search

Cariera: de ambele parti ale CV-ului

Radiere intreprindere familiala: care sunt pasii de urmat?
Sau despre cum am condus o recrutare de succes pentru colegii de la Financiar

Fie ca angajezi, fie ca esti in cautarea unui loc de munca, CV-ul este "marele pas". Si, pentru ca nu v-ati cunoscut fata in fata, angajator si candidat, CV-ul poarta presiunea de a va introduce unul altuia. Ca recruiter cu experienta, m-am intalnit cu ambele parti ale baricadei: atat candidatii care sub emotia autodefinirii ma intrebau "daca nu am experienta, atunci ce sa scriu?", cat si colegii care conduceau departamentele unde angajam, in final, responsabili de succesul angajarii unui nou coleg in subordinea lor.

Cum sa citesti un CV? Ce sa intelegi din insiruirea de experiente, din actvitati extracuriculare si din pasiuni (ba pe alocuri si din vreo fotografie mai deocheata). Cu siguranta ca multi dintre dumneavoastra v-ati confruntat cu provocarea de a hotari pe cine chemati la intreviu dintr-un teanc de CV-uri prea putin diferite unul de celalalt.

Printre alte proiecte de recrutare, am avut si sarcina, deloc simpla de a recruta un coleg junior pentru Departamentul Financiar al firmei unde lucram. Cerintele erau elementare: viitorul coleg urma sa se ocupe de contabilitate primara, depus declaratii si raportari, registrul de casa, relatia cu banca si asa mai departe, atributii de baza si de inceput pentru orice contabil. Evident, un tanar absolvent ar fi trebui sa le poata indeplini cu succes. Singura problema a fost sa il gasim intre cele 130 de cv-uri primite ca raspuns la anuntul dat.

Ca recruiter (si va sfatuiesc sincer sa va sfatuiti cu unul inainte de a incepe un proiect de angajare) prioritatile mele erau asa: sa gasesc omul potrivit pentru postul pe care colegii mei il aveau deschis, dar in acelasi timp nici sa nu le consum lor prea multa vreme cu interviuri peste interviuri.

Ce am invatat din acest proiect a fost asa:
1. Cand citesti CV-ul unui proaspat absolvent te poate tenta cu usurinta sa il evaluezi subiectiv. Pentru ca CV-urile sunt similare si atunci te gandesti ca oricum e important sa-ti placa persoana. Asta nu e rau, dar e o capcana, pentru ca de fapt ajungi sa ingnori informatie.
2. E de foarte mare ajutor pentru filtrare sa ai cateva intrebari (un mini interviu fulger) pe care sa le publici odata cu anuntul pentru pozitia libera. Vei obtine o perspectiva adresata specific postului pe care il doresti ocupat.
3. Atunci cand cauti un tanar absolvent, cauta in cv-ul sau orice urma de implicare dincolo de cursuri: contabilitate primara la firma matusii e deja un CV cu plus.
4. Atunci cand ai de-a face cu un CV cu experienta, analizeaza cu atentie daca responsabilitatile trecute au fost similare si se suprapun perfect pe cele pe care urmeaza sa le aiba. Daca e asa, atunci cel mai probabil se va demotiva extrem de rapid, pentru ca nu va avea nimic nou de facut/invatat din start. Cauta mai degraba candidati cu experienta cu un pas in urma fata de ceea ce urmeaza sa faca in departamentul tau. Fireste, exceptia o face un post unde nivelul de responsabilitate este foarte mare iar responsabilitatea compenseaza noutatea sarcinilor.
5. Pe baza ideilor de mai sus, colegii mei si-au creat un sistem de notare, pe baza caruia puteam incepe sa chemam la interviuri cu prioritate pe cei care pareau cei mai potriviti. E important pentru ca de fapt nu veti dori sa-i vedeti pe toti, ci va veti opri cand apare cel potrivit, si in plus, cei mai buni dispar cel mai repede de pe piata.
6. Atunci cand in companie ai la dispozitie un departament de recrutare, ai putea sa le delegi lor urmatoarele puncte de verificat cu candidatii: ce asteptari au de la pozitia libera, ce salariu considera potrivit, ce nivel de abilitate au pe zone specifice de inteligenta folosite zi de zi in departamentul financiar (cum ar fi rationamentul matematic sau capacitate de a se organiza). Vei fi surprins ce putini raman in cursa.

Ceea ce noi am invatat as putea pune in perspectiva candidatului la un post in domeniul financiar contabil. Viata si sarcina de a gasi colegul potrivit ne-ar fi fost cu mult mai usoare, daca:
1. Candidatii ar fi descris specific cu ce si in ce masura au intrat in contact din activitatea unui departament.Acolo unde aveau experienta, o enumerare de atributii ar fi fost extrem de valoroasa.
2. Ar fi avut o scrisoare de intentie formulata specific pentru anuntul nostru, din care sa intelegem de ce ii intereseaza sa lucreze cu noi.

Cum pentru trimestrul urmator se previzioneaza cele mai multe angajari de la inceputul crizei, nu pot decat sa va doresc sa aveti nevoie de un coleg nou si sa-l gasiti cat mai usor!

Nota: Oana Damian are o experienta de cinci ani acumulata ca manager de recrutare intr-o companie multinationala.

Noutati contabile 1714078800
Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice