezentam aspecte contractuale importante si oferim o monografie clara pentru inregistrarea garantiei pentru chirie, conforma cu reglementarile contabile in vigoare.Garantie chirie: reglementari legislativeIn cazul unui...
vezi AICI monografia << Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia <<