Sau despre cum am condus o recrutare de succes pentru colegii de la Financiar
Fie ca angajezi, fie ca esti in cautarea unui loc de munca, CV-ul este "marele pas". Si, pentru ca nu v-ati cunoscut fata in fata, angajator si candidat, CV-ul poarta presiunea de a va introduce unul altuia. Ca recruiter cu experienta, m-am intalnit cu ambele parti ale baricadei: atat candidatii care sub emotia autodefinirii ma intrebau "daca nu am experienta, atunci ce sa scriu?", cat si colegii care conduceau departamentele unde angajam, in final, responsabili de succesul angajarii unui nou coleg in subordinea lor.
Cum sa citesti un CV? Ce sa intelegi din insiruirea de experiente, din actvitati extracuriculare si din pasiuni (ba pe alocuri si din vreo fotografie mai deocheata). Cu siguranta ca multi dintre dumneavoastra v-ati confruntat cu provocarea de a hotari pe cine chemati la intreviu dintr-un teanc de CV-uri prea putin diferite unul de celalalt.
Printre alte proiecte de recrutare, am avut si sarcina, deloc simpla de a recruta un coleg junior pentru Departamentul Financiar al firmei unde lucram. Cerintele erau elementare: viitorul coleg urma sa se ocupe de contabilitate primara, depus declaratii si raportari, registrul de casa, relatia cu banca si asa mai departe, atributii de baza si de inceput pentru orice contabil. Evident, un tanar absolvent ar fi trebui sa le poata indeplini cu succes. Singura problema a fost sa il gasim intre cele 130 de cv-uri primite ca raspuns la anuntul dat.
Ca recruiter (si va sfatuiesc sincer sa va sfatuiti cu unul inainte de a incepe un proiect de angajare) prioritatile mele erau asa: sa gasesc omul potrivit pentru postul pe care colegii mei il aveau deschis, dar in acelasi timp nici sa nu le consum lor prea multa vreme cu interviuri peste interviuri.
Ce am invatat din acest proiect a fost asa:
1. Cand citesti CV-ul unui proaspat absolvent te poate tenta cu usurinta sa il evaluezi subiectiv. Pentru ca CV-urile sunt similare si atunci te gandesti ca oricum e important sa-ti placa persoana. Asta nu e rau, dar e o capcana, pentru ca de fapt ajungi sa ingnori informatie.
2. E de foarte mare ajutor pentru filtrare sa ai cateva intrebari (un mini interviu fulger) pe care sa le publici odata cu anuntul pentru pozitia libera. Vei obtine o perspectiva adresata specific postului pe care il doresti ocupat.
3. Atunci cand cauti un tanar absolvent, cauta in cv-ul sau orice urma de implicare dincolo de cursuri: contabilitate primara la firma matusii e deja un CV cu plus.
4. Atunci cand ai de-a face cu un CV cu experienta, analizeaza cu atentie daca responsabilitatile trecute au fost similare si se suprapun perfect pe cele pe care urmeaza sa le aiba. Daca e asa, atunci cel mai probabil se va demotiva extrem de rapid, pentru ca nu va avea nimic nou de facut/invatat din start. Cauta mai degraba candidati cu experienta cu un pas in urma fata de ceea ce urmeaza sa faca in departamentul tau. Fireste, exceptia o face un post unde nivelul de responsabilitate este foarte mare iar responsabilitatea compenseaza noutatea sarcinilor.
5. Pe baza ideilor de mai sus, colegii mei si-au creat un sistem de notare, pe baza caruia puteam incepe sa chemam la interviuri cu prioritate pe cei care pareau cei mai potriviti. E important pentru ca de fapt nu veti dori sa-i vedeti pe toti, ci va veti opri cand apare cel potrivit, si in plus, cei mai buni dispar cel mai repede de pe piata.
6. Atunci cand in companie ai la dispozitie un departament de recrutare, ai putea sa le delegi lor urmatoarele puncte de verificat cu candidatii: ce asteptari au de la pozitia libera, ce salariu considera potrivit, ce nivel de abilitate au pe zone specifice de inteligenta folosite zi de zi in departamentul financiar (cum ar fi rationamentul matematic sau capacitate de a se organiza). Vei fi surprins ce putini raman in cursa.
Ceea ce noi am invatat as putea pune in perspectiva candidatului la un post in domeniul financiar contabil. Viata si sarcina de a gasi colegul potrivit ne-ar fi fost cu mult mai usoare, daca:
1. Candidatii ar fi descris specific cu ce si in ce masura au intrat in contact din activitatea unui departament.Acolo unde aveau experienta, o enumerare de atributii ar fi fost extrem de valoroasa.
2. Ar fi avut o scrisoare de intentie formulata specific pentru anuntul nostru, din care sa intelegem de ce ii intereseaza sa lucreze cu noi.
Cum pentru trimestrul urmator se previzioneaza cele mai multe angajari de la inceputul crizei, nu pot decat sa va doresc sa aveti nevoie de un coleg nou si sa-l gasiti cat mai usor!
Nota: Oana Damian are o experienta de cinci ani acumulata ca manager de recrutare intr-o companie multinationala.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia <<