Sau despre cum am condus o recrutare de succes pentru colegii de la Financiar
Fie ca angajezi, fie ca esti in cautarea unui loc de munca, CV-ul este "marele pas". Si, pentru ca nu v-ati cunoscut fata in fata, angajator si candidat, CV-ul poarta presiunea de a va introduce unul altuia. Ca recruiter cu experienta, m-am intalnit cu ambele parti ale baricadei: atat candidatii care sub emotia autodefinirii ma intrebau "daca nu am experienta, atunci ce sa scriu?", cat si colegii care conduceau departamentele unde angajam, in final, responsabili de succesul angajarii unui nou coleg in subordinea lor.
Cum sa citesti un CV? Ce sa intelegi din insiruirea de experiente, din actvitati extracuriculare si din pasiuni (ba pe alocuri si din vreo fotografie mai deocheata). Cu siguranta ca multi dintre dumneavoastra v-ati confruntat cu provocarea de a hotari pe cine chemati la intreviu dintr-un teanc de CV-uri prea putin diferite unul de celalalt.
Printre alte proiecte de recrutare, am avut si sarcina, deloc simpla de a recruta un coleg junior pentru Departamentul Financiar al firmei unde lucram. Cerintele erau elementare: viitorul coleg urma sa se ocupe de contabilitate primara, depus declaratii si raportari, registrul de casa, relatia cu banca si asa mai departe, atributii de baza si de inceput pentru orice contabil. Evident, un tanar absolvent ar fi trebui sa le poata indeplini cu succes. Singura problema a fost sa il gasim intre cele 130 de cv-uri primite ca raspuns la anuntul dat.
Ca recruiter (si va sfatuiesc sincer sa va sfatuiti cu unul inainte de a incepe un proiect de angajare) prioritatile mele erau asa: sa gasesc omul potrivit pentru postul pe care colegii mei il aveau deschis, dar in acelasi timp nici sa nu le consum lor prea multa vreme cu interviuri peste interviuri.
Ce am invatat din acest proiect a fost asa:
1. Cand citesti CV-ul unui proaspat absolvent te poate tenta cu usurinta sa il evaluezi subiectiv. Pentru ca CV-urile sunt similare si atunci te gandesti ca oricum e important sa-ti placa persoana. Asta nu e rau, dar e o capcana, pentru ca de fapt ajungi sa ingnori informatie.
2. E de foarte mare ajutor pentru filtrare sa ai cateva intrebari (un mini interviu fulger) pe care sa le publici odata cu anuntul pentru pozitia libera. Vei obtine o perspectiva adresata specific postului pe care il doresti ocupat.
3. Atunci cand cauti un tanar absolvent, cauta in cv-ul sau orice urma de implicare dincolo de cursuri: contabilitate primara la firma matusii e deja un CV cu plus.
4. Atunci cand ai de-a face cu un CV cu experienta, analizeaza cu atentie daca responsabilitatile trecute au fost similare si se suprapun perfect pe cele pe care urmeaza sa le aiba. Daca e asa, atunci cel mai probabil se va demotiva extrem de rapid, pentru ca nu va avea nimic nou de facut/invatat din start. Cauta mai degraba candidati cu experienta cu un pas in urma fata de ceea ce urmeaza sa faca in departamentul tau. Fireste, exceptia o face un post unde nivelul de responsabilitate este foarte mare iar responsabilitatea compenseaza noutatea sarcinilor.
5. Pe baza ideilor de mai sus, colegii mei si-au creat un sistem de notare, pe baza caruia puteam incepe sa chemam la interviuri cu prioritate pe cei care pareau cei mai potriviti. E important pentru ca de fapt nu veti dori sa-i vedeti pe toti, ci va veti opri cand apare cel potrivit, si in plus, cei mai buni dispar cel mai repede de pe piata.
6. Atunci cand in companie ai la dispozitie un departament de recrutare, ai putea sa le delegi lor urmatoarele puncte de verificat cu candidatii: ce asteptari au de la pozitia libera, ce salariu considera potrivit, ce nivel de abilitate au pe zone specifice de inteligenta folosite zi de zi in departamentul financiar (cum ar fi rationamentul matematic sau capacitate de a se organiza). Vei fi surprins ce putini raman in cursa.
Ceea ce noi am invatat as putea pune in perspectiva candidatului la un post in domeniul financiar contabil. Viata si sarcina de a gasi colegul potrivit ne-ar fi fost cu mult mai usoare, daca:
1. Candidatii ar fi descris specific cu ce si in ce masura au intrat in contact din activitatea unui departament.Acolo unde aveau experienta, o enumerare de atributii ar fi fost extrem de valoroasa.
2. Ar fi avut o scrisoare de intentie formulata specific pentru anuntul nostru, din care sa intelegem de ce ii intereseaza sa lucreze cu noi.
Cum pentru trimestrul urmator se previzioneaza cele mai multe angajari de la inceputul crizei, nu pot decat sa va doresc sa aveti nevoie de un coleg nou si sa-l gasiti cat mai usor!
Nota: Oana Damian are o experienta de cinci ani acumulata ca manager de recrutare intr-o companie multinationala.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<