Președintele Traian Băsescu a declarat, vineri, că România trebuie să își asume explicit anul 2014 pentru adoptarea monedei unice europene, șeful statului avertizând, totodată, că și în domeniul aplicării Strategiei Lisabona țara noastră dă dovadă de aceleași vechi slăbiciuni preaderare. 'Trebuie să ne asumăm explicit anul 2014. Aceasta, însă, este o țintă realistă numai dacă vom manifesta responsabilitate politică în gestionarea cheltuielilor publice și dacă vom introduce mecanisme coerente de planificare și execuție bugetară multianuală", a subliniat acesta.
Prezent la o dezbatere pe tema Strategiei Lisabona a UE pentru dezvoltare și locuri de muncă, reuniune la care au participat și comisarul european Leonard Orban, miniștrii Finanțelor și de Externe, Varujan Vosganian și, respectiv, Lazăr Comănescu, șeful statului a arătat că la o analiză atentă a recomandărilor CE și a concluziilor Consiliului European se poate constata că "se perpetuează vechi slăbiciuni ale României din perioada de preaderare". "În primul rând, fixarea unor obiective insuficient de ambițioase în raport cu potențialul existent, capacitatea administrativă scăzută și insuficienta funcționare a pieței muncii și participarea la aceasta", a atenționat el.
Varujan Vosganian, a apreciat, sâmbătă, la Suceava, că România ar putea adopta moneda euro de la 1 ianuarie 2014, modalitatea în care se va face trecerea urmând să fie stabilită de BNR. Acesta a spus că se speră ca România să intre, la debutul deceniului viitor, pe coridorul euro, cu o inflație care să se încadreze în criteriile de la Maastricht. "Firește că asta aduce și obligații pentru MEF, o anumită consolidare a deficitului bugetar, o reducere a lui până la sub 1% la începutul deceniului viitor, și înseamnă în același timp și o planificare multianuală a bugetului și o disciplină suplimentară, care presupune și ca Parlamentul să nu mai voteze legi care să schimbe structura bugetului", a spus ministrul.
Comisarul european, Leonard Orban, a spus că Executivul UE consideră că, "fără măsuri hotărâte în acest domeniu, fără o creștere importantă a eficienței politicilor bugetare și fiscale, obiectivul 2012 pentru mecanismul intermediar și 2014 pentru introducerea monedei euro va fi greu de atins". Oficialul european a amintit că, recent, CE și-a prezentat punctul de vedere referitor la planul de convergență al României în perspectiva trecerii la moneda euro. Orban a precizat că în analiza făcută, pe care Consiliul miniștrilor de Finanțe din UE a agreat-o, Comisia a făcut recomandări pentru încurajarea acțiunilor necesare pentru atingerea obiectivului.
Absorbția fondurilor europene, prioritatea nr. 1 pentru România
Șeful statului a subliniat că în România este nevoie de o "întărire a nivelului de asumare a obiectivelor și măsurilor specifice Strategiei Lisabona". În acest sens, președintele a invocat două probleme. "Prima se referă la faptul că trebuie să îmbunătățim rapid sistemul de formulare, corelare și implementare a politicilor publice. În acest sens, este nevoie de mai multă consultare publică. A doua problemă vizează nivelul la care ne propunem să beneficiem de experiența altor state membre ale UE și de sprijinul CE", a detaliat Băsescu. Acesta a adăugat că, atunci când se vorbește despre Strategia Lisabona, se vorbește despre faptul că "de la Atlantic la Prut, nimeni nu mai este singur". "Problemele comune și cele ale fiecărui stat se rezolvă prin eforturi proprii, ca și prin faptul că fiecare beneficiază de experiența și de ajutorul celuilalt", a spus Băsescu.
El s-a referit și la necesitatea absorbției fondurilor europene, factor important pentru dezvoltarea economică a țării. Conform lui Băsescu, absorbția fondurilor europene este primul obiectiv important pentru România. Președintele a criticat faptul că în România se pune accent doar pe aplicarea legislației comunitare, din cauza ideii că acesta este domeniul în care se face un control riguros de către CE. "Este expresia situației de tipul «când nu suntem controlați sau sancționați, nu trebuie să facem mare lucru». Este o atitudine greșită, specifică funcționarului comod. Pentru a avea succes în aplicarea Strategiei Lisabona la condițiile specifice ale României, acest comportament trebuie schimbat rapid", a accentuat el.
Băsescu și Vosganian văd deficitul bugetar cu ochi diferiți
"În domeniul macrostabilizării, s-au accentuat o serie de dezechilibre; am ajuns în situația de a fi atenționați cu privire la riscul de a avea deficit bugetar excesiv", a mai avertizat șeful statului, în vreme ce ministrul Economiei și Finanțelor a susținut în discursul său că deficitul actual este unul "potrivit".
Printre deficiențele la care a mai făcut referire Băsescu s-a numărat și faptul că țara noastră are o pondere prea mare a populației ocupate în agricultură.
În discursul său, președintele s-a mai referit la faptul că, în România, obiectivele și mijloacele Strategiei Lisabona reprezintă un subiect "pe care încă nu îl cunosc sau nu îl înțeleg mulți dintre politicienii României".
"Cetățenii României, însă, știu încă prea puțin despre ce este vorba atunci când aud de Strategia Lisabona. Dacă vrem ca Strategia Lisabona să fie un succes, atunci trebuie să ne adresăm în primul rând cetățenilor", a punctat el.
'România trebuie să ia măsuri urgente pentru a avea o economie competitivă'
România se află încă într-o situație economică favorabilă, dar care nu va mai dura mulți ani și de aceea trebuie luate măsuri de urgență pentru transformarea economiei naționale într-una cu adevărat competitivă, a declarat comisarul european Leonard Orban. "În momentul de față, România se află încă într-o situație economică favorabilă, oportunitate care va mai dura câțiva ani, dar nu mulți, astfel încât România trebuie să ia măsuri pentru a-și moderniza economia și pentru a o transforma într-una real competitivă. Viitorul României depinde de creșterea competitivității", a spus Orban. El a menționat că Executivul european salută elaborarea proiectului de plan de acțiune pentru reformă, care conține inclusiv referiri la implementarea Strategiei Lisabona
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<