Ce reguli respectam la scaderea din gestiune a produselor distruse calitativ - articole conta.ro
Contabilitate � Conta.ro
Va asteptam online 24 ore din 24 sub sloganul: 100% contabilitate!
Puteti cere, oferi si gasi solutii la orice problema de contabilitate si fiscalitate. Si in plus aveti legislatia economica actualizata si un modul important de resurse umane.

Ce reguli respectam la scaderea din gestiune a produselor distruse calitativ


    Pentru scaderea din gestiune a produselor respective, primul pas care se impune este efectuarea inventarului pe fiecare grupa de produse.
    
    Inventarierea trebuie efectuata conform Normelor din 9 octombrie 2009 privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii - aprobate prin Ordinul nr. 2.861/2009.
    
    In urma inventarierii se intocmesc listele de inventariere si procesul verbal privind rezultatele inventarierii, conform OMFP nr. 3.512/2008 privind documentele financiar - contabile. Din aceste documente trebuie sa reiasa:
    
    - denumirea produselor inventariate - cantitatea - pretul de vinzare cu amanuntul - valoarea de vinzare cu amanuntul - cauzele (motivele) pentru care se impune scoaterea lor din gestiune: deteriorare, expirare, perisabilitati etc. - propuneri pentru rezolvarea situatiei.
    
    De asemenea, in urma inventarierii se impune efectuarea compensarilor intre produsele cu plus si minus, de acelasi fel, inainte de stabilirea scazamintelor. Dupa ce s-au efectuat toate aceste demersuri, se inainteaza conducerii unitatii, spre aprobare, cererea privind scoaterea din gestiune a bunurilo r respective distruse calitativ sau lipsa, mentionandu-se si motivul solicitarii (degradare, uscare, lipsa etc).
    
    Cerea aprobata de conducerea societatii impreuna cu Procesul Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri ma teriale (cod 14-2-3A) - prevazut in Ordinul nr. 3.512/2008 privind documentele financiar-contabile reprezinta document justificativ de scoatere din gestiune si din contabilitate a bunurilor degradate.
    
   Una dintre cauzele scoaterii din gestiune poate fi reprezentata de degradarea sau deterioarea neimputabila, ca urmare a unor factori externi - caz in care se pot aplica limitele maxime de perisabilitate pentru legume si fructe, prevazute la punctele 29 si 30, coloana 5 din Anexa 1 la NORMA din 27 mai 2004 privind limitele admis ibile de perisabilitate la marfuri in procesul de comercializare, aprobata prin HG nr. 831/2004. Procentele respective reprezinta valori maxime si se aplica la valoarea de vinzare a marfurilor iesite din gestiune intre 2 inventare succesive. Nu se iau in considerare transferurile dintre gestiuni.
    
    Aceste perisabilitati se aplica doar de firmele platitoare de impozit pe profit, nu si de cele platitoare de impozitul pe venitul microintreprinderilor.
    
    La stabilirea perisabilitatilor, trebuie sa se tina cont si de prevederile art. 7 din NORMA din 27 mai 2004 privind limitele admisibile de perisabilitate la marfuri in procesul de comercializare.
    


Asociatiile de Proprietari
- modificari majore in 2021 -


- Drepturi + Obligatii
- Contabilitate si Fiscalitate
pentru o activitate fara greseli

...vezi AICI detalii >>


 

Comenteaza acest articol in forum

Articol de: Oana Margulescu - www.conta.ro
Data: 2012-05-29
Vizualizari: 3084


  Alte ContaArticole
postat la: 2021-05-07
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita informeaza persoanele impozabile
inregistrate in scopuri de TVA conform art. 316 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu
modificarile si completarile ulterioare ca in Monitorul oficial nr. 464 din 04.05.2021 a fost publicat
Ordinul nr. 632/2021 pentru aprobarea modelului si continutului formularului (300) „Decont de taxa
pe valoarea adaugata“.
Citeste mai mult ...
postat la: 2021-05-07
In Monitorul Oficial nr. 74 din 6 mai 2021 a fost publicata OUG 36/2021 care prevede ca actele de munca pot fi semnate si electronic.  Citeste mai mult ...
postat la: 2021-05-05
ANAF a aprobat Procedura de conectare a aparatelor de marcat electronice fiscale (AMEF) la sistemul informatic national de supraveghere si monitorizare a datelor fiscale al ANAF, denumit in continuare sistem informatic. Citeste mai mult ...
  Conta Newsletter

Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate Fii un contabil informat!

Aboneaza-te GRATUIT si vei primi Raportul Special

Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


  Conta Director
  Conta Site
  Conta Topicuri Forum
Copyright Conta Online / Conta.ro 2006 - 2021. Toate Drepturile rezervate
Un proiect: Fokus Digital Services