Iata ca avem si concluzia documentata: impozitul minim e benefic. O spuns cifrele estimate ale incasarilor centralizate in urma depunderii declaratiilor de impozit pe profit. Ne informeaza seful Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, Sorin Blejnar, citat de MediaFax.
Aproape 65% dintre firme vor plati impozit minim, in suma de 291,7 milioane lei, reprezentand 12% din totalul impozitelor pe profit si venit declarate pana in data de 25 iulie, iar prin aplicarea cotei de 16% ar fi avut obligatii de numai 22,25 milioane lei, sustine dl. Blejnar.
"Fara impozitul minim, 415.033 firme ar fi platit un impozit pe profit si venit de 22,25 milioane lei. Este o diferenta de 270 milioane lei, adica 65 de milioane euro, ceea ce arata ca introducerea impozitului minim a fost benefica".
Iata un rationament simplu. Redus la cifre. Aparent, conform unui studiu efectuat de Guvern, ne asteptam la incetarea activitatii pentru 102.000 de firme, care in 2008 au avut cifre de afaceri situate la o medie de 200 de euro lunar. Deci are si un rol de curatare a economiei de micii intreprinzatori neperformanti. Sigur ca va fi extrem de neplacut pentru aceste firme cu o cifra de afaceri medie anuala de 2400 de euro sa mai dea si statului (cel putin pe 2009) un 16-17% din venituri ca pedeapsa ca si-au facut afaceri neperformante. Dar daca te gandesti ca toti banii astia ii incaseaza statul... atunci, deja e mai bine, devine benefic.
Nu stim care va fi efectul de durata pentru firmele care ar fi putut incerca sa supravietuiasca, am putea sa le numim o patura intermediara. Nu e vizibil in cifrele publicate de Guvern cum arata efectul asupra micilor intreprinzatori loviti de criza si de Guvern intr-un sut. E vizibil cat incaseaza statul acum. Nu e vizibil cat va costa pe termen lung penalizarea pe care acum o aplica economiei.
Ceea ce stim acum e ca seful directiei generale de analiza macroeconomica si politici financiare din Ministerul Finantelor, Dorin Mateescu, declara saptamana trecuta intr-un interviu acordat Money.ro ca efectele actualei crize se vor intinde pe nu mai putin de 20 de ani. Contrar tuturor declaratiilor si previziunilor exprimate pana acum, anul 2010 va fi an de contractie economica, conform declaratiei d-lui Mantescu.
Asa ca revenim la intrebarea cu privire la efectele pe termen lung: ne dorim un stat care sa incaseze cat poate, atata timp cat e de unde, ca sa aiba bani de bugete sociale (ca acolo se vor duce in ritmul cresterii numarului de someri), sau ne dorim sa producem in mod real valoare pe baza careia sa ne asiguram iesirea din aceasta criza?
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<