Economia Romaniei pare a fi dependenta de buna functionalitate a companiilor. Daca firmele ar functiona bine, cu siguranta si economia tarii noastre ar urma o cale mai buna, iar acest lucru se poate intampla doar conditionat de un bun management al riscului asumat de fiecare companie in parte. In acest scop, una dintre cele mai eficiente solutii de management al riscului s-a dovedit a fi asigurarea creditului comercial.
Astfel, contractul de asigurare a creditului comercial protejeaza furnizorul impotriva pierderilor cauzate de insolventa sau de incapacitatea de plata a unui client. Acest produs, oarecum nou pe piata romaneasca a afacerilor, presupune securizarea incasarilor viitoare, atunci cand plata bunurilor livrate sau a serviciilor prestate se realizeaza la un anumit termen. Riscul de neincasare la termen al creantelor comerciale este transferat catre asigurator, care se obliga sa despagubeasca firma asigurata in cazul in care partenerul de afaceri refuza sa efectueze plata la scadenta, din diverse motive. "Asigurarea de credit are rolul de a ajuta la stabilizarea fluxului de numerar al unei companii. Potrivit unui studiu, 18% din companii intra in faliment din cauza unor creante neachitate si a intrarii in incapacitate de plata a unor parteneri de afaceri", a declarat Cristian Ionescu, directorul general al Coface Romania.
Vanzarile catre stat nu sunt asiguratePe langa protectia impotriva creantelor neincasate, o asigurare a creditelor comerciale aduce multe alte beneficii. Printre acestea se numara protectia fluxului de numerar, usurinta in obtinerea de credite bancare prin posibilitatea cesionarii politei de asigurare catre banca finantatoare, asistenta in acordarea de credite comerciale, cat si in recuperarea debitelor restante si nu in ultimul rand stabilitatea afacerii.
Sunt excluse de la asigurare cazurile aflate in instanta, pentru care nu a fost data o sentinta definitiva, vanzarile de bunuri platite in avans sau prin acreditiv irevocabil, livrarile catre companii in insolventa sau prin incalcarea prevederilor legale. Totodata, asigurarea de credit comercial nu prevede acoperirea riscului pentru vanzarile realizate catre departamente guvernamentale si autoritati locale. "La nivel international, statul este vazut ca un debitor sigur, care va plati", a precizat Ionescu.
Un serviciu relativ nou in RomaniaCu toate ca in tarile occidentale asigurarea de credit comercial este un produs cu o istorie de zeci de ani, in tara noastra serviciul este relativ nou, dar pare a fi din ce in ce mai cautat.
Unul dintre putinii, dar si noii jucatori de pe piata este Coface Romania. "Lansarea produsului a generat un deosebit interes din partea potentialilor asigurati, companiile care actioneaza pe piata romaneasca, aceasta observandu-se in principal din numarul de solicitari primite dupa lansare", ne-a declarat directorul general al companiei.
Desi compania a lansat pe piata romaneasca asigurarea de credit comercial doar cu o luna in urma, Coface Romania a semnat deja 6 polite de asigurare si se afla in diverse stadii de negociere cu un numar insemnat de companii, a sustinut directorul general al companiei. "De asemenea, Coface Romania va prelua si o parte din portofoliul de polite al celorlalte entitati Coface care au clienti asigurati in Romania", a adaugat acesta.
Clientii Coface - companii de talie mareClientii Coface Romania sunt reprezentati de companii de talie medie si mare, cu o suma asigurata de cel putin 5 milioane euro, ne-a spus Ionescu. Principalii asigurati sunt producatori sau distribuitori de materiale de constructii, produse IT si electrocasnice, alimentare si din domeniul bancar, a caror cifra de afaceri atinge chiar 100 milioane euro. In ceea ce priveste valoarea la care se situeaza expunerea de risc pentru asigurarile de credit comercial incheiate pana in prezent de Coface Romania, Ionescu a precizat ca: "Limite de credit aprobate pana la acest moment de echipa de underwriting locala se cifreaza deja la mai multe milioane de euro".
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila spalatorie auto self service (cu jetoane)
Deschiderea si gestionarea unei spalatorii auto self-service implica nu doar aspecte operationale si tehnice, ci si obligatii contabile si fiscale specifice. Intrucat acest tip de afacere presupune incasari automate, este esential ca antreprenorii sa cunoasca tratamentul contabil adecvat si evidentierea corecta a veniturilor si cheltuielilor. In acest articol vom oferi informatii esentiale cu privire la inregistrarea in contabilitate a operatiunilor aferente acestei activitati...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Prosumator Si Obligatii fiscale
Avand in vedere cresterea numarului de persoane fizice si juridice care produc si consuma energie electrica este importanta cunoasterea legislatiei pentru aplicarea corecta a reglementarilor. In acest articol va prezentam principalele obligatii fiscale ale prosumatorilor si monografiia contabila aferenta.Ce este un prosumatorProsumatorii sunt persoane fizice sau juridice care produc energie din surse regenerabile pentru consumul propriu, iar surplusul il livreaza in reteaua nationala, primind in...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reevaluare Cladiri
Reevaluarea cladirilor reprezinta un proces esential pentru reflectarea corecta a valorii acestora in evidentele contabile ale unei entitati. Aceasta procedura permite ajustarea valorii contabile a imobilizarilor in conformitate cu realitatile pietei, asigurand o imagine fidela a situatiei financiare. Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale importante si monografia contabila a reevaluarii cladirilor.Aspecte fiscale importante privind reevaluare cladirilorDin punct de vedere fiscal,...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete de masa si reglementari cheie
Tichetele de masa reprezinta un beneficiu extrasalarial frecvent intalnit in mediul de afaceri, oferit angajatilor pentru a sprijini costurile zilnice cu alimentatia. Din punct de vedere contabil, acestea implica inregistrari specifice atat pentru acordarea lor, cat si pentru deductibilitatea fiscala. Monografia contabila a tichetelor de masa trebuie sa respecte reglementarile in vigoare privind tratamentul lor fiscal si contabil, astfel incat firmele sa evite eventuale erori sau sanctiuni. In...
vezi AICI monografia <<