search

Cat te costa o masina intr-un an. Reparatiile care iti scot cei mai multi bani din buzunar

O masina, fie noua, fie la mana a doua, presupune mereu cheltuieli din partea proprietarului. Reviziile si reparatiile trebuie facute la timp si cu piese de calitate. Doar asa poti fi mereu in siguranta si tu, si alti participanti la trafic, iar masina ta va avea o viata lunga si va functiona la capacitate optima.

O masina noua te va costa mai mult la achizitie, insa cel putin cativa ani poti fi sigur ca nu va trebui sa investesti nimic in ea. La masinile second hand este o alta poveste, pentru ca depinde cat de bine a fost intretinuta de proprietarul precedent.

Cele mai frecvente reparatii de care are nevoie motorul masinii tale

Reparatii ocazionale pot sa apara oricand, mai ales cand masina nu mai este noua.

Motorul are nevoie de o atentie speciala. Operatiunea esentiala care trebuie facuta o data pe an sau la fiecare 10.000 de kilometri parcursi cu masina este schimbarea uleiului de motor si, odata cu aceasta, e obligatorie si inlocuirea filtrului de ulei, pentru a evita degradarea rapida a celui proaspat.

Fie ca mergi cu masina la service, fie ca te pricepi la motoare si alte componente auto, gasesti toate piesele de motor de care ai nevoie pe www.euautopiese.ro. Printre piesele care au nevoie cel mai des sa fie inlocuite se numara cureaua de transmisie, cureaua de distributie cu accesoriile aferente, garniturile de chiuloasa sau de capac supape.

Alte probleme care necesita o inlocuire de piese sau repararea ori curatarea celor existente apar la nivelul sistemului de racire, al pompei de apa sau chiar al termostatului. Toate acestea provoaca supraincalzirea motorului si calarea acestuia.

Motoarele auto sunt facute sa reziste 5, 7 sau chiar 10 ani fara probleme, insa cand, din cauza unei intretineri precare sau a unor defectiuni, acesta ajunge sa dezvolte temperaturi foarte ridicate, durata sa de viata va scadea considerabil.

Pe langa supraincalzirea motorului, un alt semnal care ar trebui sa te trimita la service il reprezinta zgomotele ciudate care se aud de sub capota. Acestea pot avea cauze multiple, precum

- un filtru de aer murdar sau infundat pentru ca a acumulat prea mult praf, polen, musculite si ale substante

- bujii vechi

- injectoare de combustibil infundate

- sonda Lambda (senzor de oxigen) defect.

Oricare dintre aceste defectiuni poate necesita interventii specializate, insa unele dintre ele pot fi facute si de un sofer priceput la mesterit. Chiar daca nu recomandam sa faci pe mecanicul daca nu ai pregatire de specialitate, nu inseamna ca nu poti afla mai multe despre reparatiile de care poate avea nevoie o masina, iar detalii despre cums e inlocuieste o bobina de inductie, o bujie sau o curea de transmisie.

Cat scoti din buzunar pentru o masina si fara sa circuli cu ea

Orice masina genereaza costuri chiar si fara sa iesi cu ea in trafic, iar acestea variaza in functie de marca masinii, de model, de caracteristicile tehnice, de varsta automobilului.

Primul lucru pentru care un sofer trebuie sa scoata bani din buzunar este asigurarea obligatorie. Polita RCA se poate incheia pe sase luni sau pe un an, a doua varianta fiind mai convenabila, daca aduni costurile pentru doua polite de sase luni. Valoarea politei RCA depinde de varsta proprietarului si de capacitatea cilindrica a motorului. Spre exemplu, soferii mai tineri de 30 de ani vor plati aproximativ 1000 de lei pentru o polita RCA pe 12 luni, la un aututorism cu capacitate cilindrica de maximum 1400 cmc, iar la un motor de peste 2 valoarea asigurarii se poate dubla. Pentru un sofer de peste 31 de ani, valoarea politei poate fi mai mica si cu 25-30%.

Valoarea impozitului auto variaza si ea in functie de capacitatea cilindrica a masinii. La motoare cu capacitate intre 1000 cmc, impozitul la nivelul anului 2020 este cuprins intre 40 de lei si 64 de lei (cate 8 lei la fiecare 200 cmc in plus). Pentru masinile cu capacitate intre 1601 si 2000 cmc impozitul este de 19 lei pentru fiecare 200 cmc. Intre 1601 si 1800 cmc impozitul este de 171 lei, iar intre 1801 si 2000 cmc, valoarea va fi de 190 de lei.

Intre 2001 si 2600 cmc, valoarea impozitului este de 76 de lei pentru fiecare 200 cmc, pentru capacitati intre 2601 si 3000 cmc - 153 de lei pentru fiecare 200 cmc, iar pentru capacitati peste 3001 cmc - 308 lei pentru fiecare 200 cmc.

Nu uita de rovinieta, daca obisnuiesti sa calatoresti des in afara localitatii in care este inmatriculata masina, si, bineinteles de costul carburantului. La toate aceste cheltuieli evidente se adauga si cele de service. O revizie te poate costa intre 300 si 1000 de lei, iar pentru ITP trebuie sa scoti din buzunar intre 100 si 200 de lei.

 


Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice