Bugetul pe 2009 trage un semnal de alarma sensibil pentru angajatori. Intr-un an in care majoritatea companiilor au anuntat inghetarea salariilor sau amanarea majorarilor, cresterea contributiei la asigurarile sociale, aduce un plus la cheltuiala cu angajatii. Pentru unii angajatori, probabil o minoritate, costul creste doar cu 2%, adica majorarea contributiei angajatorului. Pentru majoritatea, costul salarial creste insa cu 3%.
Deficit de resurse, atu in negociere
Expansiunea prin care am trecut pana in 2008, mai produce inca efecte subtile. Fluxul mare de investitori, cresterea economica au creat o piata a muncii care favoriza "consumatorul", pe angajat. Acesta era o resursa valoroasa, care doar pentru ca era in numar insuficient pe piata a inceput sa controleze termenii negocierii.
Companiile aflate pe o piata a specialistilor in deficit au intrat intr-o sprirala ascendenta a salariilor oferite. Un candidat se afla in mai multe procese de selectie simultan, astepta oferte inainte de a face alegerea. Un impact destul de inofensiv pentru moment a fost si ca negocierile s-au purtat in limbajul angajatilor. Adica am vorbit in anii trecuti despre salariul net.
Salariul net este unitatea de masura cea mai usor de reprezentat. Iau x in mana. Nu ma intereseaza restul. Am creat un raport contractual in care nu am riscuri, ca si angajat. Pentru ca toate cartile de management spun ca nu e de dorit sa scazi salarii sau sa iei inapoi beneficii. Asta inseamna ca netul meu negociat e "scris in piatra". Nu ma afecteaza variatiile mediului, pentru ca ele sunt suportate de cealalta parte a contractului semnat: angajatorul meu.
Asa se intampla ca acum angajatorul preia o crestere a costului salarial cu 1% numai pentru ca pana acum am discutat despre net, si eu, ca angajat, nu as intelege de ce sa-mi scada salariul net, pentru ca nu stiu si nu ma intereseaza cum ajung sa iau acesti bani.
Probabil ca sunt si cauze care au aparut subtil si ni s-au infiltrat in mentalitate: cum ar fi ca o buna bucata de vreme au tot existat plati nu tocmai legale (si normal ca in cazul lor discutam net, ca net era tot). Sau ca inca exista mai multe formule de a formaliza un raport de munca.
Aceasta piata de resurse nu intelege legislatia si nici cum ar fi sa suporte in masura prevazuta de lege riscul contractului semnat. Oamenii care merg la interviuri nu stiu cum se ajunge de la net la brut.
Suna ciudat sa vorbim despre contributia angajatului si cea a angajatorului, cand de fapt ambele sunt tratate ca fiind in sarcina angajatorului.
Acum as miza pe o maturizare a pietei. Deficitul de resurse nu mai este atat de mare. Angajatorii resimt diferenta de 1% pe care o suporta in plus la costul salarial.
Cresterea in sine a contributiilor ca sa sustinem bugetul e o masura reactiva si gandita pe termen scurt. E din categoria intens discutata a reducerii sporurilor bugetarilor. Dar are si un impact pozitiv: educa angajatorii si probabil, prin consecinta, si pe angajati, in niste raporturi contractuale cu responsabilitati asumate matur, si cu riscuri sustinute matur. Si asta la o valoare rezonabil de mica: numai un procent diferenta.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<