Sau despre cum am condus o recrutare de succes pentru colegii de la Financiar
Fie ca angajezi, fie ca esti in cautarea unui loc de munca, CV-ul este "marele pas". Si, pentru ca nu v-ati cunoscut fata in fata, angajator si candidat, CV-ul poarta presiunea de a va introduce unul altuia. Ca recruiter cu experienta, m-am intalnit cu ambele parti ale baricadei: atat candidatii care sub emotia autodefinirii ma intrebau "daca nu am experienta, atunci ce sa scriu?", cat si colegii care conduceau departamentele unde angajam, in final, responsabili de succesul angajarii unui nou coleg in subordinea lor.
Cum sa citesti un CV? Ce sa intelegi din insiruirea de experiente, din actvitati extracuriculare si din pasiuni (ba pe alocuri si din vreo fotografie mai deocheata). Cu siguranta ca multi dintre dumneavoastra v-ati confruntat cu provocarea de a hotari pe cine chemati la intreviu dintr-un teanc de CV-uri prea putin diferite unul de celalalt.
Printre alte proiecte de recrutare, am avut si sarcina, deloc simpla de a recruta un coleg junior pentru Departamentul Financiar al firmei unde lucram. Cerintele erau elementare: viitorul coleg urma sa se ocupe de contabilitate primara, depus declaratii si raportari, registrul de casa, relatia cu banca si asa mai departe, atributii de baza si de inceput pentru orice contabil. Evident, un tanar absolvent ar fi trebui sa le poata indeplini cu succes. Singura problema a fost sa il gasim intre cele 130 de cv-uri primite ca raspuns la anuntul dat.
Ca recruiter (si va sfatuiesc sincer sa va sfatuiti cu unul inainte de a incepe un proiect de angajare) prioritatile mele erau asa: sa gasesc omul potrivit pentru postul pe care colegii mei il aveau deschis, dar in acelasi timp nici sa nu le consum lor prea multa vreme cu interviuri peste interviuri.
Ce am invatat din acest proiect a fost asa:
1. Cand citesti CV-ul unui proaspat absolvent te poate tenta cu usurinta sa il evaluezi subiectiv. Pentru ca CV-urile sunt similare si atunci te gandesti ca oricum e important sa-ti placa persoana. Asta nu e rau, dar e o capcana, pentru ca de fapt ajungi sa ingnori informatie.
2. E de foarte mare ajutor pentru filtrare sa ai cateva intrebari (un mini interviu fulger) pe care sa le publici odata cu anuntul pentru pozitia libera. Vei obtine o perspectiva adresata specific postului pe care il doresti ocupat.
3. Atunci cand cauti un tanar absolvent, cauta in cv-ul sau orice urma de implicare dincolo de cursuri: contabilitate primara la firma matusii e deja un CV cu plus.
4. Atunci cand ai de-a face cu un CV cu experienta, analizeaza cu atentie daca responsabilitatile trecute au fost similare si se suprapun perfect pe cele pe care urmeaza sa le aiba. Daca e asa, atunci cel mai probabil se va demotiva extrem de rapid, pentru ca nu va avea nimic nou de facut/invatat din start. Cauta mai degraba candidati cu experienta cu un pas in urma fata de ceea ce urmeaza sa faca in departamentul tau. Fireste, exceptia o face un post unde nivelul de responsabilitate este foarte mare iar responsabilitatea compenseaza noutatea sarcinilor.
5. Pe baza ideilor de mai sus, colegii mei si-au creat un sistem de notare, pe baza caruia puteam incepe sa chemam la interviuri cu prioritate pe cei care pareau cei mai potriviti. E important pentru ca de fapt nu veti dori sa-i vedeti pe toti, ci va veti opri cand apare cel potrivit, si in plus, cei mai buni dispar cel mai repede de pe piata.
6. Atunci cand in companie ai la dispozitie un departament de recrutare, ai putea sa le delegi lor urmatoarele puncte de verificat cu candidatii: ce asteptari au de la pozitia libera, ce salariu considera potrivit, ce nivel de abilitate au pe zone specifice de inteligenta folosite zi de zi in departamentul financiar (cum ar fi rationamentul matematic sau capacitate de a se organiza). Vei fi surprins ce putini raman in cursa.
Ceea ce noi am invatat as putea pune in perspectiva candidatului la un post in domeniul financiar contabil. Viata si sarcina de a gasi colegul potrivit ne-ar fi fost cu mult mai usoare, daca:
1. Candidatii ar fi descris specific cu ce si in ce masura au intrat in contact din activitatea unui departament.Acolo unde aveau experienta, o enumerare de atributii ar fi fost extrem de valoroasa.
2. Ar fi avut o scrisoare de intentie formulata specific pentru anuntul nostru, din care sa intelegem de ce ii intereseaza sa lucreze cu noi.
Cum pentru trimestrul urmator se previzioneaza cele mai multe angajari de la inceputul crizei, nu pot decat sa va doresc sa aveti nevoie de un coleg nou si sa-l gasiti cat mai usor!
Nota: Oana Damian are o experienta de cinci ani acumulata ca manager de recrutare intr-o companie multinationala.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Retur Marfa Furnizor
Returul de marfa catre furnizor este o situatie care poate aparea in activitatea unei societati din varii motive, precum: marfa livrata neconforma, expirata, deteriorata sau pur si simplu in surplus fata de necesarul efectiv. Pentru a reflecta corect aceste operatiuni in contabilitate, este esential sa se respecte prevederile legale si principiile contabile in vigoare. In acest articol, prezentam monografia contabila aferenta returului de marfa catre furnizor, alaturi de implicatiile fiscale si...
vezi AICI monografia << Monografie Garantie Chirie Si Reglementari Cheie
Un contract de inchiriere implica, de cele mai multe ori, plata unei garantii de catre chirias, menita sa acopere eventualele daune sau neplati. Din punct de vedere contabil, aceasta garantie trebuie tratata cu atentie, avand un regim specific de inregistrare. In acest articol, prezentam aspecte contractuale importante si oferim o monografie clara pentru inregistrarea garantiei pentru chirie, conforma cu reglementarile contabile in vigoare.Garantie chirie: reglementari legislativeIn cazul unui...
vezi AICI monografia << Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia <<