Ce reguli respectam la scaderea din gestiune a produselor distruse calitativ - articole conta.ro
Contabilitate � Conta.ro
Va asteptam online 24 ore din 24 sub sloganul: 100% contabilitate!
Puteti cere, oferi si gasi solutii la orice problema de contabilitate si fiscalitate. Si in plus aveti legislatia economica actualizata si un modul important de resurse umane.

Ce reguli respectam la scaderea din gestiune a produselor distruse calitativ


    Pentru scaderea din gestiune a produselor respective, primul pas care se impune este efectuarea inventarului pe fiecare grupa de produse.
    
    Inventarierea trebuie efectuata conform Normelor din 9 octombrie 2009 privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii - aprobate prin Ordinul nr. 2.861/2009.
    
    In urma inventarierii se intocmesc listele de inventariere si procesul verbal privind rezultatele inventarierii, conform OMFP nr. 3.512/2008 privind documentele financiar - contabile. Din aceste documente trebuie sa reiasa:
    
    - denumirea produselor inventariate - cantitatea - pretul de vinzare cu amanuntul - valoarea de vinzare cu amanuntul - cauzele (motivele) pentru care se impune scoaterea lor din gestiune: deteriorare, expirare, perisabilitati etc. - propuneri pentru rezolvarea situatiei.
    
    De asemenea, in urma inventarierii se impune efectuarea compensarilor intre produsele cu plus si minus, de acelasi fel, inainte de stabilirea scazamintelor. Dupa ce s-au efectuat toate aceste demersuri, se inainteaza conducerii unitatii, spre aprobare, cererea privind scoaterea din gestiune a bunurilo r respective distruse calitativ sau lipsa, mentionandu-se si motivul solicitarii (degradare, uscare, lipsa etc).
    
    Cerea aprobata de conducerea societatii impreuna cu Procesul Verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri ma teriale (cod 14-2-3A) - prevazut in Ordinul nr. 3.512/2008 privind documentele financiar-contabile reprezinta document justificativ de scoatere din gestiune si din contabilitate a bunurilor degradate.
    
   Una dintre cauzele scoaterii din gestiune poate fi reprezentata de degradarea sau deterioarea neimputabila, ca urmare a unor factori externi - caz in care se pot aplica limitele maxime de perisabilitate pentru legume si fructe, prevazute la punctele 29 si 30, coloana 5 din Anexa 1 la NORMA din 27 mai 2004 privind limitele admis ibile de perisabilitate la marfuri in procesul de comercializare, aprobata prin HG nr. 831/2004. Procentele respective reprezinta valori maxime si se aplica la valoarea de vinzare a marfurilor iesite din gestiune intre 2 inventare succesive. Nu se iau in considerare transferurile dintre gestiuni.
    
    Aceste perisabilitati se aplica doar de firmele platitoare de impozit pe profit, nu si de cele platitoare de impozitul pe venitul microintreprinderilor.
    
    La stabilirea perisabilitatilor, trebuie sa se tina cont si de prevederile art. 7 din NORMA din 27 mai 2004 privind limitele admisibile de perisabilitate la marfuri in procesul de comercializare.
    


Comenteaza acest articol in forum

Articol de: Oana Margulescu - www.conta.ro
Data: 2012-05-29
Vizualizari: 3498


  Alte ContaArticole
postat la: 2021-11-29
Agentia Nationala de Administrare Fiscala a subliniat ca termenul limita, 30 noiembrie 2021, pentru conectarea caselor de marcat la sistemul informatic al institutiei NU va fi prelungit.  Citeste mai mult ...
postat la: 2021-11-23
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Ialomita reaminteste contribuabililor ca joi, 25 noiembrie 2021, este termenul de depunere a opt declaratii fiscale. Citeste mai mult ...
postat la: 2021-11-22

In contextul pandemic, cele mai multe modificari aduse programului normal de munca, dar si contractelor incheiate de firme continua pana in prezent. Angajatorii si-au dat seama de beneficiile pe care le aduce telemunca, iar o mare parte dintre acestia nu isi vor mai chema angajatii la birou. Acest nou trend a luat prin surprindere companiile de pretutindeni, iar angajatorii trebuie acum sa ofere toate conditiile pentru ca munca sa se desfasoare normal, dar sub alte conditii. Cadrul legislativ a fost adaptat in asa fel incat schimbarile sa poata fi implementate cu succes de catre antreprenorii care opteaza pentru aceasta varianta. Iata cateva sfaturi si informatii despre telemunca:

Citeste mai mult ...
  Conta Newsletter

Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate Fii un contabil informat!

Aboneaza-te GRATUIT si vei primi Raportul Special

Modificari la MONOGRAFIILE CONTABILE in 2021: Studii de caz + Explicatii detaliate


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016


  Conta Director
  Conta Site
  Conta Topicuri Forum
Copyright Conta Online / Conta.ro 2006 - 2021. Toate Drepturile rezervate
Un proiect: Fokus Digital Services