Sau despre cum am condus o recrutare de succes pentru colegii de la Financiar
Fie ca angajezi, fie ca esti in cautarea unui loc de munca, CV-ul este "marele pas". Si, pentru ca nu v-ati cunoscut fata in fata, angajator si candidat, CV-ul poarta presiunea de a va introduce unul altuia. Ca recruiter cu experienta, m-am intalnit cu ambele parti ale baricadei: atat candidatii care sub emotia autodefinirii ma intrebau "daca nu am experienta, atunci ce sa scriu?", cat si colegii care conduceau departamentele unde angajam, in final, responsabili de succesul angajarii unui nou coleg in subordinea lor.
Cum sa citesti un CV? Ce sa intelegi din insiruirea de experiente, din actvitati extracuriculare si din pasiuni (ba pe alocuri si din vreo fotografie mai deocheata). Cu siguranta ca multi dintre dumneavoastra v-ati confruntat cu provocarea de a hotari pe cine chemati la intreviu dintr-un teanc de CV-uri prea putin diferite unul de celalalt.
Printre alte proiecte de recrutare, am avut si sarcina, deloc simpla de a recruta un coleg junior pentru Departamentul Financiar al firmei unde lucram. Cerintele erau elementare: viitorul coleg urma sa se ocupe de contabilitate primara, depus declaratii si raportari, registrul de casa, relatia cu banca si asa mai departe, atributii de baza si de inceput pentru orice contabil. Evident, un tanar absolvent ar fi trebui sa le poata indeplini cu succes. Singura problema a fost sa il gasim intre cele 130 de cv-uri primite ca raspuns la anuntul dat.
Ca recruiter (si va sfatuiesc sincer sa va sfatuiti cu unul inainte de a incepe un proiect de angajare) prioritatile mele erau asa: sa gasesc omul potrivit pentru postul pe care colegii mei il aveau deschis, dar in acelasi timp nici sa nu le consum lor prea multa vreme cu interviuri peste interviuri.
Ce am invatat din acest proiect a fost asa:
1. Cand citesti CV-ul unui proaspat absolvent te poate tenta cu usurinta sa il evaluezi subiectiv. Pentru ca CV-urile sunt similare si atunci te gandesti ca oricum e important sa-ti placa persoana. Asta nu e rau, dar e o capcana, pentru ca de fapt ajungi sa ingnori informatie.
2. E de foarte mare ajutor pentru filtrare sa ai cateva intrebari (un mini interviu fulger) pe care sa le publici odata cu anuntul pentru pozitia libera. Vei obtine o perspectiva adresata specific postului pe care il doresti ocupat.
3. Atunci cand cauti un tanar absolvent, cauta in cv-ul sau orice urma de implicare dincolo de cursuri: contabilitate primara la firma matusii e deja un CV cu plus.
4. Atunci cand ai de-a face cu un CV cu experienta, analizeaza cu atentie daca responsabilitatile trecute au fost similare si se suprapun perfect pe cele pe care urmeaza sa le aiba. Daca e asa, atunci cel mai probabil se va demotiva extrem de rapid, pentru ca nu va avea nimic nou de facut/invatat din start. Cauta mai degraba candidati cu experienta cu un pas in urma fata de ceea ce urmeaza sa faca in departamentul tau. Fireste, exceptia o face un post unde nivelul de responsabilitate este foarte mare iar responsabilitatea compenseaza noutatea sarcinilor.
5. Pe baza ideilor de mai sus, colegii mei si-au creat un sistem de notare, pe baza caruia puteam incepe sa chemam la interviuri cu prioritate pe cei care pareau cei mai potriviti. E important pentru ca de fapt nu veti dori sa-i vedeti pe toti, ci va veti opri cand apare cel potrivit, si in plus, cei mai buni dispar cel mai repede de pe piata.
6. Atunci cand in companie ai la dispozitie un departament de recrutare, ai putea sa le delegi lor urmatoarele puncte de verificat cu candidatii: ce asteptari au de la pozitia libera, ce salariu considera potrivit, ce nivel de abilitate au pe zone specifice de inteligenta folosite zi de zi in departamentul financiar (cum ar fi rationamentul matematic sau capacitate de a se organiza). Vei fi surprins ce putini raman in cursa.
Ceea ce noi am invatat as putea pune in perspectiva candidatului la un post in domeniul financiar contabil. Viata si sarcina de a gasi colegul potrivit ne-ar fi fost cu mult mai usoare, daca:
1. Candidatii ar fi descris specific cu ce si in ce masura au intrat in contact din activitatea unui departament.Acolo unde aveau experienta, o enumerare de atributii ar fi fost extrem de valoroasa.
2. Ar fi avut o scrisoare de intentie formulata specific pentru anuntul nostru, din care sa intelegem de ce ii intereseaza sa lucreze cu noi.
Cum pentru trimestrul urmator se previzioneaza cele mai multe angajari de la inceputul crizei, nu pot decat sa va doresc sa aveti nevoie de un coleg nou si sa-l gasiti cat mai usor!
Nota: Oana Damian are o experienta de cinci ani acumulata ca manager de recrutare intr-o companie multinationala.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila spalatorie auto self service (cu jetoane)
Deschiderea si gestionarea unei spalatorii auto self-service implica nu doar aspecte operationale si tehnice, ci si obligatii contabile si fiscale specifice. Intrucat acest tip de afacere presupune incasari automate, este esential ca antreprenorii sa cunoasca tratamentul contabil adecvat si evidentierea corecta a veniturilor si cheltuielilor. In acest articol vom oferi informatii esentiale cu privire la inregistrarea in contabilitate a operatiunilor aferente acestei activitati...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Prosumator Si Obligatii fiscale
Avand in vedere cresterea numarului de persoane fizice si juridice care produc si consuma energie electrica este importanta cunoasterea legislatiei pentru aplicarea corecta a reglementarilor. In acest articol va prezentam principalele obligatii fiscale ale prosumatorilor si monografiia contabila aferenta.Ce este un prosumatorProsumatorii sunt persoane fizice sau juridice care produc energie din surse regenerabile pentru consumul propriu, iar surplusul il livreaza in reteaua nationala, primind in...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reevaluare Cladiri
Reevaluarea cladirilor reprezinta un proces esential pentru reflectarea corecta a valorii acestora in evidentele contabile ale unei entitati. Aceasta procedura permite ajustarea valorii contabile a imobilizarilor in conformitate cu realitatile pietei, asigurand o imagine fidela a situatiei financiare. Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale importante si monografia contabila a reevaluarii cladirilor.Aspecte fiscale importante privind reevaluare cladirilorDin punct de vedere fiscal,...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete de masa si reglementari cheie
Tichetele de masa reprezinta un beneficiu extrasalarial frecvent intalnit in mediul de afaceri, oferit angajatilor pentru a sprijini costurile zilnice cu alimentatia. Din punct de vedere contabil, acestea implica inregistrari specifice atat pentru acordarea lor, cat si pentru deductibilitatea fiscala. Monografia contabila a tichetelor de masa trebuie sa respecte reglementarile in vigoare privind tratamentul lor fiscal si contabil, astfel incat firmele sa evite eventuale erori sau sanctiuni. In...
vezi AICI monografia <<